Kubica czuje się już w Renault jak w domu

"Spędziliśmy sporo czasu na rozmowach, starając się poznać siebie jak najlepiej"
12.02.1010:20
Konrad Házi
4332wyświetlenia

Nowy kierowca zespołu Renault - Robert Kubica stwierdził, że czuje się już w nowym otoczeniu jak w domu, mimo iż przez ostatnie cztery lata startował z BMW. Kubica, który ma za sobą cztery dni testów z Renault przyznał, że czas spędzony na budowaniu znajomości w zespole od czasu dołączenia pomógł mu rozpocząć testy w dobrym stylu.

Czuję się już jak w domu - powiedział Kubica. Co do zespołu, to spędziliśmy sporo czasu na rozmowach, starając się poznać siebie jak najlepiej. Dzięki rozmowom można jednak zyskać trochę czasu, który można potem wykorzystać koncentrując się na pracy na torze.

Kubica porównał też charakterystykę prowadzenia się nowego Renault R30 i BMW Sauber F1.09, którym ścigał się w zeszłym roku. Polakowi bardziej odpowiada R30, na temat którego powiedział, że daje większą gamę możliwości. Niektóre parametry ustawień mają mniejszy wpływ niż byłem do tego przyzwyczajony. Jest to jednak dobre, ponieważ skala balansu bolidu jest szersza. Nie jest on ogólnie taki czuły, co jest dobre. W zeszłym roku nikt nie ukrywał, że nasz bolid jest bardzo wyczulony na zmiany, co sprawiało, iż był trudny do skonfigurowania. Z bolidem Renault wygląda to dużo łatwiej.

Mimo, iż jest zadowolony z samochodu, to jednak Kubica nie chciał prorokować, jak konkurencyjny będzie względem pozostałych ekip. Powtórzył to co mówią właściwie wszyscy stwierdzając, że wszystko wyjaśni się dopiero podczas wyścigu w Bahrajnie. Trudno jest prorokować, jakie będą osiągi. Musimy skupić się na tym, by wszystko działało możliwie jak najlepiej. Wszystko wyjaśni się natomiast w Bahrajnie.

Polak nawiązał też do tego, co spotkało go w ostatnich latach w zespół BMW Sauber. Na przykładzie zespołu, w którym ścigałem się wcześniej można wywnioskować jedynie, że osiągi z lutego nie mają żadnego znaczenia. Możesz być najszybszym podczas lutowych testów, a w drugim wyścigu sezonu możesz być po prostu wolny. Może też być na odwrót, tak jak to miało miejsce w 2008 roku, gdy byliśmy (BWM Sauber) naprawdę wolni na początku testów, a do pierwszych dwóch wyścigów startowaliśmy już z pierwszej linii.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
LarvaExotech
12.02.2010 05:31
pytalem o ortografie, "poza tym" to faktycznie moj blad. odnosnie polskich znakow i duzych liter, nie uwazam zeby mialo to jakiekolwiek znaczenie odnosnie tego, czy moj post jest przeczytac latwo, czy tez trudno. nie bede tutaj pisal esejow piekna polszczyzna uzywajac pieknych slowek, bo stawiam na prostote i przekaz. niestety drogi zawiasie, odnosnie twoich dobrych zyczen - nie spodziewaj sie ze bede sie tak wielce angazowal w pisanie postow na forum, to tylko rozrywka, wymiana pogladow, generalnie mam wiele ciekawsze rzeczy do roboty. i dziekuje za ocene mojego czytania ze zrozumieniem, panie proroku - widac na ocenianiu sily bolidow po pierwszych testach sie nie konczy.
zawias
12.02.2010 04:43
@Larva- w moim komentarzu dostałeś odpowiedź. Nawet czytać uważnie nie potrafisz. Na szczęście atb wyjaśnił Ci dobitnie o co chodzi. Właśnie przez szacunek dla naszego języka ja piszę po polsku, nawet na orczyku za pomocą komórki w skandalicznie małym foncie. Życzę Ci, żebyś miał chociaż połowę takiego zaangażowania.
atb
12.02.2010 04:25
@up przede wszystkim brak polskich znaków diakrytycznych powoduje, że wypowiedź jest nieczytelna (we wcześniejszych komentarzach używałeś); co do błędów: "poza tym" pisze się osobno, a nazwy własne dużą literą; o interpunkcji nie wspomnę, bo to masakra; maniery niestosowania polskich znaków i pisania nazw własnych małą literą nie można tłumaczyć pośpiechem, jest to raczej brak szacunku dla innych użytkowników (polskie znaki) i opisywanych osób, krajów itp.
LarvaExotech
12.02.2010 04:00
zawias: wskaz mi przynajmniej jeden blad ortograficzny w mojej wypowiedzi (nie literowke!) fora sluza do wymiany spostrzezen itp ale czasami nei chce mi sie juz czytac "na pewno reno bedzie 20953262346 sekund przed wszystkimi tylko teraz to ukrywaja" "reno slabo kubica do ferrari!!1111oneone" bo na dobra sprawe g***o wiesz teraz o tym jakie bolidy beda szybkie a jakie nie. z okresleniem tego maja nawet problem czlonkowie zespolu, oczywiscie mozna dawac jakies delikatne spekulacje, nadzieje i tak dalej. ale jak widze kolejnych prorokow to mi sie juz odechciewa, z calym szacunkiem
tommyline
12.02.2010 01:57
-zawias - To nie chodzi o nas tylko o dziennikarzy pytających kierowców. Nasza wyobraźnia może hulać do woli. :) r-35 Piekny i jakie aero :)))). A asfaltu to trzymałby sie jak wściekły. Tylko malowanie trzeba zastosowac obecne.
zawias
12.02.2010 12:54
Eee tam. Przecież takie fora jak to właśnie służą do wymiany spostrzeżeń i spekulacji. To co? Teraz mamy siedzieć cicho i skomentować wyniki w Bahrajnie? Mam wrażenie graniczące z pewnością, że Twoja prośba będzie zignorowana. Poza tym próbując pouczać innych zadbaj o poprawną polszczyznę bo trochę groteskowo wygląda to wszystko jak walisz byki ortograficzne.
SkC
12.02.2010 12:42
Wiecie jak będzie wyglądać Renault R35 wpiszcie sobie w Google :) Są już pierwsze zdjęcia
Loopi
12.02.2010 12:13
a czy ktoś może mi wyjśnić o co chodzi z malowaniem kasku Roberta. Na prezentacji było inne malowanie, teraz testuje w czarnym a na profilu cały czas jest stare - czerwone.
wolf
12.02.2010 11:35
dobrze Larvuś mówi ! polać mu!
Szkot
12.02.2010 10:13
A ja coś czuję, że jest to zasłona dymna dla faktu iż Robert nie jeździ teraz Renault R.30, tylko - jak twierdzą złośliwi - Renault 29,5.
LarvaExotech
12.02.2010 09:38
nie jestem zadnym dziennikarzem, nie studiuje dziennikarstwa, nawet same kierunki humanistyczne mnie bardzo odrzucaja. nie potrafie zrozumiec dlaczego ludzie, ktorzy dziennikarzami sa cale zycie (i to nie byle gdzie), pokonczyli szkoly, maja dyplomy, nie moga zrozumiec prostej rzeczy ze OKRESLENIE SILY BOLIDU JEST BARDZO TRUDNE PODCZAS TESTOW. A NAWET JESLI ZESPOLY ZDAJA SOBIE SPRAWE Z TEGO KTO JAK SILNY JEST - TO I TAK TEGO NIE UJAWNIA!! nie rozumiem dlaczego kazdy jeden kierowca dostaje debilne pytnie w stylu "jak silni bedziecie w 2010". do startu jeszcze kawal czasu, pozatym kazdy skupia sie na swojej pracy i chce jak najlepiej ten bolid przygotowac. po cholere caly czas w kolko jest to samo pytanie - przeciez jest jasne ze nikt na to nie odpowie! ja sam tez jestem ciekawy ukladu stawki, jak mocny bedzie button, gdzie bedzie w stawce red bull, czy indie beda punktowac, jak kubek bedzie pocinal w renault - ale nie potrzebuje ukonczonych studiow, dyplomow i dziennikarstwa zeby miec swiadomosc ze dowiem sie tego w bahrainie! i odnosnie testow, wiadomo ze na czasy itp mozna popatrzec ale z drugiej strony ludzie, do testow tego typu nalezy podchodzic z BARDZO DUZYM dystansem! szczegolnie kibice Roberta tutaj w komentarzach ogromnie spekuluja, co jest na tym etapie zupelnie bez sensu. w 09 bmw na testach wygladalo na silne, okazalo sie ze regularnie okupowlo ostatnie miejsca. w 08 byli slabi na testach, kubek narzekal a sezon mieli swietny, przynajmniej pierwsza polowe. teraz moze byc tak ze reno bedzie slabe na testach i silne w sezonie, moze byc tez tak ze bedzie slabe na testach i slabe w sezonie. nie ma sensu sie tutaj doszukiwac zadnych zaleznosci, bo to co zobaczymy w bahrainie moze byc calkowicie inne od tego co widzimy na testach. dlatego prosze wszystkich o ograniczenie takich spekulacji i poczekanie do startu sezonu, a dziennikarzom zycze troche mozgu. pozdrawiam