Hamilton najszybszy w drugim treningu w Austin

Anglik skorzystał z cienia aerodynamicznego na najszybszym kółku
01.11.1922:31
Łukasz Godula
3517wyświetlenia

Amerykański dublet swoją drugą odsłonę ma na torze w Austin. Praktycznie co roku obiekt ten zapewnia nam niespodziewane emocje. Tym razem z pewnością mało kto spodziewał się aż tak pofałdowanej nawierzchni, ale również przyszłoroczna mieszanka opon zapewniła nieco niespodziewanych incydentów.

Czołówka rozpoczęła drugą sesję od przejazdów na pośredniej mieszance. Gdy na czele tabeli meldował się Leclerc, wspomniana nierówność nawierzchni zaskoczyła w "eskach" Romaine Grosjeana, który wypadł z toru i rozbił swój samochód. Kierowca nie ucierpiał, jednak sędziowie postanowili o wywieszeniu czerwonej flagi, by bezpiecznie usunąć Haasa na pobocza.

Po kilku minutach sesja została wznowiona i zawodnicy wrócili na tor, tym razem w większości na twardych oponach. Spodziewane spore zużycie ogumienia w niedzielę powodowało intensywne badanie twardszych mieszanek, jednak niskie temperatury nie ułatwiały zadania i kolejną ofiarą niskiej przyczepności był Antonio Giovinazzi, aczkolwiek udało mu się uniknąć kraksy.

Dopiero na 50 minut przed zakończeniem treningu Vettel zdecydował się na założenie miękkich opon, dzięki czemu poprawił początkowy czas Leclerca i wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:33,890. Za Niemcem meldował się Bottas jadący na tej samej mieszance. Monakijczyk nie pozostał dłużny i na swoim przejeździe poprawił czas partnera zespołowego o 0,3 sekundy, choć w ostatnim sektorze było miejsce na lepszy wynik.

Niezbyt czyste przejazdy kierowców Ferrari pozwoliły Hamiltonowi wysunąć się na prowadzenie, choć Anglik mocno posiłkował się cieniem aerodynamicznym na długiej prostej. Całkiem niezły czas wykręcił Verstappen, wskakując na trzecie miejsce ze stratą 0,3 sekundy do Hamiltona. Za plecami czołowych zespołów meldował się tymczasem Gasly, który również pojechał bardzo dobre kółko.

Kolejnym etapem treningu były długie przejazdy symulujące wyścig. Nie doszło podczas nich do wielu incydentów, choć na twardych oponach obrócił się Vettel - bez większych konsekwencji.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes W10 EQ Power+1:33,23234
2Charles Leclerc (16)Ferrari SF901:33,5330,3010,30133
3Max Verstappen (33)Red Bull RB151:33,5470,3150,01428
4Sebastian Vettel (5)Ferrari SF901:33,8900,6580,34335
5Valtteri Bottas (77)Mercedes W10 EQ Power+1:34,0450,8130,15534
6Alexander Albon (23)Red Bull RB151:34,4341,2020,38932
7Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR141:34,5091,2770,07531
8Carlos Sainz (55)McLaren MCL341:34,6671,4350,15834
9Lance Stroll (18)Racing Point RP191:34,7441,5120,07729
10Antonio Giovinazzi (99)Alfa Romeo C381:34,8391,6070,09529
11Daniel Ricciardo (3)Renault R.S.191:34,9241,6920,08529
12Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR141:34,9751,7430,05136
13Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.191:34,9881,7560,01332
14Lando Norris (4)McLaren MCL341:35,0251,7930,03730
15Sergio Perez (11)Racing Point RP191:35,1091,8770,08426
16Kimi Raikkonen (7)Alfa Romeo C381:35,3872,1550,27834
17Kevin Magnussen (20)Haas VF-191:35,4422,2100,05528
18Romain Grosjean (8)Haas VF-191:35,7892,5570,3474
19George Russell (63)Williams FW421:36,7493,5170,96037
20Robert Kubica (88)Williams FW421:37,2834,0510,53433
107% najlepszego czasu: 1:39,758