Norris rozpoczyna weekend w Hiszpanii na czele tabeli
Pierwszy trening nie obfitował w wiele wydarzeń.
30.05.2514:39
1648wyświetlenia
Embed from Getty Images
Europejski maraton trzech wyścigów tydzień po tygodniu wchodzi w ostatnią fazę. Formuła 1 przybyła na tor Catalunya, który budzi różne emocje, jednak niewątpliwie jest jednym z klasyków. Wcale też nie jest powiedziane, że czekają nas tu nudne zawody. Wszystko jednak zaczyna się od treningów i sprawdzenia nowych części.
Początek treningu obfitował w użycie twardej mieszanki ogumienia. Tor i tak dawał średnią przyczepność, więc nie było sensu zużywać innych opon. Tylko dwóch kierowców zdecydowało się na pośrednią. Ton stawce nadawał Lando Norris, który szybko złapał dobry rytm. Za nim plasował się jednak Fernando Alonso, co mogło dawać wczesne oznaki, że nowy pakiet Astona Martina zaczyna coraz lepiej pracować.
Mniej więcej w połowie sesji kierowcy przeszli na miękkie opony i podkręcili tempo. Na czoło stawki wskoczył Max Verstappen uzyskując czas 1:14,085. Chwilę później wynik o niemal 0,4 sekundy poprawił Norris, powracając na fotel lidera.
Reszta stawki nie śrubowała tempa liderów, więc na czele niewiele się zmieniło do końca sesji. Niestety dla Aston Martina forma na miękkich oponach okazała się już znacznie słabsze, a Alonso narzekał na pracę silnika.
Generalnie ciężko uznać dzisiejszy pierwszy trening za emocjonujący. Można powiedzieć, że był niczym przedsezonowa sesja testowa. Wszyscy zawodnicy znają tor na wylot, więc obyło się bez incydentów.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 7,2 km/h
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho
Europejski maraton trzech wyścigów tydzień po tygodniu wchodzi w ostatnią fazę. Formuła 1 przybyła na tor Catalunya, który budzi różne emocje, jednak niewątpliwie jest jednym z klasyków. Wcale też nie jest powiedziane, że czekają nas tu nudne zawody. Wszystko jednak zaczyna się od treningów i sprawdzenia nowych części.
Początek treningu obfitował w użycie twardej mieszanki ogumienia. Tor i tak dawał średnią przyczepność, więc nie było sensu zużywać innych opon. Tylko dwóch kierowców zdecydowało się na pośrednią. Ton stawce nadawał Lando Norris, który szybko złapał dobry rytm. Za nim plasował się jednak Fernando Alonso, co mogło dawać wczesne oznaki, że nowy pakiet Astona Martina zaczyna coraz lepiej pracować.
Mniej więcej w połowie sesji kierowcy przeszli na miękkie opony i podkręcili tempo. Na czoło stawki wskoczył Max Verstappen uzyskując czas 1:14,085. Chwilę później wynik o niemal 0,4 sekundy poprawił Norris, powracając na fotel lidera.
Reszta stawki nie śrubowała tempa liderów, więc na czele niewiele się zmieniło do końca sesji. Niestety dla Aston Martina forma na miękkich oponach okazała się już znacznie słabsze, a Alonso narzekał na pracę silnika.
Generalnie ciężko uznać dzisiejszy pierwszy trening za emocjonujący. Można powiedzieć, że był niczym przedsezonowa sesja testowa. Wszyscy zawodnicy znają tor na wylot, więc obyło się bez incydentów.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 7,2 km/h
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:13,718 | 29 | |||
2 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:14,085 | 0,367 | 0,367 | 18 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:14,096 | 0,378 | 0,011 | 29 | |
4 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:14,238 | 0,520 | 0,142 | 31 | |
5 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:14,294 | 0,576 | 0,056 | 28 | |
6 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:14,339 | 0,621 | 0,045 | 28 | |
7 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:14,597 | 0,879 | 0,258 | 26 | |
8 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:14,605 | 0,887 | 0,008 | 26 | |
9 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:14,643 | 0,925 | 0,038 | 27 | |
10 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:14,746 | 1,028 | 0,103 | 28 | |
11 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:14,751 | 1,033 | 0,005 | 32 | |
12 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:14,786 | 1,068 | 0,035 | 24 | |
13 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:14,798 | 1,080 | 0,012 | 20 | |
14 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:14,865 | 1,147 | 0,067 | 21 | |
15 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:14,935 | 1,217 | 0,070 | 26 | |
16 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:15,155 | 1,437 | 0,220 | 23 | |
17 | Ryo Hirakawa (50) | Haas VF-25 | 1:15,298 | 1,580 | 0,143 | 23 | |
18 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:15,369 | 1,651 | 0,071 | 31 | |
19 | Victor Martins (45) | Williams FW47 | 1:15,522 | 1,804 | 0,153 | 26 | |
20 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:15,530 | 1,812 | 0,008 | 19 |
107% najlepszego czasu: 1:18,878