Matsushita wygrywa sprint F2 na Hungaroringu
 Japończyk zawdzięcza zwycięstwo świetnemu startowi 
30.07.1712:38
5951wyświetlenia

Nobuharu Matsushita dzięki świetnemu startowi zwyciężył w sprincie Formuły 2 na torze Hungaroring. Japończyk na mecie zjawił się przed Oliverem Rowlandem.
Nyck de Vries finiszował trzeci po ostrej walce z Rowlandem na ostatnich okrążeniach, podczas gdy lider mistrzostw, Charles Leclerc finiszował czwarty.
Na starcie, startujący z pierwszego rzędu Alexander Albon i Norman Nato ruszyli całkiem dobrze, jednak zostali połknięci przez szarżującego Matsushitę i Lucę Ghiotto. Leclerc starał się powtórzyć swój manewr z pierwszego wyścigu i pojechał po zewnętrznej w pierwszym zakręcie, jednak został zepchnięty i musiał wyjechać na pobocze, tym samym pozostając na piątej pozycji.
Na wewnętrznej kolejnego zakrętu wepchnęli się Rowland i de Vries, wyprzedzając również Albona i Nato. Matsushita szybko zaczął budować przewagę nad Ghiotto i jego przewaga wzrosła na dwóch sekund na siódmym okrążeniu.
Od tego momentu, poza małym błędem w czwartym zakręcie na 11. okrążeniu, kierowca ekipy ART dojechał niezagrożony do mety na pozycji lidera. Za nim Ghiotto nieco stracił i zaczął być atakowany przez de Vriesa i Rowlanda, podczas gdy Leclerc szybko dojechał do walczącej trójki.
Obrona Ghiotto skutkowała przez większość wyścigu, ale na 21 kółku de Vries wskoczył na wewnętrzną w drugim zakręcie i przeskoczył na drugie miejsce. Podczas gdy kierowca Russian Time miał problemy z przyczepnością, Rowland mocno naciskał go i wyprzedził kilka sekund przed ogłoszeniem wirtualnej neutralizacji.
Była ona spowodowana obrotem Roberta Visoiu w pierwszym zakręcie, gdy atakował Nebila Jeffriego. Para zetknęła się, zostawiając Visoiu poza torem. Wyścig został na chwilę wznowiony, ale wtedy Jeffri pojechał szeroko w czwartym zakręcie i gdy wracał na tor, zetknął się z Sergio Canamasasem, co wykluczyło go z dalszej walki.
Gdy w końcu wznowiony wyścig, Rowland pokonał de Vriesa i tym samym przeskoczył na drugie miejsce. Matsushita spokojnie wjechał na metę z przewagą ponad 4 sekund, podczas gdy Leclerc nie był w stanie walczyć z czołową trójką z powodu problemu ze sprzęgłem.
Jednak udało mu się utrzymać czwartą lokatę, tuż przed Nato i Latifim, jednak jego przewaga w mistrzostwach wynosi obecnie 50 punktów nad Rowlandem. Albon dojechał do mety siódmy, spychając Ghiotto na ósme miejsce. Czołową dziesiątkę uzupełnili Markiełow i Gelael.
| P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nobuharu Matsushita (7) | Dallara F2/11 | 28 | 0h44m52,900 | 15 | |
| 2 | Oliver Rowland (9) | Dallara F2/11 | 28 | +0:04,307 | 12 | |
| 3 | Nyck de Vries (18) | Dallara F2/11 | 28 | +0:07,143 | 10 | |
| 4 | Charles Leclerc (1) | Dallara F2/11 | 28 | +0:11,635 | 8 | |
| 5 | Norman Nato (20) | Dallara F2/11 | 28 | +0:12,458 | 6 | |
| 6 | Nicholas Latifi (10) | Dallara F2/11 | 28 | +0:13,485 | 4 | |
| 7 | Alexander Albon (8) | Dallara F2/11 | 28 | +0:16,754 | 2 | |
| 8 | Luca Ghiotto (5) | Dallara F2/11 | 28 | +0:24,843 | 1 | |
| 9 | Artem Markelov (6) | Dallara F2/11 | 28 | +0:25,577 | ||
| 10 | Sean Gelael (21) | Dallara F2/11 | 28 | +0:33,887 | ||
| 11 | Jordan King (15) | Dallara F2/11 | 28 | +0:35,770 | ||
| 12 | Louis Deletraz (3) | Dallara F2/11 | 28 | +0:35,823 | ||
| 13 | Sergio Sette Camara (14) | Dallara F2/11 | 28 | +0:41,847 | ||
| 14 | Santino Ferrucci (17) | Dallara F2/11 | 28 | +0:42,122 | ||
| 15 | Nabil Jeffri (16) | Dallara F2/11 | 28 | +1:26,947 | ||
| 16 | Ralph Boschung (11) | Dallara F2/11 | 27 | +1 okr. | ||
| 17 | Antonio Fuoco (2) | Dallara F2/11 | 27 | +1 okr. | ||
| Niesklasyfikowani | ||||||
| 18 | Gustav Malja (4) | Dallara F2/11 | 23 | |||
| 19 | Sergio Canamasas (19) | Dallara F2/11 | 21 | |||
| 20 | Robert Visoiu (12) | Dallara F2/11 | 20 | |||
Najszybsze okrażenie: Antonio Fuoco - 1:29,121 na 23 okrążeniu 
Najszybsze okrążenie w Top 10: Artem Markelov (+2 pkt.)
 Łukasz Godula