Massa: Na kierownicy jest zbyt dużo przycisków

"Tego zaczyna być zdecydowanie zbyt wiele, ale tak to teraz właśnie wygląda"
13.01.1119:11
Mariusz Karolak
3380wyświetlenia

Felipe Massa zwrócił dzisiaj uwagę na fakt, że z racji tego, iż wprowadzone zostanie w tym sezonie regulowane tylne skrzydło i powróci system KERS, kierowcy będą mieli dużo więcej rzeczy do zrobienia podczas jazdy bolidem, poza samym kierowaniem.

Od teraz każdy kierowca, który będzie jechał sekundę za innym samochodem, będzie miał możliwość wyregulowania pozycji tylnego skrzydła, aby zmniejszyć siłę docisku i uzyskać większą prędkość w celu wyprzedzenia rywala. Do tego dochodzi KERS i Massa martwi się już liczbą przycisków na kierownicy.

Prawdą jest, że trzeba wykonywać coraz więcej rzeczy na kierownicy, a w tym samym czasie nadal musimy prowadzić samochód - powiedział Brazylijczyk. Na pewno sobie z tym poradzimy, ale z perspektywy kierowcy nie jest to wcale fantastyczna wiadomość. Cokolwiek chcesz zrobić, do wciśnięcia są 3-4 guziki, szczególnie w przypadku KERS. Tego zaczyna być zdecydowanie zbyt wiele, ale tak to teraz właśnie wygląda i musimy szybko się do tego przyzwyczaić.

Źródło: gpupdate.net

KOMENTARZE

23
NEO86
30.01.2011 03:40
@Huckleberry Wyścigi mają być ciekawe bardziej przez wyprzedzanie niż przez to że ktoś się zaplątał z guziczkami @christoff.w Nie porównuj gierki do rzeczywistości Już był taki jeden któremu pomyliły się guziczki a zwią go Lewis
jpslotus72
14.01.2011 10:06
@Ferrarif1 Masz mnie naprawdę za takiego matoła? Czy - tak jak ja z ręcznym - żartujesz...
christoff.w
14.01.2011 07:17
O jezu! Wielkie mi halo! Ja tam na swojej Logitech GT tez mam duzo przyciskow wraz z tym pokretlem ktorym trzeba niestety krecic podczas jazdy w Gran Turismo aby zmienic sile ABS,trakcji,stabilnosci itp,itd. i daje rade prowadzac bolid czy inny car i tez z predkoscia 200 czy 300km/godz! Oczywiscie niczym nie ryzykujac oprocz straty pozycji czy tez gorszego czasu przejazdu okrazenia. ;)
Ferrarif1
14.01.2011 04:43
@jpslotus72 znawca z ciebie, bolid niema ręcznego
Jędruś
14.01.2011 01:28
@Player1 Nie wiem czy pamiętasz ale standardowa elektronika jest wykonywana przez Mclaren Group i właśnie Microsoft :)
zoolwik
14.01.2011 12:06
mi wystarczaja a,w,s,d i fire, nie wiem o co massie chodzi ;)
MairJ23
13.01.2011 11:45
Massa z tego co czytalem sobie niezle radzi z nowymi oponami pirelli - wiec mam nadzieje ze nasz "baby" sie porawi w 2011 w stosunku do 2010
benethor
13.01.2011 10:58
@Huckleberry: zapewne więcej miejsca na samej kierownicy, czyli bonus do ergonomicznego układu guziczków:D
jpslotus72
13.01.2011 09:38
Niech kieruje strzałkami (ręczny na Spacji)...
Huckleberry
13.01.2011 09:12
Massa coś ostatnio na mocno zagubionego wygląda. Szkoda...
Player1
13.01.2011 09:07
Massa będzie się martwił jak Microsoft zaangażuje się w F1 i dojdą jeszcze 3 przyciski CTRL + ALT + DEL PS. Massie przyda się jeszcze klawisz F1 :)
Huckleberry
13.01.2011 08:07
@leni93 - ciekaw jestem co to daje, mogę się tylko domyślać. Mniejsze skomplikowanie kierownicy, mniejszy ciężar, większa czytelność wyświetlacza, przesunięcie środka ciężkości w stronę przodu pojazdu?...
topor999
13.01.2011 08:02
"Do tego dochodzi KERS i Massa martwi się już liczbą przycisków na kierownicy."-->po prostu mistrzowskie zdanie...
leni93
13.01.2011 07:56
@Huckleberry taka kierownica była już zastosowana między innymi w McLarenie w 2007 roku, chodzi mi o to zintegrowanie wyświetlacza z kokpitem a nie kierownicą oczywiście
bartek199874
13.01.2011 07:40
Kiedyś nie było z tym problemu bo wszystko robiła elektronika. Dlatego według mnie niektórymi rzeczami powinien zarządzać komputer np. dyferencjał powinien być aktywny, a nie jak jest teraz ,że kierowca co zakręt zmienia ustawienia dyfra. Ale oczywiście nie wszystkim.
Huckleberry
13.01.2011 07:34
@SoBcZaK - niby nie, ale to F1 - piękno tego sportu zawsze wynikało z pościgu technologicznego i z innowacji, a kiedy wszystko zostało znormalizowane jest coraz mniej szans na innowacje. Jestem przekonany, że np. Newey wymyśli szereg innowacji związanych z kierownicą bo to jest właśnie jedno z wolniejszych pól. BTW zauważyliście, że w zeszłorocznych kierownicach tylko w RBR i STR wyświetlacz był zintegrowany z nadwoziem a nie w kierownicy?
jpslotus72
13.01.2011 07:29
Felipe, nie narzekaj - bossowie z Ferrari i tak mają cię na oku (a może już "na widelcu") - tylko szukają pretekstu... Narzekać na zbyt wiele guzików może dziecko na PlayStation - w realnej F1 to leciutko nieprofesjonalne.
leni93
13.01.2011 07:13
@lubczyk wiesz Robert w GP Belgii też sie za bardzo skupił na ustawieniach jakiś tam funkcji na kierownicy i wszyscy wiedzą co z tego wyszło
SoBcZaK
13.01.2011 07:09
No tylko, że wyścigi nie mają być ciekawe bo któś sie zaplątał z przyciskami... piękno tego sportu nie powinno polegac na pstrykaniu kierownicą
lubczyk
13.01.2011 06:54
Już był taki jeden co miał problemy z guziczkami na kierownicy Lewis go zwią ; >.
Huckleberry
13.01.2011 06:38
Wg mnie wszystko co zwiększy szanse na popełnienie błędu jest w zasadzie ok. Najnudniejsze wyścigi to takie, gdzie wszyscy jadą za sobą, nikt nie popełnia błędów i w konsekwencji stawka się rozciąga. I po widowisku.... Więc w jakimś tam stopniu, jeśli już nie pozwalamy na swobodny wyścig technologiczny, te dodatkowe opcje przyczynią się do poprawy widowiska.
Pitian
13.01.2011 06:37
Od teraz każdy kierowca, który będzie jechał sekundę przed innym samochodem, będzie miał możliwość wyregulowania pozycji tylnego skrzydła... Chyba sekundę za. Co do newsa, to czyżby Massa przygotowywał sobie nową wymówkę na wszelki wypadek? Złe opony już były, teraz trzeba wymyślić coś nowego ;)
kamarinho1991
13.01.2011 06:27
Też tak uważam, ale chyba jest to nie do obejścia w dzisiejszych czasach i z dzisiejszą technologią.