Alpine ogłosiło zmiany w departamencie technicznym
Zespół wprowadzi strukturę zbliżoną do McLarena z trzema różnymi dyrektorami.
04.03.2415:57
1080wyświetlenia
Embed from Getty Images
Alpine ogłosiło zmiany w pionie technicznym, będące następstwem nieudanego startu sezonu 2024.
W niedzielę w mediach pojawiły się nieoficjalne doniesienia o rezygnacjach złożonych przez dotychczasowego dyrektora technicznego - Matta Harmana oraz szefa działu aero - Dirka de Beera.
Dokonując wewnętrznych awansów na powstałe wakaty, Alpine zdecydowało się na zmianę struktury zarządzającej, wprowadzając wielofilarowy model, podobny do tego, który funkcjonuje w McLarenie.
Dyrektorem technicznym do spraw osiągów zostanie Ciaron Pilbeam, dyrektorem technicznym do spraw aerodynamiki - David Wheater a dyrektorem technicznym do spraw inżynierii - Joe Burnell. Wymieniona trójka inżynierów będzie odpowiadać bezpośrednio przed szefem teamu - Bruno Faminem.
Pracami placówki silnikowej w Viry kieruje Eric Meigan. Dodatkowo potwierdzono mianowanie Johna Woodsa i Audreya Vastrouxa na stanowiska dyrektorów operacyjnych w bazach w Anglii i Francji.
Alpine ogłosiło zmiany w pionie technicznym, będące następstwem nieudanego startu sezonu 2024.
W niedzielę w mediach pojawiły się nieoficjalne doniesienia o rezygnacjach złożonych przez dotychczasowego dyrektora technicznego - Matta Harmana oraz szefa działu aero - Dirka de Beera.
Dokonując wewnętrznych awansów na powstałe wakaty, Alpine zdecydowało się na zmianę struktury zarządzającej, wprowadzając wielofilarowy model, podobny do tego, który funkcjonuje w McLarenie.
Dyrektorem technicznym do spraw osiągów zostanie Ciaron Pilbeam, dyrektorem technicznym do spraw aerodynamiki - David Wheater a dyrektorem technicznym do spraw inżynierii - Joe Burnell. Wymieniona trójka inżynierów będzie odpowiadać bezpośrednio przed szefem teamu - Bruno Faminem.
Pracami placówki silnikowej w Viry kieruje Eric Meigan. Dodatkowo potwierdzono mianowanie Johna Woodsa i Audreya Vastrouxa na stanowiska dyrektorów operacyjnych w bazach w Anglii i Francji.
Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zmian organizacyjnych, bo widzimy, że nie znajdujemy się na oczekiwanym poziomie osiągów. Nadszedł więc odpowiedni czas, aby podjąć decyzje dotyczące kwestii organizacyjnych i kadrowych- wyjaśniał Famin.
Nowa, wielofilarowa struktura z trzema dyrektorami technicznymi, z których każdy specjalizuje się w innym obszarze, zapewni zespołowi efektywniejszą współpracę w kwestiach technicznych i przyczyni się do zagwarantowania osiągów - od naszych fabryk po tor wyścigowy.
W pełni ufam umiejętnościom Joe'go, Davida i Ciarona i ich otwartości na prowadzenie bliskiej współpracy, która zapewni ekipie oczekiwane osiągi i poprawki, których tak bardzo potrzebujemy.
Na koniec chciałbym podziękować Mattowi i Dirkowi za ich wysiłki z ostatnich kilku lat. Życzę im wszystkiego dobrego w kolejnych rozdziałach kariery.