Audi R15 plus wygrywa pierwszy wyscig LMS
 Główny rywal Niemców - Peugeot był dopiero czwarty 
11.04.1022:07
2585wyświetlenia

Debiutujące Audi R15 plus prowadzone przez Allana McNisha i Rinaldo Capello wygrało pierwszy wyścig Le Mans Series na torze Paul Ricard. Kierowcy Audi prowadzili przez prawie cały dystans ośmiogodzinnego wyścigu, pewnie finiszując z przewagą pięciu okrążeń nad zespołami Aston Martin oraz Rebellion.
Jedynym samochodem, który miał wystarczające tempo by walczyć z niemieckim producentem był Peugeot 908 zespołu ORECA. Mimo startu z pierwszego pola, francuska ekipa ukończyła jednak wyścig dopiero na czwartym miejscu. Samochód prowadzony przez Oliviera Panisa, Stephana Sarrazina i Nicolasa Lapierre stracił dziewięć okrążeń z powodu awarii podnośnika w początkowej fazie wyścigu.
Miło jest znów wygrać dla Audi, a pierwsza wygrana nowego samochodu zawsze jest czymś szczególnym- podsumował wyścig Allan McNish. Ralf Juttner, dyrektor techniczny Audi Sport uważa, że wyścig był cenną lekcją przed zbliżającymi się 24 Godzinami Le Mans.
Przyjeżdżając tutaj chcieliśmy zobaczyć różnice pomiędzy R15 i R15 plus. Zabieramy ze sobą długą listę rzeczy do zrobienia, jednak podstawy wyglądają całkiem nieźle.
W klasie LMP2 wygrał zdobywca pole position - zespół Strakka HPD, jednak zwycięstwo kierowców Acury nie było bezproblemowe. Na godzinę przed końcem wyścigu zespół musiał zameldować się w boksie z powodu uszkodzenia karoserii. Naprawa kosztowała ich cztery okrążenia, jednak dzięki bardzo dobrej jeździe po powrocie na tor i ostatniemu postojowi najgroźniejszych rywali z zespołu Pescarolo na pół godziny przed końcem, brytyjski zespół powrócił na czoło stawki i utrzymał prowadzenie do końca wyścigu.
Klasa GT2 to dublet Porsche i zespołu Felbermayr. O ile zwycięzca finiszował z pewną przewagą dwóch okrążeń, o tyle walka o drugie miejsce toczyła się do samego końca. Ferrari F430 zespołu AF Corse prowadzone przez Giancarlo Fisichellę, Toniego Vilandera i Jeana Alesiego musiało odbyć trzy postoje więcej w trakcie wyścigu niż Porsche. Ostatni z nich nastąpił 13 minut przed metą, kiedy to kierowcy Ferrari ostatecznie pożegnali się z drugą pozycją.
| Wyniki 8-godzinnego wyścigu LMS na torze Paul Ricard | ||||
| Kierowcy | Klasa | Zespół | Okr. | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Capello/McNish | P1 | Audi | 266 | 
| 1 | Fernandez/Primat/Mucke | P1 | Aston Martin | 261 | 
| 1 | Belicchi/Boullion/Smith | P1 | Rebellion Lola | 261 | 
| 1 | Panis/Lapierre/Sarrazin | P1 | ORECA Peugeot | 258 | 
| 1 | Ayari/Andre/Duval | P1 | ORECA | 258 | 
| 1 | Ragues/Mailleux/Ickx | P1 | Signature Aston | 256 | 
| 1 | Leventis/Watts/Kane | P2 | Strakka HPD | 250 | 
| 1 | Hein/Moreau | P2 | Oak Pescarolo | 250 | 
| 1 | Erdos/Newton/Wallace | P2 | RML Lola | 249 | 
| 1 | Lahaye/Nicolet | P2 | Oak Pescarolo | 249 | 
| 1 | Prost/Jani | P1 | Rebellion Lola | 248 | 
| 1 | Ojjeh/Greaves/Ebbesvik | P2 | Bruich Ginetta | 248 | 
| 1 | Geri/Piccini/Piccini | P2 | Racing Box Lola | 246 | 
| 1 | Mansell/Mansell/Mansell | P1 | Beechdean Ginetta | 243 | 
| 1 | Toulemonde/Zollinger/Zampatti | LC | Formula Le Mans | 237 | 
| 1 | Beche/Pillon/Capillaire | LC | Formula Le Mans | 237 | 
| 1 | Barlesi/Cicognani/Chalandon | LC | Formula Le Mans | 235 | 
| 1 | Lieb/Lietz | GT2 | Felbermayr Porsche | 233 | 
| 1 | Zacchia/Moro/Kaufmann | LC | Formula Le Mans | 231 | 
| 1 | Ragginger/Ried/Long | GT2 | Felbermayr Porsche | 231 | 
| 1 | Fisichella/Vilander/Alesi | GT2 | AF Corse Ferrari | 231 | 
| 1 | Ehret/Quaife/Kaffer | GT2 | CRS Ferrari | 231 | 
| 1 | Companc/Russo | GT2 | AF Corse Ferrari | 231 | 
| 1 | Gardel/Goueslard/Canal | GT1 | Larbre Saleen | 229 | 
| 1 | Muller/Werner | GT2 | BMW | 225 | 
| 1 | Schell/Metz/da Rocha | P2 | Pegasus Courage | 219 | 
| 1 | Narac/Pilet | GT2 | IMSA Porsche | 219 | 
| 1 | Dumbreck/Coronel/Bleekemolen | GT2 | Spyker | 215 | 
| 1 | Pourtales/Noda/Kennard | P2 | KSM Lola | 188 | 
 Paweł Zając
 Paweł Zając 