Bridgestone ogłasza mieszanki opon wybrane na rundy 8-10

Podane wyścigi to Grand Prix Kanady, Europy i Wielkiej Brytanii
05.05.1013:42
Marek Roczniak
1718wyświetlenia

Firma Bridgestone podała dzisiaj mieszanki opon wybrane na trzy kolejne wyścigi Formuły 1 w swoim ostatnim sezonie bycia wyłącznym dostawcą ogumienia dla tego sportu.

Podane wyścigi to Grand Prix Kanady (8), Europy (9) i Wielkiej Brytanii (10). W pierwszych dwóch użyte zostaną opony supermiękkie i średnie, a w ostatnim miękkie i twarde. Tym samym utrzymany zostanie nieprzerwany od początku sezonu trend wybierania mieszanek oddalonych od siebie o dwa kroki pod względem twardości.

Grand Prix Kanady i Europy rozgrywane są na torach ulicznych, gdzie ważne jest posiadanie dobrej przyczepności ze względu na śliską naturę nawierzchni - wyjaśnia Hirohide Hamashima, szef działu ds. rozwoju opon dla sportów motorowych. Jako że tory te nie są regularnie używane do wyścigów, nawet wybrane przez nas mieszanki mogą wydawać się zbyt twarde, gdy będą używane w piątek. Do dnia wyścigu poprawa toru w połączeniu z naniesioną gumą sprawi, że wysoka przyczepność supermiękkich opon w parze z większą wytrzymałością średniej mieszanki powinny stanowić dobrą kombinację.

Silverstone jest historycznie torem najbardziej uciążliwym dla opon w kalendarzu, a teraz nowy układ sprawi, że będzie jeszcze bardziej wymagający pod tym względem. Nowa prosta oznacza większą średnią prędkość, a pojawiło się miejsce ostrego hamowania i gwałtownego przyspieszania na torze. Jak zawsze, będziemy bardzo czujnie obserwować temperaturę i stopień zużycia opon. Spodziewamy się ziarnienia, nawet na twardej mieszance, ale sądzimy, że miękkie i twarde mieszanki powinny zapewnić ekscytujące ściganie.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2010
Grand Prix Tor@Supermiękka@Miękka@Średnia@Twarda
1BahrajnuSakhir
1AustraliiAlbert Park
1MalezjiSepang
1ChinShanghai
1HiszpaniiCatalunya
1MonakoMonte Carlo
1TurcjiIstanbul Park
1KanadyGilles Villeneuve
1EuropyValencia
1Wielkiej BrytaniiSilverstone
Źródło: BridgestoneMotorsport.com

KOMENTARZE

6
DamianF1
06.05.2010 11:13
oszczędzać też trzeba umieć a HAM tego nie umie dlatego pod koniec wyścigu przegrywa
svt
05.05.2010 09:34
@DamianF1 I o to właśnie chodzi? teraz po pierwszym wymuszonym przez przepisy stopie zaczyna się dowożenie opon do mety, a jeśli byłoby wiadomo, że i tak nie wytrzymają to może byśmy uświadczyli więcej walki. Taki HAM (którego osobiście nie lubię, ale mimo wszystko trzeba mu przyznać, że ma talent) teraz wyciąga co się da z maka, ale w końcówce i tak przegrywa z tymi, którzy po prostu oszczędzali opony przez cały wyścig ;/
Lukas
05.05.2010 08:19
Gdyby F1 nie była chora na punkcie kosztów to na każdy weekend można by wybierać samemu spośród 4 mieszanek i wtedy byłoby ciekawie :) A tak to trzeba polegać na Japońcach...
noofaq
05.05.2010 04:20
to niech jeżdżą częściej do pitów?
DamianF1
05.05.2010 02:12
bo nie wytrzyma ?
svt
05.05.2010 12:23
"Do dnia wyścigu poprawa toru w połączeniu z naniesioną gumą sprawi, że wysoka przyczepność supermiękkich opon w parze z większą wytrzymałością średniej mieszanki powinny stanowić dobrą kombinację”. Jeśli kierowcy bez większych problemów przejeżdżają połowę wyścigu, a na twardej mogą sobie jeździć do woli całe gadanie Bridga jest bez sensu. Zmiana samej mieszanki w trakcie sezonu nie jest chyba możliwa, ale dlaczego nie dadzą na wszystkich torach supermiękkiej i miękkiej np?