Super Aguri ma nowych sponsorów

Pomogą oni podreperować budżet Super Aguri w końcówce tego sezonu
27.09.0711:17
Grzegorz Więcek
1938wyświetlenia

Zespół Super Aguri otrzymał dofinansowanie przed swoim domowym Grand Prix w Japonii po podpisaniu kilku nowych umów sponsorskich.

Po problemach spowodowanych brakiem wpłat pieniędzy od poprzedniego głównego sponsora, którym była do wyścigu w Belgii włącznie firma SS United z Hong Kongu, japońska stajnia musiała ograniczyć swój program rozwojowy.

Jednakże konkurencyjność zespołu i duże zainteresowanie nim w Japonii umożliwiło Aguriemu Suzukiemu zdobycie przed najbliższym weekendem wyścigowym kilku nowych sponsorów, którzy pomogą podreperować budżet Super Aguri w końcówce tego sezonu.

Naklejki SS United zostały już usunięte z bolidów SA07 i zostaną zastąpione przez znaki firmowe nowego głównego sponsora, którym jest produkująca zdrową żywność japońska firma Four Leaf. Inni nowi sponsorzy zespołu to Pioneer i jego japoński oddział produkcyjny Carrozeria, a także Cup Noodle oraz Virgin Atlantic.


Dyrektor zarządzający Daniel Audetto z zadowoleniem powitał te wiadomości: Jest to istotna pomoc dla zespołu, która pomoże nam ukończyć sezon. - powiedział autosport.com. Gwarantuje to nam budżet na resztę roku i pomoże nam wyjść na swoje, więc będziemy mogli zapłacić wszystkim naszym dostawcom. Najważniejsze jest jednak to, że możemy rozpocząć rok 2008 z czystą kartką papieru.

Super Aguri ciągle szuka partnera, który mógłby pomóc mu rozwinąć się w przyszłości, jako że Audetto zdementował ostatnie spekulacje, jakoby wpływowy japoński biznesmen dołączył do zespołu. Prawda jest taka, że nie ma nic z prawdy w tych plotkach. - powiedział Audetto.

Brak wpłat ze strony SS United spowodował problemy finansowe zespołu. Jeśli znajdziemy partnera albo inwestora dla zespołu, to musi on wnieść coś ze sobą. Musi przynieść jakąś wiedzę, sponsorów i doświadczenie marketingowe. To byłby mile widziany partner w Super Aguri, ale jak dotąd Aguri Suzuki ciągle posiada 100% udziałów w zespole.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

7
Poul
27.09.2007 10:21
Jędruś - bogata nie znaczy, że nie przejmą się stratą dziesiątek milionów dolarów. Podobnie jak TobaccoBoy uważam, że Honda raczej myślała, iż sponsorzy po tym sezonie rzucą się na nią drzwiami i oknami, a z marketingowego punktu widzenia to w obecnym sezonie bolidy Hondy były widoczne głównie przy... dublowaniu :P. Uznanej marki z nich to raczej nie zrobiło - w reklamach telewizyjnych ciężko wyobrazić sobie hasło: "Honda została ósmym zespołem w Formule 1 !". Szansy upatrywałbym już bardziej w haśle: "Honda wyprzedziła w klasyfikacji generalnej czołowy zespół McLarena". Tak czy siak, o tym sezonie Honda na pewno będzie chciała jak najszybciej zapomnieć.
jędruś
27.09.2007 06:23
Honda jest chyba na tyle bogata że sponsorzy nie są im zbyt potrzebni.
Mariusz
27.09.2007 05:35
Można się było tego spodziewać, że przed wyścigami w Azji ktoś da japońskim stajniom trochę dolarów czy jenów.
TobaccoBoy
27.09.2007 04:10
Honda myślała - wzorem siostry HRC - że to ona rozdaje karty sponsorom, atu d*pa. Najpierw prz*stali niemal pewną umowę z BP, a potem Fly Emirates.
im9ulse
27.09.2007 01:23
mnie to poprostu krew zalewa ze Honda nie ma tytularnego/strategicznego sponsora ??? ***zielona chmurka
Misiak
27.09.2007 09:58
No raczej siódme miejsce. Wątpie żeby to się jeszcze zmieniło. Choć o jedno oczko mogą spaść, ale wszystko zależy od Hondy, która jest słaba jak niedźwiedź po hibernacji ;)
Artur2406
27.09.2007 09:45
Jeszcze dostana kase za 10 miejscie w klasyfikacji konstruktorow to przetrwaja ;)