A1GP: Nowa Zelandia i Irlandia wygrywają w Meksyku
Dla Adama Carrolla było to pierwsze zwycięstwo w serii A1GP
17.03.0812:42
2098wyświetlenia

Jonny Reid przywrócił nadzieje na tytuł dla zespołu Nowej Zelandii w serii A1GP po tym, jak pokonał zdobywcę pole position - Adriana Zaugga (RPA) i wygrał sprint na torze Autodromo Hermanoz Rodriguez. Reid, który startował z pierwszego rzędu razem z Zauggiem, wyprzedził go w pierwszym zakręcie na drugim okrążeniu. W chwilę później w bolidzie Zaugga eksplodowała lewa tylna opona, co było prawdopodobnie spowodowane niewielką kolizją między obydwoma zawodnikami na pierwszym okrążeniu.
Wyścig musiał być przerwany za pierwszym razem, ponieważ zdobywca pole position jechał zdecydowanie za wolno podczas startu lotnego, co spowodowało wiele kolizji. Między innymi Oliver Jarvis (W. Brytania) uderzył w Jonathana Summertona (USA), a Adam Carroll (Irlandia) wypchnął poza tor Bruno Junqueirę (Brazylia). Bardziej z tyłu Adam Khan wjechał w tył samochodu Michaela Ammermullera i wzbił się w powietrze. O dziwo bolid Pakistańczyka był gotowy do restartu z drobnymi uszkodzeniami tylko.
Po ponowny starcie Reid na trzecim kółku uporał się z wyprzedzeniem Zaugga i objął prowadzenie, którego nie oddał już do samej mety. Tymczasem pęknięta opona zmusiła Afrykańczyka do wycofania się z wyścigu. Na piątym okrążeniu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa po tym, jak Czech Filip Salaquarda obrócił się w jednym z zakrętów. Po zjeździe SC z toru Jarvis rozpoczął atakowanie Reida, będąc jednocześnie naciskanym przez Neela Janiego z prowadzącej w serii ekipy Szwajcarii. Za Janim na czwartej pozycji podążał Carroll i taka kolejność utrzymała się już do mety. Piąty miejsce zajął Summerton, który wygrał rywalizację o tę pozycję z coraz lepiej jeżdżącym Filipe Albuquerque (Portugalia).
Długi wyścig

Drugi wyścig również nie obył się bez problemów ze startem, który trzeba było przesunąć z powodu problemów ze światłami startowymi. Bardzo dobrze wystartował zdobywca pole position Robert Wickens, ale już na szóstym kółku Kanadyjczyka wyprzedził Jani. Następnie zdołał go także wyprzedzić Carroll. Jani i Carroll na pierwszy pit stop zjechali razem na dziewiątym kółku. Potem długo na torze nie oglądaliśmy żadnego manewru wyprzedzania.
Dopiero na 15 okrążeniu wspaniałym manewrem na Wickensie popisał się Jarvis, awansując na trzecie miejsce. Następnie Kanadyjczyka atakował zaciekle Ammermuller, ale Wickens nie zamierzał tanio sprzedać skóry. Na 26 okrążeniu Reid pojechał za szeroko w ostatniej szykanie i wpadł na bandę z opon, ale mógł kontynuować wyścig. W międzyczasie Summerton wyprzedził Ammermullera, który popełnił błąd, a na tor wyjechał safety car.
Po jego zjeździe z toru wyraźne najszybszy na prostych Amerykanin wyprzedził Wickensa i był już czwarty. Na 33 okrążeniu Malezyjczyk Alex Yoong został wyprzedzony przez Albuquerque, a zakręt później także przez Bruno Junqeirę. Okrążenie później Niemiec próbował wyprzedzić Wickensa, ale znowu mu sie wyszło i wypadł z toru, uszkadzając przednie skrzydło.
Kluczowe dla wyścigu było 35 okrążenie. Prowadzący z dużą przewagą Jani zjechał na pit-stop, lecz jego mechanicy popełnili błąd i Szwajcar musiał pozostać dłużej w boksie, co skrzętnie wykorzystał Carroll, wyprzedzając go. Tymczasem wyjazd Janiego z boksów był na tyle niebezpieczny, że sędziowie nałożyli na niego karę drive-through. Na 39 okrążeniu Cheng Cong Fu uporał się z Jonathanem Cochetem (Francja), a zaraz za nim próbował uczynić to jadący na 18 miejscu Reid.
Na 45 okrążeniu Jani odbył karę przejazdu przez boksy i powrócił na tor na 11 pozycji. Pomimo usilnych ataków nie udało mu się zdobyć już żadnego punktu. W międzyczasie Jarvis odparł atak Summertona i obaj kierowcy finiszowali na miejscach 2 i 3. Tymczasem Carroll mógł się cieszyć z pierwszego zwycięstwa, a walka o tytuł dalej pozostaje nie rozstrzygnięta.
Kolejny wyścig dopiero za cztery tygodnie na torze w Szanghaju. Liderem serii pozostaje Szwajcaria z dorobkiem 128 punktów. Dalej są ze stratą 15 punktów Nowozelandczycy, a trzecią lokatę okupują Francuzi.
Źródło: Autosport.com, A1GP.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Adam Carroll (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | 1h07m47,858 | 15 | |
2 | Oliver Jarvis (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:03,355 | 12 | |
3 | Jonathan Summerton (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:04,104 | 10 | |
4 | Jeroen Bleekemolen (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:13,653 | 8 | |
5 | Robert Wickens (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:15,175 | 6 | |
6 | Adrian Zaugg (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:16,195 | 5 | |
7 | Filipe Albuquerque (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:16,542 | 4 | |
8 | Bruno Junqueira (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:17,253 | 3 | |
9 | Narain Karthikeyan (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:26,504 | 2 | |
10 | Cong Fu Cheng (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:30,671 | 1 | |
11 | Satrio Hermanto (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:35,536 | ||
12 | Jonny Reid (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:36,051 | ||
13 | Jonathan Cochet (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:39,464 | ||
14 | David Garza Perez (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:49,082 | ||
15 | Alex Yoong (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +0:53,860 | ||
16 | Filip Salaquarda (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +1:06,153 | ||
17 | Jimmy Auby (-) | Lola A1GP Zytek | 47 | +1:24,771 | ||
18 | Adam Khan (-) | Lola A1GP Zytek | 46 | +1 okr. | ||
19 | Neel Jani (-) | Lola A1GP Zytek | 46 | +1 okr. | ||
20 | Michael Ammermüller (-) | Lola A1GP Zytek | 46 | +1 okr. | ||
21 | John Martin (-) | Lola A1GP Zytek | 46 | +1 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
22 | Edoardo Piscopo (-) | Lola A1GP Zytek | 2 |
Pole position: Robert Wickens - 1:20,278 Najszybsze okrażenie: Oliver Jarvis - 1:21,417 na 37 okrążeniu (+1 pkt.)
KOMENTARZE