GP Bahrajnu: wyniki kwalifikacji

Vettel zdobył pierwsze pole position w sezonie 2018
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.S. Vettel (5)Ferrari SF71H2.1:29,06031.1:28,34131.1:27,9586
2. 1:29,060 3
1. 1:28,341 3
1. 1:27,958 6
12
2.K. Raikkonen (7)Ferrari SF71H1.1:28,95133.1:28,51532.1:28,1016
1. 1:28,951 3
3. 1:28,515 3
2. 1:28,101 6
12
3.V. Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+3.1:29,27534.1:28,79463.1:28,1246
3. 1:29,275 3
4. 1:28,794 6
3. 1:28,124 6
15
4.L. Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+5.1:29,39642.1:28,45864.1:28,2206
5. 1:29,396 4
2. 1:28,458 6
4. 1:28,220 6
16
5.D. Ricciardo (3)Red Bull RB146.1:29,55235.1:28,96235.1:28,3986
6. 1:29,552 3
5. 1:28,962 3
5. 1:28,398 6
12
6.P. Gasly (10)Toro Rosso STR139.1:30,12169.1:29,83666.1:29,3296
9. 1:30,121 6
9. 1:29,836 6
6. 1:29,329 6
18
7.K. Magnussen (20)Haas VF-187.1:29,59477.1:29,62367.1:29,3583
7. 1:29,594 7
7. 1:29,623 6
7. 1:29,358 3
16
8.N. Hulkenberg (27)Renault R.S.1811.1:30,26066.1:29,18768.1:29,5703
11. 1:30,260 6
6. 1:29,187 6
8. 1:29,570 3
15
9.E. Ocon (31)Force India VJM1112.1:30,338610.1:30,00969.1:29,8744
12. 1:30,338 6
10. 1:30,009 6
9. 1:29,874 4
16
10.C. Sainz (55)Renault R.S.188.1:29,89368.1:29,802610.1:29,9866
8. 1:29,893 6
8. 1:29,802 6
10. 1:29,986 6
18
11.B. Hartley (28)Toro Rosso STR1313.1:30,412911.1:30,1056-
13. 1:30,412 9
11. 1:30,105 6
.
15
12.S. Perez (11)Force India VJM1110.1:30,218512.1:30,1566-
10. 1:30,218 5
12. 1:30,156 6
.
11
13.F. Alonso (14)McLaren MCL3315.1:30,530613.1:30,2126-
15. 1:30,530 6
13. 1:30,212 6
.
12
14.S. Vandoorne (2)McLaren MCL3314.1:30,479614.1:30,5256-
14. 1:30,479 6
14. 1:30,525 6
.
12
15.M. Verstappen (33)Red Bull RB144.1:29,3744--
4. 1:29,374 4
.
.
4
16.R. Grosjean (8)Haas VF-1816.1:30,5307--
16. 1:30,530 7
.
.
7
17.M. Ericsson (9)Sauber C3717.1:31,0639--
17. 1:31,063 9
.
.
9
18.S. Sirotkin (35)Williams FW4118.1:31,4148--
18. 1:31,414 8
.
.
8
19.C. Leclerc (16)Sauber C3719.1:31,4208--
19. 1:31,420 8
.
.
8
20.L. Stroll (18)Williams FW4120.1:31,5038--
20. 1:31,503 8
.
.
8

KOMENTARZE

17
bonafide
08.04.2018 09:05
@mich909090 no dziwne, bo jeszcze przed qualem prognozowałeś jak to Merc ukrywa osiągi przed kwalifikacjami. Teraz widzę zmiana podejścia ha ha ... ustawienia pod wyścig. Hamilton wczoraj pokazał swój skill, szczególnie tymi zblokowanymi kołami na dohamowaniu na początku kółka. Nawet marny Bottas go objechał. No cóż, czekamy na wyścig, może się zrehabilituje.
derwisz
08.04.2018 09:03
Żenujace Q w wykonaniu Strollotkina.
bartoszcze
08.04.2018 07:54
@marios76 Leclerc tym spinem z jednej strony zepsuł własne okrążenie, które być może byłoby szybsze (nie wiem jak wyglądało w LT), ale też OIDP okrążenie jadącego za nim Strolla (które też mogło być lepsze). Równie dobrze ostatni mógł być Sirotkin.
marios76
08.04.2018 05:51
@dww Mysle jednak, ze od poczatku urywal by w tym wiadrze po pol sekundy. Inna sprawa, ze niewiele by to dalo. A teraz Williams wezmie kase od swoich paydriverow i bedzie stopniowo polepszal bolid, zeby uczniowie, mogli pod koniec sezonu jezdzic o pol sekundy szybciej. Ale, jezeli teraz strata do czolowki wynosi okolo 2,5 sekundy, to pod koniec sezonu z ich talentem do rozwoju bedzie wynosic ... 2 i pol sekundy :) O ie pozostali nie pojda bardziej do przodu. Moj uluiony team zszedl na psy, siegnal dna i decyzjami niesportowymi, na pewno sobie kibicow nie przysporzy. Moze Mercedes ich wykupi i zrobi sobie satelite jak Red Bull czy Ferrari. Obecnie do niczego innego sie nie nadaja :(
RY2N
08.04.2018 04:58
[quote="ymru"]silnik Ferrari jest bliżej merca niż można się było spodziewać[/quote] Właśnie o tym pisałem po Australii, przyznając rację Hamiltonowi, że nie użył żadnego "party mode". Analiza przejazdu kwalifikacji wykazała, że na prostych Ferrari szło łeb w łeb z Mercedesem. Cała strata Ferrari w Australii wzięła się z szybkich łuków, których w Bahrajnie prawie nie ma, więc tu na pewno są blisko lub na poziomie Mercedesa.
dww
08.04.2018 03:03
Ja bym nie popadał na razie w zachwyt osiągami Hondy. Trzeba pamiętać, że zaliczyli znowu wpadkę w Australii, więc może po prostu poszli na całość z ustawieniami. Jeśli dwie sztuki dojadą do mety w punktach i żaden nie odleci w kosmos - to już będzie można coś wnioskować. A Sauber rzeczywiście dogonił Williamsa, jak słusznie zauważono. Ale to nie dlatego, że Sauber jest tak dobry, tylko dlatego, że w Williamsie zamiast skupić się na robocie i budować bolid, postanowili zaoferować społeczności odcinek Mody na Sukces z wyborem kierowców. Kubica miał szczęście - teraz może z pokerface'm konstatować, że bolid to wiadro. A tak musiałby tym wiadrem jeździć po torze.
ymru
07.04.2018 11:17
Widać silnik Ferrari jest bliżej merca niż można się było spodziewać, skoro na torze raczej typu stop&go mają taką formę.
mich909090
07.04.2018 08:44
Hamilton poprawił się tylko o 0,2 s na supermiękkiej oponie względem miękkiej. Dziwne. Chyba to wynika ze strategii na wyścig.
marios76
07.04.2018 07:33
@RY2N Honda takie mapy tylko na PP... @Aeromis Ricciardo faktycznie dobrze, ale lepiej mu będzie w Ferrari ;) @Tetracampeon Leclerc mały wlos- błąd, a oba Saubery były by przed Williamsem. Formę zespołów pokazuje dopiero GP Chin, wcześniejsze tory mają totalnie odmienne charakterystyki. Juz dziś można wysnuć teorię, że to nie Hamilton może zdobyć tytuł. To Vettel może go przegrać. Ferrari jest mocniejsze niż w zeszłym sezonie.
RY2N
07.04.2018 07:22
Przyznam, że forma Toro Rosso mocno mnie zaskoczyła. Ten tor jest dużo bardziej odpowiadający bolidom o dużej mocy, aerodynamika ma tu mniejsze znaczenie niż w Australii. Jeśli na takim torze Toro Rosso jest tak wysoko to między bajki należy włożyć twierdzenia sprzed 2 tygodni, że zbliżają się mocą do ubiegłorocznego silnika Renault. Ściemniali i tyle, a silnik Hondy ewidentnie musi mieć większą moc niż tegoroczna jednostka Renault. Niewiadomą pozostaje wytrzymałość tak wyżyłowanej jednostki. Co do Mercedesa to ich prawdziwa forma pozostaje nieznana. Z dużą pewnością można przyjąć, że bolid Hamiltona został w kwalifikacjach ustawiony pod opony miękkie, tak żeby HAM miał szanse odrobić jak najwięcej miejsc jutro, dlatego w Q3 na oponach supermiękkich nie miał szansy wydobyć pełnego potencjału. Patrząc na to,że Bottas był w Q3 tylko 0,16 sek za Vettelem można przypuścić że Hamliton byłby jednak minimalnie szybszy niż Vettel przy normalnym biegu zdarzeń (ale na pewno nie o tyle co w Australii).
Rasputin
07.04.2018 07:03
Oj Gasly, Gasly jak nam zainponował Przywoita forma Renault Plus dla Magnussena Williams jak zwykle padaka ale nie ma co się temu dziwić
vincenzo_la_scalla
07.04.2018 06:30
Grande Seb! Grande Kimi! La gara di domani ci appartiene, sarà una giornata perfetta! Trzymam kciuki za powtórkę już jutro, forza ragazzi !!!
Aeromis
07.04.2018 06:00
Cieszy że Bottas w nieco lepszej formie, a być może Raikkonen jednak pokona czterokrotnego, oby. Ricciardo dalej solidnie, Verstappen po nieudanym ostatnim wyścigu tym razem zrypał kwalifikacje, przypadek to czy już kryzys? Kosmiczny Gasly, podoba mi się ten ferment, dla niego wielki plus. Ciekawie w Renault - obaj kierowcy lepiej pojechali w q2. Cieszy mnie postawa Hulka, drugi plus i dla niego. Kolejne dwa plusy dla Magnussena i Ocona. Ostatni, piąty plus dla Vettela... i takiego miejsca na życzę :D Dobrze też, że FI odżyła. Środek stawki z McLarenem, Renault, Haasem, Toro Rossi i Force India zapowiada się smakowicie i oby tak było nie tylko z powodu dość wyjątkowych warunków przy sztucznym oświetleniu, ale przez cały sezon.
Mahilda111
07.04.2018 05:09
@seb5 Renault przynajmniej prezentuje jakiś poziom niezawodności ;) Na koniec dnia to decyduje o końcowym wyniku.
seb5
07.04.2018 05:07
Cóż za wspaniała odpowiedź Ferrari względem kwalifikacji w Australii. Oby tak dalej :) Czyżby Alonso zamienił siekierkę na kijek ? Słabo McLaren, świetne Toro Rosso.
Tetracampeon
07.04.2018 05:05
Absolutna żenada, jeśli chodzi o Williamsa. Jeszcze pod koniec sezonu 2014, Williams był drugą siłą w stawce, i zanosiło się na to, że zagrożą Mercedesowi w sezonie 2015. A teraz? Nie oszukujmy się. Williams zmierza ku przepaści. Nie ma co. Żal na to patrzeć. :-(
Pumba
07.04.2018 04:57
Trzeba przyznać, że Sauber dogonił Williamsa... ;) Szkoda tylko spin'a Leclerc'a na ostatnim zakręcie