Norris najszybszy w pierwszym treningu przed GP Japonii
Udany debiut w Red Bullu zaliczył Yuki Tsunoda.
04.04.2505:32
3012wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pomimo faktu, że Suzuka jest dopiero trzecim obiektem goszczącym Formułę 1 w tym roku, to już doczekaliśmy się kilku zmian. Najważniejszą była ta w kokpicie Red Bulla, gdzie Yuki Tsunoda zastąpił Liama Lawsona. Mniej istotne dotyczyły okazjonalnych malowań samochodów w Japonii, z których skorzystał Red Bull i Haas. Dodatkowo Alpine w pierwszym treningu zamienił Jacka Doohana na Ryo Hirakawę.
Pierwszy przejazd praktycznie w każdym przypadka trwał dłużej niż można by się spodziewać na tego typu torze. Co ciekawe Red Bull postanowił dać swoim kierowcom miękkie opony. Tsunoda poradził sobie nad wyraz przyzwoicie, tracąc do Verstappena około pół sekundy. Reszta stawki jeździła na pośrednich i twardych oponach. Szybciej od Verstappena pojechał George Russell i uzyskał wynik 1:29,176.
Brytyjczyk urwał na miękkich oponach kolejne części sekundy i utrzymywał prowadzenie. Na czele tabeli zmienił go dopiero Lando Norris, jednak przejazd kierowcy McLarena nie był bezbłędny. Na pierwszym mierzonym okrążeniu Norris wypadł na żwir w ostatniej szykanie.
Końcówkę sesji kierowcy poświęcili na przejazdy z większym ładunkiem paliwa. Dość wczesny graining opon meldował Norris, jednak całość odbyła się już bez większych przygód. Generalnie był to bardzo spokojny trening biorąc pod uwagę incydenty. Kierowcy mieli momentami problemy z przyczepnością, ale obyła się bez kraks i większych problemów. Warto też odnotować małą stratę Tsunody do Verstappena. Wprawdzie to dopiero pierwszy trening Japończyka w nowym samochodzie, ale jego strata będzie uważnie obserwowwana w najbliższych dniach i tygodniach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3.2 km/h
Wilgotność powietrza: 20%
Sucho
Pomimo faktu, że Suzuka jest dopiero trzecim obiektem goszczącym Formułę 1 w tym roku, to już doczekaliśmy się kilku zmian. Najważniejszą była ta w kokpicie Red Bulla, gdzie Yuki Tsunoda zastąpił Liama Lawsona. Mniej istotne dotyczyły okazjonalnych malowań samochodów w Japonii, z których skorzystał Red Bull i Haas. Dodatkowo Alpine w pierwszym treningu zamienił Jacka Doohana na Ryo Hirakawę.
Pierwszy przejazd praktycznie w każdym przypadka trwał dłużej niż można by się spodziewać na tego typu torze. Co ciekawe Red Bull postanowił dać swoim kierowcom miękkie opony. Tsunoda poradził sobie nad wyraz przyzwoicie, tracąc do Verstappena około pół sekundy. Reszta stawki jeździła na pośrednich i twardych oponach. Szybciej od Verstappena pojechał George Russell i uzyskał wynik 1:29,176.
Brytyjczyk urwał na miękkich oponach kolejne części sekundy i utrzymywał prowadzenie. Na czele tabeli zmienił go dopiero Lando Norris, jednak przejazd kierowcy McLarena nie był bezbłędny. Na pierwszym mierzonym okrążeniu Norris wypadł na żwir w ostatniej szykanie.
Końcówkę sesji kierowcy poświęcili na przejazdy z większym ładunkiem paliwa. Dość wczesny graining opon meldował Norris, jednak całość odbyła się już bez większych przygód. Generalnie był to bardzo spokojny trening biorąc pod uwagę incydenty. Kierowcy mieli momentami problemy z przyczepnością, ale obyła się bez kraks i większych problemów. Warto też odnotować małą stratę Tsunody do Verstappena. Wprawdzie to dopiero pierwszy trening Japończyka w nowym samochodzie, ale jego strata będzie uważnie obserwowwana w najbliższych dniach i tygodniach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3.2 km/h
Wilgotność powietrza: 20%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:28,549 | 24 | |||
2 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:28,712 | 0,163 | 0,163 | 29 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:28,965 | 0,416 | 0,253 | 27 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:29,051 | 0,502 | 0,086 | 25 | |
5 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:29,065 | 0,516 | 0,014 | 23 | |
6 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:29,172 | 0,623 | 0,107 | 25 | |
7 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:29,222 | 0,673 | 0,050 | 25 | |
8 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:29,225 | 0,676 | 0,003 | 28 | |
9 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:29,284 | 0,735 | 0,059 | 28 | |
10 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:29,333 | 0,784 | 0,049 | 28 | |
11 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:29,392 | 0,843 | 0,059 | 25 | |
12 | Ryo Hirakawa (52) | Alpine A525 | 1:29,394 | 0,845 | 0,002 | 24 | |
13 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:29,536 | 0,987 | 0,142 | 28 | |
14 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:29,547 | 0,998 | 0,011 | 23 | |
15 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:29,708 | 1,159 | 0,161 | 25 | |
16 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:29,758 | 1,209 | 0,050 | 25 | |
17 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:30,023 | 1,474 | 0,265 | 21 | |
18 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:30,077 | 1,528 | 0,054 | 17 | |
19 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:30,123 | 1,574 | 0,046 | 21 | |
20 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:30,147 | 1,598 | 0,024 | 26 |
107% najlepszego czasu: 1:34,747