WTCC: Thompson kierowcą Łady w Portugalii
Przy okazji informujemy o nowej specyfikacji silników, jaka będzie obowiązywała od 2011 r
25.06.0912:39
2658wyświetlenia

Serwisy Touringcartimes.com i stopandgo.tv twierdzą, że zidentyfikowały już ukrywane pieczołowicie nazwisko następcy Wiktora Szapowałowa. Jest nim podobno James Thompson, który ma być kierowcą Łady podczas najbliższej rundy WTCC na torze Boavista w Porto.
Brytyjczyk od razu poprowadzi nowy model Łady - Priorę, natomiast dotychczasowi kierowcy Kirył Ładygin i Jaap van Lagen nadal będą jeździć "sto-dziesiątkami" do rundy w Oschersleben, gdzie powinny być już gotowe dwie nowe Priory. Umowa między Ładą i Thompsonem, która ma zostać potwierdzona na dniach, nie obejmuje jednak wszystkich rund do końca sezonu.
Dwie rundy BTCC kolidują terminami z WTCC, co uniemożliwi Thompsonowi start za kierownicą Łady, a krążą słuchy, że w tych dwóch rundach zastąpi go... Szapowałow - dotychczasowy kierowca i zarazem szef zespołu Russian Bears. Prawdopodobnie Thompson nie będzie miał żadnych testów w nowym aucie, a więc pierwszy kontakt z Priorą będzie miał dopiero w weekend wyścigowy.
Przy okazji warto dodać, że wczoraj Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zatwierdziła nową, pojedynczą specyfikację silników dla WTCC począwszy od sezonu 2011, aby wyeliminować w ten sposób obecne problemy z wyrównaniem osiągów silników turbo diesel z wolnossącymi benzynowymi. Nowa specyfikacja to benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem.
Każdy nowy samochód homologowany do startów w WTCC od sezonu 2011 będzie musiał być wyposażony w taki właśnie silnik, aczkolwiek przez co najmniej jeden sezon do użycia dopuszczone będą także modele obecnie startujące w mistrzostwach, z uwzględnieniem ewentualnych posunięć mających na celu wyrównanie osiągów nowych i starych silników.
Źródło: TouringCarTimes.com, Autosport.com
KOMENTARZE