FIA zaaprobowała skrzynię biegów zespołu B.A.R

12.02.0500:00
Marek Roczniak
662wyświetlenia

Jak wynika z wypowiedzi udzielonej magazynowi Autosport przez szefa działu inżynierii w Hondzie, Shuhei Nakamoto, nowa skrzynia biegów zespołu B.A.R została zaakceptowana przez FIA. "Zostaliśmy poinformowani przez FIA, że wszystko jest w zgodzie z przepisami i niczego nie można zarzucić skrzyni biegów", powiedział Japończyk.

Obawiano się, że FIA może zakwalifikować nową konstrukcję stajni z Brackley do układu przeniesienia napędu z ciągłą zmianą przełożeń (ang. continuously variable transmission, w skrócie CVT), którego stosowania zabrania Artykuł 9.3.2 regulacji technicznych. Obawy te okazały się jednak bezpodstawne, gdyż w trakcie zmiany biegu następuje chwilowe odcięcie napędu, tyle że bardzo krótkie, liczone dosłownie w milisekundach.

Podczas wczorajszych testów na torze Jerez Jenson Button uzyskał najlepszy czas tego tygodnia, prowadząc nowy bolid B.A.R Honda 007. Było to bardzo pozytywne zakończenie z początku niezbyt udanych testów, w trakcie których najnowsza specyfikacja silnika Hondy RA005E V10 wytrzymała wreszcie bez awarii dystans dwóch weekendów Grand Prix, czyli około 1300 kilometrów.

"Początek testów w tym tygodniu był ciężki dla wszystkich", przyznał Button, który pozostał na torze Jerez do soboty, by uczestniczyć w testach deszczowych opon Michelin. "Mieliśmy problemy z tylnym skrzydłem, a potem Takuma i ja popełniliśmy błędy na tym samym zakręcie i wypadliśmy z toru. Po trzech przeciętnych dniach, piątek przyniósł bardzo oczekiwaną poprawę i byliśmy w stanie zakończyć całkiem udane testy opon. Samochód prowadził się świetnie i niesamowicie równo przez cały czas, co biorąc pod uwagę nowe przepisy jest bardzo istotne".

Ci, którzy spisali już ekipę B.A.R i Buttona na straty w nadchodzącym sezonie 2005, powinni zatem jeszcze raz przemyśleć całą sprawę, choć oczywiście są to tylko testy i prawdziwy egzamin nowe auto stajni z Brackley przejdzie dopiero w Australii, podobnie zresztą jak i bolidy pozostałych zespołów.

Źródło: F1Racing.net, BARf1.com