Zespół BMW Sauber przed Grand Prix Belgii

Robert Kubica: "Z mojego punktu widzenia wyścig w Spa jest jednym z najlepszych GP"
30.08.0814:34
MDK
5233wyświetlenia

Nick Heidfeld: Spa to fantastyczny tor wyścigowy z unikalnymi zakrętami i o bardzo swoistym charakterze. Mimo że przy silnikach V8 nie mamy problemów z pokonywaniem sekwencji zakrętów Eau Rouge w obniżeniu terenu na pełnym gazie, to jednak pozostaje ona szczególną cechą tego toru. Fizycznie kompresja nie stanowi absolutnie żadnego problemu, ale tak czy inaczej jest to bardzo szczególne uczucie.

Również widzom oglądającym wyścig mogę polecić właśnie ten fragment toru. Imponujący jest sposób, w jaki samochody zjeżdżają w dół rycząc, a następnie przyspieszają jadąc pod górę. W aktualnym kalendarzu wyścigowym Spa jest najbliższym torem od mojego rodzinnego miasta - Mönchengladbach - i jest to dla mnie dodatkowy powód, dla którego czekam na Grand Prix Belgii, gdzie będę się starał uzyskać jak najlepszy wynik.


Robert Kubica: Z mojego punktu widzenia wyścig w Spa jest jednym z najlepszych Grand Prix w kalendarzu. To wyjątkowy tor z zakrętami, które pokonuje się z dużą prędkością, i które można pokonywać wybierając różne linie przejazdu. Najsłynniejszymi zakrętami w Spa-Francorchamps są na pewno Eau Rouge i szykana Bus Stop, która została zmodyfikowana przed ubiegłorocznym wyścigiem.

Tor jest bardzo długi i trudny technicznie. Trzeba znaleźć właściwy balans i właściwe ustawienia samochodu, aby nie stracić czasu w trakcie pokonywania okrążeń. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest w Belgii pogoda. Może padać w jednym sektorze, a w drugim może być sucho. Naprawdę nie mogę doczekać się tego wyścigu.


Mario Theissen, szef BMW Motorsport: Spa-Francorchamps jest jednym z najciekawszych torów w kalendarzu F1. Czekamy na jedyny wyścig, który ciągle mona określić jako rozgrywany na naturalnym torze, ponieważ oddaje w pełni ukształtowanie terenu. W Ardenach zarówno różnice w poziomie terenu, jak i nieprzewidywalna pogoda są elementami mogącymi dodać smaczku rywalizacji.

Być może Spa nie jest torem, na którym rozwija się największe prędkości - ten przywilej należy do Monza - ale Spa ma najdłuższe proste pokonywane na pełnym gazie. Od czasu modyfikacji słynnego zakrętu Eau Rouge i wprowadzenia silników V8, kierowcy mogą jechać na pełnym gazie przez tę sekcję, począwszy od nawrotu krótko po starcie, przez dolinę i następnie znowu pod górę. W ubiegłorocznym wyścigu, jak obliczyliśmy, nasi kierowcy trzymali pedał wciśnięty do podłogi przez więcej niż 1,865 metrów, lub 24 sekundy. Moc i stabilna praca silnika są tutaj kluczowymi elementami.

Planujemy, że F1.08 Nicka wyposażony będzie w nowy silnik BMW P86/8 z nową przekładnią, podczas gdy Robert będzie jechał z tym samym silnikiem i przekładnią co w Walencji. W minionej części sezonu nie zdarzyło się nam ani jedno wycofanie z wyścigu spowodowane techniczną usterką. Naszym celem jest utrzymanie wysokiego stopnia niezawodności. Ze sportowej strony planujemy dalszy rozwój i chcemy zobaczyć oba samochody finiszujące na dobrych pozycjach punktowanych w Spa.

Źródło: BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

9
Huckleberry
02.09.2008 08:35
Proszę bardzo - kolejny domowy wyścig dla BMW - tym razem dla Heidfelda :D Oni się wszędzie czuja jak w domu :P Żeby Mario nie wykrakał z tym brakiem awaryjności... :( Chyba powinno być "1865 metrów" lub "1,865 km"?
mielony
01.09.2008 08:51
Długo trzymany gaz w podłodze to BMW nie wróży najlepiej. O eliminacjach nie wspomnieli. Okrążenie trwa dłużej - trzeba to uwzglednić - na poprawkę może zabraknąć czasu. A tor ciekawy.
82TOMMY82
01.09.2008 06:17
po co szukacie dziury w calym? a kto przed GP Wegier mowil ze nie lubi tego toru? Kubica wlasnie. Mimo ze to jego "domowy" wyscig.Tak wiec nie wiem o co wam chodzi z tym marketingiem, tor jest po prostu niesamowity i tyle - i wielu kierowcow to mowi, ze wymienie Raikkonena chociazby. Jak kierowcy czegos nie lubia to mowia o tym bez ogrodek i nikt im niczego tu nie narzuca. Zdziwie sie szczerze powiem jak jakis kierowca powie ze nie lubi Spa - historia, niesamowite zakrety, ogromna roznorodnosc, dlugosc okrazenia(mniejsza monotonia), polozenie, nieprzewidywalnosc pogody - no czego mozna wiecej chciec od toru wyscigowego? Ja tam w pelnie popieram i rozumiem to co mowia w BMW, to tez jest moj ulubiony tor...;)
Falarek
31.08.2008 07:32
he he za to Massa prosto z mostu walił przed GP Monako ze nie lubi tego toru
PopaY-F1
30.08.2008 07:54
Liczy się tylko kasa :P
Jędruś
30.08.2008 03:41
Mało kto mówi coś od siebie . Starają się zauważyć najciekawsze aspekty toru . To czysty marketing . W przypadku Spa jest to tradycja , zakręt Eau Rouge , to iż tor jest bardzo długi i często panuje tu deszczowa , zmienna pogoda oraz to , że tor położony jest w lesie i jest dużo naturalnych wzniesień i zjazdów .
Adam1970
30.08.2008 01:48
"Fantastyczny", "Jeden z najlepszych","Jeden z najciekawszych"..... Mam wrażenie, że się powtarzają. I nie tylko oni.... Zauważcie ,że każdy tor jest jest dla nich NAJ. I pewnie mają rację.Tyle,że to trochę nudne.
Jędruś
30.08.2008 01:03
Masz rację . Spa i Monza to obok takich torów jak Monako i Sliverstone te obiekty które mają swój niepowtarzalny urok i klimat . Spa ze względu na swoją długość i niezwykłą charakterystyke oraz sławny zakręt Eau Rouge jest według mnie najciekawszym torem w kalendarzu .
farkf1
30.08.2008 12:49
Już nie mogę się doczekać tego Grand Prix. Tor jest bardzo fajny bo był budowany częściowo w latach 20-tych i latach 70-tych (o ile dobrze pamiętam) dzięki czemu ma swój wyjątkowy charakter, bo obecne tory może i nowocześniejsze są i bezpieczniejsze ale takie tory jak Spa-Francorchamps czy Monza to jednak klasyka, mają swoją dusze :)