Button nie myśli jeszcze o mistrzostwie

Kierowca zespołu Brawn GP chce przede wszystkim skupić się na gromadzeniu punktów
30.03.0914:51
DamianF1
2098wyświetlenia

Jenson Button przyznał, że na razie nie myśli o tytule mistrza. Kierowca zespołu Brawn GP chce przede wszystkim skupić się na gromadzeniu punktów.

Zwycięzca pierwszego grand prix w sezonie twierdzi, że dopiero w dalszej części sezonu będzie można określić, czy walka o mistrzostwo będzie możliwa. Aktualnie nie jestem zainteresowany rozmowami o tytule mistrza - powiedział Brytyjczyk.

To oczywiście z tego powodu wszyscy jeździmy w Formule 1 i wszyscy chcą zdobyć mistrzostwo, ale nie ma sensu myśleć o tym w tym momencie. Musimy myśleć o zdobywaniu punktów, a dopiero potem będzie można zobaczyć, gdzie jesteśmy i ewentualnie wtedy zmienić strategię. Ja nie mam nic do udowodnienia. Jeżdżę w wyścigach dla siebie i dla zespołu.

O fanach zespołu powiedział natomiast: To wspaniale, że było tu tylu naszych fanów. Po tak trudnej zimie prywatny zespół wygrywa pierwszy wyścig w sezonie i fani to kochają. Ja również, gdybym był kibicem, chciałbym coś takiego oglądać.

KOMENTARZE

9
SirKamil
30.03.2009 07:30
Na Silverstone będą mieli jeszcze więcej kibiców- wszystkie brytolki upchnął czapki, spodnie, koszulki, majtki, skarpetki i stopery do uszu z logiem mclarena na dno szafy kupując białe ciuchy;)
maroo
30.03.2009 07:13
Jak wspomniał Falarek - nie myślcie że wypasiony dyfuzor jest lekiem na osiągi bolidu. To jedna z wielu składowych. W tak wyrafinowanej konstrukcji wpływ na osiągi ma praktycznie wszystko. Spie.prz.yć (lub wznieść się ponad wszystkich) można wszedzie. Poczynając od strony mechanicznej: waga - tu odchudzić tam odchudzić zachowujac wytzymałość dzięki wymyślnym profilom a możemy więcej balastu porozkłądać tu i tam, tarcia wewnątrz mechanizmów, rozwiązania konstrukcyjne choćby silnika, skrzynia biegów ze swoja sprawnością i szybkością działąnia, system sprzęgła nawet, układ zawieszenia i amortyzatory - wiele możliwych konfiguracji i zachowań geometrii kół - a geometria kół czyli ich kąty przyłożenia do asfaltu, reakcje na obciążenie prostopadłe (w pionie), boczne, to ma ogromny wpływ na sterowność i przyczepność. Potem wydajność czysto pod kątem mocy - silnik. No i aero - wydajność aerodynamiczna. Taka "pi.erd.oła" jak delikatnie inaczej zakrzywione poszycie tu czy tam może wpłynąć na bardzo różne przepływy powietrz przy różnych prędkościach. Może w danym kształcie przy dużej prędkości dochodzić do oderwania się warstw powietrza, do turbulencji itp itd. Dlatego - taki kształt dyfuzora może daje te dziesiąte części sekundy. Ale nie uratuje kiepskiego samochodu, czy nawet średniego nie wyniesie na ołtarze. I jeszcze kierowcy. Ci dwaj raczej mają pojęcie o dobrym set-up'ie samochodu. Dlatego nie przeceniał bym aż tak ich dyfuzorów. A decyzja jaka by nie była wyrówna w tym temacie stawkę zapewne - pewnie większość już przygotowała lub kończy przygotowywać zmienione dyfuzory - tak na wypadek zatwierdzenia ich zgodności. Pozdrawiam
rafaello85
30.03.2009 05:27
ht-hubcio i RubiKub---> FIA na pewno nie zakaże dalszego używania dyfuzorów. A wiecie dlaczego? Bo to nie ona będzię wydawać werdykt! Sprawę rozpatrzy teraz Trybunał Apelacyjny, a to zupełnie inni, niezalezny twór.
RubiKub
30.03.2009 04:06
A mnie wydaje się, że FIA nie zabroni używania "spornego" dyfuzora. Został dopuszczony, a więc jest zgodny z przepisami - inna decyzja organu odwoławczego byłaby strzałem w kolano... swoje własne :-) I także nie wydaje mi się, aby to tylko dyfuzor byl przyczynkiem do dobrych wyników Brawn GP...
bicampeon
30.03.2009 02:51
Barrichello twierdzi, że po zamieszaniu na T1 został uszkodzony jego dyfuzor, a mimo to był w stanie jechać bardzo szybkim tempem, co pokazuje, że dyfuzor jest tylko częścią przewagi BGP001.
ht-hubcio
30.03.2009 02:39
ICEMAN - a masz pewność, że FIA zabroni używać dyfuzorów?
Falarek
30.03.2009 02:19
Ludzie nie bądźcie naiwni ze tylko dyfuzor daje BrawnGP te osiągi o po jego zmianie nagle spadną w środek stawki. Mają bardzo dobry samochód i z tym czy innym dyfuzorem będą się liczyć w stawce.
ICEMANPK1
30.03.2009 01:54
oj te sensacyjne wyniki z australii :),cos czuje ze piekna bajka o kopciuszku zakonczy sie gdy tylko 14 IV zapadnie decyzja o dyfuzorach.Jaka by nie byla ,inni to zastosuja ,czy zabronia uzywania-BGP wymydli sie w miare rozwoju sezonu.Stawiam na walke BMW z Ferrari
Huckleberry
30.03.2009 01:01
Hehe, zaczyna się. Zaraz będą go pytać czy myśli o powtórzeniu rekordu MSC ;P