Informacja Pirelli przed GP USA

Po raz pierwszy w USA pojawią się opony ultramiękkie, ale tym razem w różowych barwach.
17.10.1711:22
informacja prasowa
1232wyświetlenia
Embed from Getty Images

Formuła 1 udaje się do Austin na pierwszy wyścig w amerykańskiej serii - runda w Meksyku odbywa się zaledwie tydzień później. Na obie Grand Prix wybrano najmiększe mieszanki w gamie Pirelli: miękkie P Zero „żółte”, supermiękkie P Zero „czerwone” oraz ultramiękkie P Zero „fioletowe”. Jednak w ramach wsparcia dla fundacji Susan G. Komen - promowanej podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych - ta ostatnia mieszanka wyłącznie na ten weekend otrzyma różowe oznaczenie.

Tak jak w przypadku większości tegorocznych wyścigów, przydział opon jest o jeden stopień miększy niż w sezonie 2016, co w połączeniu z nowymi przepisami w 2017 roku oraz szerszymi oponami może zaowocować kolejnym ustanowieniem nowego rekordu okrążenia - podobnie, jak miało to miejsce w poprzednich rundach.

Circuit of The Americas wykorzystuje elementy innych sławnych obiektów i jest bardzo popularny wśród kierowców. W przeciwieństwie do większości torów, jazda odbywa się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
Ultramiękka „fioletowa”
Supermiękka „czerwona”
Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Zakręt 1 stanowi unikalne wyzwanie: podjazd do nawrotu, gdzie trudno jest ocenić hamowania, i następnie zjazd.
• Nie brakuje możliwości wyprzedzania, więc opcje strategicznego zyskiwania pozycji w wyścigu są otwarte.
• Pętla zawiera trzy długie proste, na których opony schładzają się na każdym okrążeniu.
• Pogoda w Teksasie może być zmienna: od słońca do ulewnego deszczu.
• W zeszłym roku zwycięską strategią Lewisa Hamiltona były dwa pit stopy, a Sebastian Vettel dojechał w pierwszej trójce po jeździe na trzy postoje, ale po doliczeniu kary sklasyfikowano go na piątej pozycji.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Do Ameryki kolejny raz zabieramy miększą nominację niż na poprzednie wyścigi na tych torach. W Austin po raz pierwszy pojawią się opony ultramiękkie, ale w jednorazowych, różowych barwach - podkreślając w ten sposób wspaniałą pracę fundacji Susan G. Komen. Ta mieszanka powinna sprzyjać poprawie czasów okrążeń, co podtrzyma tegoroczny trend. Austin jest jednak torem, na którym przewidywania należą do najtrudniejszych - także za sprawą zmiennej pogody. W przeszłości mieliśmy tu do czynienia z wieloma różnymi strategiami. Tym razem w grze mogą znaleźć się wszystkie trzy mieszanki: miękka jest dobrą potencjalną opcją na wyścig.

CO NOWEGO?
• Po raz pierwszy w USA pojawią się opony ultramiękkie, ale tym razem w różowych barwach! Więcej informacji: www.pirelli.com/global/en-ww/race/austin-in-the-pink
• Carlos Sainz debiutuje w Renault i wykorzysta nominację opon przygotowaną dla Jolyona Palmera. Daniił Kwiat, zastępujący Sainza w Toro Rosso, wykorzysta nominację Sainza. Tegoroczny triumfator 24h Le Mans, Brendon Hartley, pojedzie poprzednim samochodem Kwiata i wykorzysta opony przygotowane dla Kwiata.
• Liderzy mistrzostw świata dokonali nieznacznie różnych wyborów: Lewis Hamilton ma trzy zestawy miękkich opon (jako jedyny, obok Pascala Wehrleina).
• Pirelli zwyciężyło we wszystkich klasach Rajdowych Mistrzostw Europy FIA. Kajetan Kajetanowicz wywalczył rekordowy, trzeci tytuł mistrzowski w klasyfikacji generalnej.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA USA (SLICKI)
22,0 psi (przód) | 19,0 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,50° (przód) | -2,00° (tył)