Coulthard: Ferrari i McLaren zdecydowanie z przodu

"Nie wiem dlaczego oni wykonują tak świetną robotę, a reszta już nie"
06.02.0816:19
Piotr Bogucki
2909wyświetlenia

Ferrari i McLaren nadal mają zdecydowaną przewagę nad resztą zespołów Formuły Jeden - wnioskuje po dotychczasowych testach David Coulthard.

Pomimo okazyjnych wizyt Scuderii Toro Rosso i Red Bull Racing na szczycie tabeli wyników podczas niektórych dni testowych, Szkot sądzi, że walka o wygrane rozegra się ponownie między zeszłorocznymi faworytami.

Tak, myślę że mają przewagę, a nawet znaczną. - powiedział Coulthard serwisowi autosport.com, odnosząc się do formy zespołów Ferrari i McLaren. Nie wiem dlaczego oni wykonują tak świetną robotę, a reszta już nie. Wszyscy ciężko pracujemy.

To właśnie pokazuje, że w F1 każdy może mieć tunel aerodynamiczny i tak dalej, ale stworzyć samochód, który jest szybki na torze jest bardzo ciężko. Samochód porusza się po torze, a kierowca czasem dotyka na przykład tarek, więc jest to trudne zadanie.

Coulthard uważa, że wytłumaczenie tak dobrej formy McLarena i Ferrari częściowo leży w sposobie, w jaki ich podwozia współpracują z oponami. Oczywiście, niektóre zespoły pracują bardziej efektywnie z tymi oponami w odpowiednim zakresie temperatur, jeśli jednak się przegrzeją, to mają problemy. Możliwe, że zespoły McLaren i Ferrari zmuszają opony do lepszej pracy, dlatego też wydobywają z nich więcej ciepła i stąd biorą się dobre czasy.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

10
Maly-boy
07.02.2008 11:49
Stash mowisz jak by to opony same jezdzily i byly najwazniejsze a nie sa ,bo wszystko jest wazne w tym sporcie
melex
07.02.2008 08:42
zauważyłem, że Ferrari przejeżdża zakręty jak przyklejone - baardzo rzadko podskakuje na tarkach. może rzecz w przyczepności?
ice_man_86
06.02.2008 10:19
Ferrari umie jeździć na bridgestonach z wiadomych względów McLaren też umie jeździć na tych oponach też z wiadomych względów...
rafaello85
06.02.2008 06:35
McLaren i Ferrari mają największe doświadczenie z wszystkich startujących zespołów oraz znaczne zasoby finansowe. Jednak trzeba zaznaczyć, że nie zawsze te dwa zespoły były najlepsze. Przecież w przeszłości królował Williams, przed dwoma laty Renault.
Fireball
06.02.2008 04:55
KrzysR ---> ale chyba zespoły podczas testów zmieniają częściej opony niż w wyścigach, no chyba że symulują wyścigi to co innego...
ToshibaUser
06.02.2008 04:51
Nie wiem czy zauważyliście , ale spoza wielkiej dwójki ( Ferrari i Mac ) tylko RedBull nie martwi się problemami technicznymi z bolidem czy poważnymi awariami , albo mi to umkneło . Pozostali dyskretnie sygnalizują problemy : BMW , Renault , Honda również Toyota i chyba też Wililams . Ciekawe czy na początku sezonu nie będzie tak , że tym trzecim będzie właśnie RedBull ?
Stash
06.02.2008 04:42
ale teraz TC jest wylanczona.. chcesz sie cały czas slizgac?? a pozniej miec opony w strzepach/? .. bardzo wazne bedzie dbanie o odpowiednia temperature opon zwłaszcza tych tylnich
Maly-boy
06.02.2008 04:11
nie masz, w wyscigu wazne jest wszystko od mechanikow ,kierowce po bolid i niezawodnosc
Stash
06.02.2008 04:09
a co tam szybkosc okr... w wyscigu najwazniejsze teraz bedzie to kto bedzie potrafił szanowac opony i wygra ten kto najlepiej bedzie o nie dbał :D mam racje?
KrzysR
06.02.2008 04:05
"Możliwe, że zespoły McLaren i Ferrari zmuszają opony do lepszej pracy, dlatego też wydobywają z nich więcej ciepła i stąd biorą się dobre czasy”. - DC ale wtedy tez zuzycie ich było by wieksze, mysle ze problem tkwi w czyms innym, chociaz w tym tez po czesci