Newey: Dmuchanie dyfuzora wpływa na niezawodność silników Renault
Modyfikacja przepisów może sprawić, że zwiększy się awaryjność francuskich jednostek
29.05.1112:10
3053wyświetlenia

Adrian Newey ujawnił, iż modyfikacja przepisów dotyczących dmuchanych dyfuzorów może spowodować problemy z niezawodnością silników dla zespołów używających jednostek napędowych Renault.
Powszechnie uważa się, że tegoroczny projekt Neweya - Red Bull RB7 odnosi największe korzyści z agresywnego nadmuchiwania dyfuzora w momencie, gdy kierowca odpuszcza pedał przepustnicy. Wpływ na to ma specjalnie opracowane mapowanie silników Renault.
FIA zamierzała zmodyfikować przepisy już przed Grand Prix Hiszpanii, by zmusić zespoły do zaprzestania tej praktyki, jednak w oparciu o wyjaśnienia niektórych ekip zgodzono się na odroczenie wprowadzenia zakazu do czasu kolejnego spotkania Technicznej Grupy Roboczej F1.
Newey w Monako wyjaśnił, iż w silnikach Renault następuje maksymalne otwarcie przepustnicy w momencie, gdy kierowca nie wciska pedału przyspieszenia i ma to na celu chłodzenie zaworów wylotowych. Podkreślił przy tym, że wprowadzenie zakazu stosowania takiego rozwiązania sprawi, że bolidy zasilane silnikami francuskiego producenta mogą borykać się z problemami z niezawodnością.
Dla Renault wprowadzenie modyfikacji w tym obszarze będzie sporym wyzwaniem- powiedział brytyjski projektant.
Nie jest pewne, czy silniki zachowają niezawodność, jeśli w takich sytuacjach przepustnica będzie pozostawała zamknięta.
Źródło: onestopstrategy.com
KOMENTARZE