WTCC: Zapowiedź weekendu na Adelaide
28.09.0915:56
1829wyświetlenia
Już dziś wieczorem kierowcy staną do rywalizacji w III i IV rundzie tegorocznej ligi WTCC, które odbędą się na ulicznym torze w Adelaide. Będzie to nasza druga wizyta na australijskim obiekcie, pierwsza odbyła się jako jeden z ostatnich weekendów wyścigowych sezonu 2008/2009, a z kolei w tym jest to dopiero drugi weekend.
Rok temu dość zaskakującym zdobywcą pole position okazał się Grekyy, a tuż za nim na polach startowych ustawili się MalyBoy i Byczek. W R1 tryumfował MalyBoy, podium uzupełnili Rubiq i Grekyy, a w R2 najlepsi okazali się Rubiq, B4ndit i MalyBoy, który zaliczył jeden z najbardziej udanych weekendów w WTCC.
Sezon 2008/2009
I wyścig
II wyścig
Okrążenie toru z Byczkiem
Byczek
Balast
Kary
Powodzenia, spotykamy się o 20:45!
Rok temu dość zaskakującym zdobywcą pole position okazał się Grekyy, a tuż za nim na polach startowych ustawili się MalyBoy i Byczek. W R1 tryumfował MalyBoy, podium uzupełnili Rubiq i Grekyy, a w R2 najlepsi okazali się Rubiq, B4ndit i MalyBoy, który zaliczył jeden z najbardziej udanych weekendów w WTCC.
Sezon 2008/2009
Okrążenie toru z Byczkiem
Na końcu prostej start meta dojeżdżamy do Senna chicane, którą pokonujemy przy blisko 170km/h na 5tym biegu. Czyste przejechanie tej szykany ma decydujący wpływ na czas całego okrążenia. Jest to bardzo niebezpieczne miejsce na początku wyścigu, gdzie wszyscy jadą w zwarciu i może zabraknąć dla Ciebie miejsca, a wysokie tarki tylko czekają, żeby wysłać kogoś w powietrze;)
Następnie pokonujemy serię czterech 90-stopniowych zakrętów, każdy kolejny ciaśniejszy - wszystkie pokonywane na drugim biegu. W tym roku obowiązuje reguła 4ech kół na torze, co wyklucza głębokie cięcie tarek, więc traktujemy je łagodniej niż w zeszłym roku. Ostatni zakręt (nr 7) prowadzi nas na Bartels Road. Bardzo ważne jest wyjście z tego zakrętu, ponieważ dalej pokonujemy spory kawał toru z gazem w podłodze. Mijamy Speedstic Corner wciąż nie odpuszczając gazu dochodząc do Dequetteville Hairpin. Mamy tu bardzo mocne dohamowanie z prędkości 220km, zakręt można pokonać kilkoma liniami, dzięki czemu jest to świetne miejsce do wyprzedzania.
Rozpoczęliśmy 3ci sektor pomiarowy, warto tu zwrócić uwagę na zakręt nr 12, gdzie w czasie wyścigu wraz ze zużyciem opon nasila się podsterowność i można tu wylądować na bandzie, o czym sam przekonałem się w zeszłym roku;) Dojeżdżamy do Mistral Hairpin. Ważny tu jest odpowiedni balans hamulców i nie należy przesadzać z opóźnianiem hamowania, gdyż można łatwo zblokować tylną oś i wylecieć w pole, lecz jeśli uda nam się pozostać na torze wyjeżdżamy na prostą start-meta i rozpoczynamy kolejne okrążenie!
Byczek
Balast
Balast na wyścigi w Adelaide | ||
Kierowca | Balast | |
---|---|---|
1 | Figo | 65kg |
1 | Poul | 50kg |
1 | Miczek | 45kg |
1 | Unikalny.Nick | 45kg |
1 | Masterson | 30kg |
1 | Kojot | 20kg |
1 | B4ndit | 0kg |
1 | Olexy | 0kg |
1 | bogoz | -15kg |
1 | MalyBoy | -15kg |
1 | Infospec | -15kg |
Reszta (nie wymieniona powyżej), która brała udział w weekendzie na Kurytybie zabiera -20kg. |
Kary na wyścigi w Adelaide | ||
Kierowca | Kara | |
---|---|---|
1 | Grekyy | przesunięcie do tyłu o 10 miejsc na gridzie na starcie do R1 w Australii |
1 | Bogoz | ostrzeżenie |
1 | Martin | zakaz udziału w sesji kwalifikacyjnej podczas wyścigu na Adelaidzie |
1 | Kajek | zakaz udziału w sesji kwalifikacyjnej podczas wyścigu na Adelaidzie, start z końca w R2 i po 15 sekund kary do obu wyścigów w Australii |
1 | Czarinio | przesunięcie do tyłu o 10 miejsc na gridzie na starcie do R1 w Australii |
1 | Misiek3510 | przesunięcie do tyłu o 5 miejsc na gridzie na starcie do R1 w Australii |
KOMENTARZE