Przewodnik Renault: Pit-stopy
Pytania dotyczące pit-stopów zadał jeden z polskich fanów zespołu z Enstone
13.10.1013:06
3119wyświetlenia

W najnowszym podcaście Renault F1 Team znalazły się odpowiedzi na kilka pytań dotyczących pit-stopów, które zadał jeden z polskich fanów zespołu - Marceli Kramarczuk. Poniżej zamieszczamy pytania Marcelego i odpowiedzi zespołu na nie. Całą audycję można natomiast odsłuchać tutaj.
Ile osób jest zaangażowanych w pit-stop?
20 osób. Kiedyś było więcej, gdy mieliśmy tankowanie, ale bez konieczności operowania wężem z paliwem, liczba ta spadła do okrągłej dwudziestki.
Jak trenuje zespół, aby utrzymać formę?
Nasz trening jest ograniczony do momentów, kiedy mamy bolid w jednym kawałku, co zazwyczaj wypada na początek, albo na koniec dnia. Wykonujemy 20 pit-stopów w czwartek, piątek, sobotę i niedzielę rano.
Czy mechanicy wykonują cały czas tę samą pracę, czy zamieniają się w trakcie sezonu?
Zazwyczaj pozostają na tych samych stanowiskach, chociaż oczywiście dajemy ludzi tam, gdzie najlepiej pasują. Niemniej jednak, oczywiście może zajść potrzeba zamiany w każdym momencie.
Ile trwały najszybsze pit-stopy podczas treningów i w warunkach wyścigowych?
W Enstone mamy stanowisko testowe, gdzie generalnie jest przednia część bolidu, która sunie po szynach. Korzystając z tego stanowiska, wykonaliśmy pit-stopy poniżej dwóch sekund z aktualnym rekordem na poziomie około 1,8 lub 1,9 sekundy, ale oczywiście trening w takich warunkach jest zupełnie inny, niż praca przy prawdziwym bolidzie..
W wyścigu nasz najszybszy pit-stop trwał 3,4 sekundy - to czas od momentu zatrzymania bolidu do opuszczenia go na ziemię. Tworzymy również wykres, na którym śledzimy nasze czasy treningów, dzięki czemu możemy zobaczyć nasze postępy w trakcie całego roku
Czy kiedykolwiek wyobrażaliście sobie, że pit-stopy mogą być takie szybkie?
W ubiegłym roku nasze zmiany kół trwały około 4,5 do 5 sekund. Było tak, ponieważ wciąż mieliśmy tankowanie i mieliśmy dostępny czas, kiedy wąż z paliwem był podłączony do bolidu. Dlatego też wykonaliśmy sporo intensywnych treningów w zimie i zrobiliśmy duże postępy, tak jak wszystkie zespoły. Obecnie pit-stopy nie są aż tak dużą bronią do ataku, ponieważ bycie szybkim jest koniecznością - musisz mieć dobry pit-stop, aby obronić się przed innymi zespołami, które także wykonują dobre pit-stopy.
Źródło: RenaultF1.com
KOMENTARZE