Autosport: Renault rozważa porzucenie rozwoju silnika na sezon 2026
Alpine ma pozostać w Formule 1 jako kliencki zespół, rozmawiając m.in. z Mercedesem.
17.06.2418:18
2517wyświetlenia
Embed from Getty Images
Autosport informuje, że Renault realnie rozważa porzucenie projektu silnika na sezon 2026, chcąc przekształcić Alpine w kliencki zespół.
Francuski producent po jedenastu sezonach obowiązywania przepisów o hybrydowych jednostkach V6, wyraźnie ustępuje swojej konkurencji pod względem osiągów oraz niezawodności pakietu. Według informatorów Autosportu, brak jakiejkolwiek pewności, iż kolejna generacja silnika okaże się sukcesem, ma skłaniać Renault do zaniechania programu w Formule 1.
Brytyjska publikacja potwierdza, że Bruno Famin stojący na czele fabrycznej ekipy Alpine ma za sobą rozmowy z innymi producentami, które dotyczą potencjalnych dostaw od 2026 roku. Francuska ekipa tym samym stałaby się klientem, promując swoją markę na podobnych zasadach, jak robiła to w poprzednich latach Alfa Romeo z Sauberem.
Kluczowym argumentem Renault przy porzuceniu projektu silnika na sezon 2026 mają być oszczędności. Francuski producent decydując się na kliencką jednostkę poniósłby nieporównywalnie mniejsze koszty, pozbawiając się utrzymywania działu w Viry oraz programu rozwojowego. Zrozumiałe jednak, iż placówka nieopodal Paryża otrzymałaby nowe zadania, prawdopodobnie związane z ekipą Alpine w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Zdaniem Autosportu, najbardziej prawdopodobny scenariusz to związanie się Alpine z Mercedesem. Niemiecki producent w pierwszym roku obowiązywania nowych reguł silnikowych będzie miał zwolnione zasoby, rozstając się z Astonem Martinem. Nie można też wykluczyć pójścia neutralną drogą i związania się z Red Bull Powertrains, choć dywizja austriackiego zespołu może nie być zainteresowana dostawami dla trzech ekip w swoim debiucie.
W sytuacji, w której większość producentów odmówi Alpine, FIA wskaże dla stajni z Enstone nowego partnera silnikowego. Zgodnie z przepisami, w pierwszej kolejności zapytanie zostanie skierowane do dostawców posiadających tylko jeden zespół. Aktualnie są to Honda związana z Astonem Martinem, a także Audi budujące fabryczną ekipę na bazie Saubera.
Autosport poprosił Alpine o skomentowanie doniesień związanych z porzuceniem rozwoju jednostki Renault przed sezonem 2026. Ekipa postanowiła jednak nie udzielać odpowiedzi.
Autosport informuje, że Renault realnie rozważa porzucenie projektu silnika na sezon 2026, chcąc przekształcić Alpine w kliencki zespół.
Francuski producent po jedenastu sezonach obowiązywania przepisów o hybrydowych jednostkach V6, wyraźnie ustępuje swojej konkurencji pod względem osiągów oraz niezawodności pakietu. Według informatorów Autosportu, brak jakiejkolwiek pewności, iż kolejna generacja silnika okaże się sukcesem, ma skłaniać Renault do zaniechania programu w Formule 1.
Brytyjska publikacja potwierdza, że Bruno Famin stojący na czele fabrycznej ekipy Alpine ma za sobą rozmowy z innymi producentami, które dotyczą potencjalnych dostaw od 2026 roku. Francuska ekipa tym samym stałaby się klientem, promując swoją markę na podobnych zasadach, jak robiła to w poprzednich latach Alfa Romeo z Sauberem.
Kluczowym argumentem Renault przy porzuceniu projektu silnika na sezon 2026 mają być oszczędności. Francuski producent decydując się na kliencką jednostkę poniósłby nieporównywalnie mniejsze koszty, pozbawiając się utrzymywania działu w Viry oraz programu rozwojowego. Zrozumiałe jednak, iż placówka nieopodal Paryża otrzymałaby nowe zadania, prawdopodobnie związane z ekipą Alpine w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Zdaniem Autosportu, najbardziej prawdopodobny scenariusz to związanie się Alpine z Mercedesem. Niemiecki producent w pierwszym roku obowiązywania nowych reguł silnikowych będzie miał zwolnione zasoby, rozstając się z Astonem Martinem. Nie można też wykluczyć pójścia neutralną drogą i związania się z Red Bull Powertrains, choć dywizja austriackiego zespołu może nie być zainteresowana dostawami dla trzech ekip w swoim debiucie.
W sytuacji, w której większość producentów odmówi Alpine, FIA wskaże dla stajni z Enstone nowego partnera silnikowego. Zgodnie z przepisami, w pierwszej kolejności zapytanie zostanie skierowane do dostawców posiadających tylko jeden zespół. Aktualnie są to Honda związana z Astonem Martinem, a także Audi budujące fabryczną ekipę na bazie Saubera.
Autosport poprosił Alpine o skomentowanie doniesień związanych z porzuceniem rozwoju jednostki Renault przed sezonem 2026. Ekipa postanowiła jednak nie udzielać odpowiedzi.