Zespół BMW Sauber przed Grand Prix Belgii
Robert Kubica: "Z mojego punktu widzenia wyścig w Spa jest jednym z najlepszych GP"
30.08.0814:34
5233wyświetlenia

Nick Heidfeld:
Spa to fantastyczny tor wyścigowy z unikalnymi zakrętami i o bardzo swoistym charakterze. Mimo że przy silnikach V8 nie mamy problemów z pokonywaniem sekwencji zakrętów Eau Rouge w obniżeniu terenu na pełnym gazie, to jednak pozostaje ona szczególną cechą tego toru. Fizycznie kompresja nie stanowi absolutnie żadnego problemu, ale tak czy inaczej jest to bardzo szczególne uczucie.
Również widzom oglądającym wyścig mogę polecić właśnie ten fragment toru. Imponujący jest sposób, w jaki samochody zjeżdżają w dół rycząc, a następnie przyspieszają jadąc pod górę. W aktualnym kalendarzu wyścigowym Spa jest najbliższym torem od mojego rodzinnego miasta - Mönchengladbach - i jest to dla mnie dodatkowy powód, dla którego czekam na Grand Prix Belgii, gdzie będę się starał uzyskać jak najlepszy wynik.

Robert Kubica:
Z mojego punktu widzenia wyścig w Spa jest jednym z najlepszych Grand Prix w kalendarzu. To wyjątkowy tor z zakrętami, które pokonuje się z dużą prędkością, i które można pokonywać wybierając różne linie przejazdu. Najsłynniejszymi zakrętami w Spa-Francorchamps są na pewno Eau Rouge i szykana Bus Stop, która została zmodyfikowana przed ubiegłorocznym wyścigiem.
Tor jest bardzo długi i trudny technicznie. Trzeba znaleźć właściwy balans i właściwe ustawienia samochodu, aby nie stracić czasu w trakcie pokonywania okrążeń. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest w Belgii pogoda. Może padać w jednym sektorze, a w drugim może być sucho. Naprawdę nie mogę doczekać się tego wyścigu.

Mario Theissen, szef BMW Motorsport:
Spa-Francorchamps jest jednym z najciekawszych torów w kalendarzu F1. Czekamy na jedyny wyścig, który ciągle mona określić jako rozgrywany na naturalnym torze, ponieważ oddaje w pełni ukształtowanie terenu. W Ardenach zarówno różnice w poziomie terenu, jak i nieprzewidywalna pogoda są elementami mogącymi dodać smaczku rywalizacji.
Być może Spa nie jest torem, na którym rozwija się największe prędkości - ten przywilej należy do Monza - ale Spa ma najdłuższe proste pokonywane na pełnym gazie. Od czasu modyfikacji słynnego zakrętu Eau Rouge i wprowadzenia silników V8, kierowcy mogą jechać na pełnym gazie przez tę sekcję, począwszy od nawrotu krótko po starcie, przez dolinę i następnie znowu pod górę. W ubiegłorocznym wyścigu, jak obliczyliśmy, nasi kierowcy trzymali pedał wciśnięty do podłogi przez więcej niż 1,865 metrów, lub 24 sekundy. Moc i stabilna praca silnika są tutaj kluczowymi elementami.
Planujemy, że F1.08 Nicka wyposażony będzie w nowy silnik BMW P86/8 z nową przekładnią, podczas gdy Robert będzie jechał z tym samym silnikiem i przekładnią co w Walencji. W minionej części sezonu nie zdarzyło się nam ani jedno wycofanie z wyścigu spowodowane techniczną usterką. Naszym celem jest utrzymanie wysokiego stopnia niezawodności. Ze sportowej strony planujemy dalszy rozwój i chcemy zobaczyć oba samochody finiszujące na dobrych pozycjach punktowanych w Spa.
Źródło: BMW-Sauber-F1.com
KOMENTARZE