Mercedes zdecydowanie przeciwny wyrównaniu osiągów silników w F1

"Rywalizacja nie ma nic wspólnego z równością"
12.01.1116:23
Grzegorz Filiks
2562wyświetlenia

Norbert Haug powiedział dziś, że nie jest przychylny dążeniom zespołu Red Bull Racing do zwiększenia mocy używanego przez nich silnika.

Głównie z powodu braku alternatywy obecni mistrzowie świata zdecydowali się nadal korzystać z jednostek napędowych Renault w sezonie 2011, ale na każdym kroku podkreślają, iż osiągi silników powinny zostać wyrównane z powodu zamrożenia ich rozwoju.

To (wyrównanie) to nie Formuła Jeden - stwierdził szef sportowy Mercedesa w rozmowie z rodzimym Auto Motor und Sport. W takim razie wszyscy powinniśmy przejść do GP2. Rywalizacja nie ma nic wspólnego z równością.

Haug dodatkowo wyznał, że Mercedes był mistrzem w redukcji kosztów w F1, ponieważ w ciągu pięciu ostatnich lat zmniejszył swój budżet prawie o 70% pomimo rozstania z McLarenem w celu kierowania swoim własnym zespołem. Byliśmy wśród pionierów redukcji kosztów i teraz chcemy zobaczyć korzyści z tego - dodał Niemiec, zdaniem którego konkurencyjne większe stajnie muszą teraz przerzedzić swoje szeregi.

Źródło: motorsport.com

KOMENTARZE

13
NEO86
30.01.2011 09:27
Nie dziwię się Mercedesowi że nie chce wyrównania osiągów silników bo przed zamrożeniem to właśnie Mercedes miał najlepszy silnik.
Lolkoski
13.01.2011 02:44
@up- 100% racji
Aquos
13.01.2011 01:15
Dlatego największym wypaczeniem rywalizacji jest samo zamrożenie rozwoju.
Lolkoski
13.01.2011 12:57
@up- ale też nikt nie zabrania rozwoju pakietu aero RBR w ciągu sezonu. Generalnie chodziło mi o to, że tak samo jak w przypadku silnika mówimy o osiągach, tak samo w przepadku pakietu aero mamy siłę docisku i skoro jedni chcą mieć takie same osiągi to czemu nie zapewnić innym takiego samego docisku.
Aquos
13.01.2011 07:52
Lolkoski, Czechoslowak -> tyle, że nikt nie zabrania innym zespołom modyfikowania pakietu aero w celu zbliżenia się do RBR. Od początku byłem przeciwnikiem zamrożenia rozwoju silników, bo to właśnie ono jest wbrew idei rywalizacji.
Czechoslowak
13.01.2011 07:35
dragoneak-> zapewne inni producenci posiadają technologię pozwalającą na dogonienie Mercedesa, ale skąd wiesz że Mercedes nie posiada technologii która pozwoliłaby mu ponownei "uciec" reszcie stawki? "Wyrównywanie" osiągów w formacie zaproponowanym przez Red Bulla nie ma nic wspólnego z duchem rywalizacji i sportu. Nie można stosować różnych zasad wobec różnych teamów (Renault może ulepszyć swój silnik, ale Mercedes już nie).
Lolkoski
13.01.2011 07:29
@dragoneak - no własnie przeczytaj dokładnie to co napisałeś i się zastanów, bo piszesz,że na daną chwilę Mercedes zrobił najlepszy silnik. To tak samo jak Red Bull ma najlepsze obecnie aero, przecież to nie za sprawą Merca zamrozili silniki więc nic dziwnego, że nie godzą się na wyrównanie osiągów. A poza tym to głównie Red Bull dąży do wyrównania osiągów jakoś inni producenci się tak nie spinają?
wojo75
13.01.2011 07:02
Zawsze są kłopoty z silnikami. Dlatego FIA wprowadza zmiany z silnikiem i mam nadzieję ze nie bedzie żadnych zamrożeń silniki będą miały tylko ograniczenia obrotów i doładowania więc mam nadzieję wszystko bedzie z kozyścią dla nas bo F1 bedzie polem testowym na wytrzymałość i ekonomiczność silników
Kubecks
12.01.2011 08:16
Hehe Mercedes zmniejszył budżet o 70%, bo musieli zapłacić 100 mln po aferze z Ferrari :D
dragoneak
12.01.2011 08:06
Lolkoski o czym Ty mówisz ? A czy ktoś karze Mercedesowi dzielić się swoją technologią ? Wybaczcie Panowie, ale Haug troszkę pie*****. Tu nie chodzi o to żeby stosować taki sam silnik dla wszystkich zespołów. Jak słusznie Damian375 zauważył, inni producenci silników zapewne posiadają technologię, które pozwoli na dogonienie Mercedesa. I to właśnie tutaj tkwi duch rywalizacji. Lecz my tu mówimy o całkowicie innej sytuacji. Mercedes miał najlepszą jednostkę napędową w momencie zamrożenia rozwoju silników. W F1 nie projektuje się na dziesięciolecia, tutaj projektuje się na już. Poprawki są wprowadzane co wyścig. Skoro Haug wspomina o rywalizacji, dlaczego inne teamy mają przez kilka lat sobie gorzej radzić, tylko dlatgo, że w jednym momencie byli troszkę z tyłu ?
Lolkoski
12.01.2011 07:34
Ma gość rację, a Red Bull jak jest za takim równouprawnieniem to może aero by swoje udostępnił.
jpslotus72
12.01.2011 04:19
Prawda jak zwykle leży gdzieś pośrodku - między krępującą unifikacją a technologiczną wolnoamerykanką - w przestrzeni pomiędzy tymi skrajności musi być miejsce dla zdrowej rywalizacji konstruktorów.
Damian375
12.01.2011 03:34
Myślę, że Renault, Ferrari Czy Cosworth dogonili by Ich gdyby mogli. Mercedes stworzył najlepszy silnik przed zamrożeniem, a jeszcze potem go rozwijali. Bo przecież musi być niezawodny...