Sędziowie byli bliscy wywieszenia czarnej flagi Schumacherowi

Warwick: "Pokazanie czarnej flagi byłoby lepszym przykładem dla naszych młodych kierowców"
03.08.1013:40
Marek Roczniak
3904wyświetlenia

Były kierowca F1 - Derek Warwick, który był jednym z czterech sędziów wyznaczonych na Grand Prix Węgier powiedział, że niewiele brakowało, a Michael Schumacher ujrzałby czarną flagę za swój manewr obronny w walce z Rubensem Barrichello.

Pokazanie czarnej flagi byłoby lepszym przykładem dla naszych młodych kierowców - powiedział Warwick w wypowiedzi dla BBC Radio 5 Live. Jednakże w momencie, kiedy otrzymaliśmy powtórki wideo po prostu zabrakło nam czasu i sprawę musieliśmy załatwić po wyścigu.

Schumacher otrzymał karę obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc w następnym wyścigu za nieprzepisową próbę powstrzymania Barrichello, zmuszając go do wyjechania poza tor, bardzo blisko ściany oddzielającej tor od boksów. Warwick dodał, że był rozczarowany zachowaniem Schumachera, gdy Niemiec był przesłuchiwany przez sędziów po wyścigu.

Rozmawialiśmy z Rubensem oraz Michaelem i było to trochę rozczarowujące, jak Michael podszedł do całej sprawy - nie mieliśmy wyboru, jak tylko przyznać mu karę obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc - powiedział Warwick. Gdybyśmy mieli więcej okrążeń [to moglibyśmy go zdyskwalifikować], ale trzeba przeanalizować dowody wideo i upewnić się, że wszyscy czterej sędziowie są zgodni.

Można by wykluczyć go z udziału w kolejnym wyścigu, albo w dwóch grand prix, ale uznaliśmy, że obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc to duża kara na wyścig w Spa, która przekreśla tam właściwie jego szanse. Mamy nadzieję, że wyciągnie z tego naukę i będzie pamiętał, że sędziowie nie będą tolerowali takiej jazdy.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

23
gordon1shamway
04.08.2010 09:26
Może zmienic pas ruchu przy obronie a nie blokowac go przed samym nosem... zdajesz sobie sprawe jak by przy 300 wiechal MS w d...pe... przelecial by do pierwszego zakretu!!!
paymey852
03.08.2010 10:05
Jak można mówić że został ukarany skoro i tak o Q3 może pomarzyć
SoBcZaK
03.08.2010 07:06
"e obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc to duża kara na wyścig w Spa, która przekreśla tam właściwie jego szanse" przepraszam co? Spa to jeden z najszybszych torów, długie odcinki, gdzie można dobrac sie kierowcy do skóry a on mówi, że szanse przekreślone? przekreślone szanse to by miał na hungaro czy coś takiego gdzie faktycznie trudno wyprzedzać... ale z drugiej strony Schumi i tak nie zdobył punktów a patrząc na jego słabe kwalifikacje bedzie startował z końca stawki :P
SpeedKing
03.08.2010 07:00
Czytam Wasze komentarze i mam wrażenie, że oglądaliście zupełnie inny wyścig...
jordan23
03.08.2010 05:50
Zauważcie że MS w fazie wyprzedzania przez Baricza był z przodu to naturalne,przepis wyraźnie mówi, można blokować w jednym kierunku,więc Ms robił co mógł.To baricz mocno ryzykował miał cały przegląd sytuacji, widząc zbliżające się ryzyko mógł odpuścić. Inna sprawa że była to walka zaledwie o jeden punkt, który tak na prawde nie daje żadnemu z walczących nic, więc MS powinien swoja dumę sobie schować i dać odpust.
maiesky
03.08.2010 05:02
@tytus77 W przybliżeniu obie pary składały się z bolidów tej samej klasy. W przybliżeniu, bo chociaż piszesz, że ALO vs VET to dwa najszybsze bolidy to jednak na Hungaroringu RBR dostał skrzydeł. Jeśli BAR i MSC prowadzili bolidy na zbliżonym poziomie to BAR nie miał takiej extra przewagi od bolidu jak RBR i chociaż BAR miał świeże opony, to konfiguracja toru nie dawała zbyt wiele szans więc nie można powiedzieć, że Rubensowi powinno pójść z palcem w d.....e. Racja, poprzednio błędnie napisałem, że VET jechał na świeżych laczkach, za co przepraszam. Moje porównanie do pary z czołówki straciło ważny argument- już o tym nie dyskutuję więcej. Pozdrawiam
tytus77
03.08.2010 01:49
@maiesky:VET mial takie opony i nie wyprzedzil ALO mądralo! Na ile wyprzedzeń pozwolił ten tor? a co ma Vetel i Alonso do Schumachera i Rubensa? :o to calkiem inna sytuacja tam walczyly dwa najszybsze bolidy w starce dzielace je 0,5-1,2 sek na lapie! A Merce i Wiliamsy to srodek stawki a dzilaca ich roznica wynosila ponad 3 sek na lapie! gdzie w bolidzie Schumiego opony byly na wykonczeniu a gdy probowal sie bronic zajezdzal je jeszcze bardziej i roznica w osiagach byla jeszcze wieksza! na mecie Barichello mial ponad 19 sek przewagi !
marrcus
03.08.2010 01:42
jest takie powiedzenie pasuje, do Warwicka "Kto się pi..ą urodził, kanarkiem nie umrze" nie wiem czy tacy kierowcy, co się o nich mówi "kelnerzy" powinni być sędziami maiesky, Vel miał takie same opony
Dudak
03.08.2010 01:36
...kompletnie beznadziejna dyskusja. Ciekawe, co Schumacher mówił sędziom (i jak to mówił), że Warwick zwrócił na to uwagę?
maiesky
03.08.2010 01:27
@tytus77 jak uwaza ze jego manewr byl jednym z najlepszych w karierze to smiech na sali LOL majac przewage ponad 3 sek na lapie na nowych gumach skompromitowalby sie gdyby Schumiego nie wyprzedzil VET mial takie opony i nie wyprzedzil ALO mądralo! Na ile wyprzedzeń pozwolił ten tor?
Gilles
03.08.2010 01:16
@tytus77 też miałem taką nadzieje, i nadal mam, bo to że startuje z tyłu może bardziej uwydatnić jego dobrą jazde ;)
tytus77
03.08.2010 01:12
szkoda ze ta kare dostal na spa :( Ja wlasnie liczylem ze w belgi i na suzuce pokaze ze nie zapomnial jezdzic :) Co do kary to sie z nia nie zgadzam, blokowanie bylo na granicy a Bari wiedzial ze tylko po wewnetrznej ma szanse go wyprzedzic i sie wcisnal na sile... Smieszy mnie frustracja Rubensa i lamenty, na starosc coraz go mniej lubie (choc kiedys mu kibicowalem) Rozumiem ze on jest taki nieskazitelny LOL i jak uwaza ze jego manewr byl jednym z najlepszych w karierze to smiech na sali LOL majac przewage ponad 3 sek na lapie na nowych gumach skompromitowalby sie gdyby Schumiego nie wyprzedzil...
topor999
03.08.2010 12:26
Macie rację wszyscy chcą dokopać Schumacherowi wręcz uwzięli się na niego, biedny Michael, biedny... to okropne...
paymey852
03.08.2010 12:19
Po co wy się słuchacie sędziów, przecież Schumacher i jego fani mają zawsze racje, przecie on najlepszy w świecie.
mattbmw
03.08.2010 12:19
Nierozumiem tego świata;/ Jak Hamiltonem jeździ agresywnie to ludzie piszą, że ma jaja. Natomiast jak Schumacher to jest on słaby i sfrustowany...
Pokwa
03.08.2010 12:18
Z tym rasizmem masz rację michael. Teraz wszystko idzie na odwrót i to tak naprawdę biali są dyskryminowani - nie mówię o F1, tylko całym świecei
michael85
03.08.2010 12:10
@Up Popieram. Sędziowie są stronniczy prawdopodobnie z dwóch powodów. Po pierwsze chęć upokorzenia MSC. Po drugie strach przed posądzeniem a "rasizm" - śmieszne to jest. Derek Warwick w wyścigach jest nikim przy Schumacherze więc jak małe dziecko razem z kilkoma innymi zgredami postanowił ponownie zwrócić na siebie uwagę!
szajse
03.08.2010 12:10
Przy obecnej formie merca i samego Schu -10 w Belgii i tak niewiele zmienia - żadna kara. A tak przy okazji, widziałem w ostatnich latach sporo podobnych manewrów i jakoś nie było tyle krzyku. Swoje zrobił sam Baricz wyjąc przez radio o czarnej fladze, miejsce całego zdarzenia (ściana, wyjazd z pit lane) i nazwisko winowajcy. Co tu dużo gadać, zdołować Schu to marzenie wielu osób (w Polsce to z grubsza 80% kibiców f1 - po Hungaroringu 95%) w światku f1.
mikolajpoznan
03.08.2010 12:00
@up-też ubolewam nad nierównym traktowaniem kierowców
jan5
03.08.2010 11:57
Hamilton nie dostał kary za swoje kombosy na monzy 2008
mikolajpoznan
03.08.2010 11:56
święta krowo Michael-trochę obniż główkę i nie noś nosa tak wysoko.Miejmy nadzieję,że to początek jego definitywnego końca. Amen!
FelipeF1.
03.08.2010 11:54
Szkoda ze nie dostał czarnej flagi moim zdaniem lepiej jest dostać czarną flagę przy tak niskiej pozycji niż dostać kare obniżenia pozycji na starcie o 10 miejsc
Gilles
03.08.2010 11:54
a czy to są zawody kartingowe dla dzieci czy rywalizacja na najwyższym poziomie panie Warwick...?