Williams pokazał FW34 na torze Jerez

Tegoroczny samochód ma pozwolić zapomnieć o fatalnym sezonie 2011.
07.02.1208:42
Nataniel Piórkowski
8106wyświetlenia

Williams zademonstrował we wtorek swój tegoroczny bolid FW34, który ma pozwolić na zakończenie tułaczki w końcu stawki i utorować drogę do większych zdobyczy punktowych oraz rywalizacji w środku stawki.

W ubiegłym sezonie team z Grove nie błyszczał osiągami, kończąc mistrzostwa konstruktorów z najgorszym wynikiem w historii, dlatego już w połowie 2011 roku większa część zasobów została ukierunkowana na rozwój FW34.

Nad projektem nowego samochodu nie czuwał już obecny dyrektor sportowy McLarena - Sam Michael, lecz większą część jego zadań przejął nowy personel techniczny pod kierownictwem Jasona Somerville'a i Marka Gillana. Kolejną ważną zmianą jest zmiana dostawcy jednostek napędowych na firmę Renault, z którą Williams współpracował już w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, odnosząc niezapomniane sukcesy wraz z kierowcami pokroju Mansella, Villeneuvea czy Hilla.

Zmianie uległ również skład kierowców - swą pozycję utrzymał Pastor Maldonado, dzięki któremu Williams może korzystać z lukratywnego sponsoringu wenezuelskiego koncernu petrochemicznego PDVSA, jednak z zespołem - a co za tym idzie także ze startami w Formule 1 - pożegnał się doświadczony Rubens Barrichello, którego miejsce zajął Bruno Senna, także otoczony wianuszkiem sponsorów takich jak Embratel, Gilette czy OGX.

W styczniu Gillan nakreślił ambitne założenia zespołu na zbliżający się sezon: Jak na razie wszystkie dane wyglądają dobrze, powinniśmy być w stanie osiągnąć wszystkie założone cele. Wiem, że uczynienie wielkiego kroku naprzód nie jest łatwe, ale z tego co wiemy o samochodzie do tej pory, mamy podstawy by myśleć o regularnych awansach do Q3 w kwalifikacjach, a dzięki temu będziemy mogli zdobywać punkty.

^galeria,452


(via @NobleF1)


(via @Adorimedia)


(via @adamcooperf1)

KOMENTARZE

24
kampos
07.02.2012 04:17
Jak można zapomnieć o takim kierowcy jak Prost... :)
DamianF
07.02.2012 03:11
Piękny jest. Podoba mi się najbardziej z wszystkich tegorocznych bolidów.
asc
07.02.2012 02:50
W tym sezonie wydech tak wysunięty do przodu to samobójstwo. Z przodu pushrod. Całość nie wygląda smukło. Przednie skrzydło zawsze da się zmodyfikować. Generalnie nie sądzę, żeby coś z tego było, chyba, że wymyślili coś nowatorskiego czego nie widać (lub nie zauważyłem). Szkoda. @Wolek: Tak, ten Clear na Lotusie wygląda okropnie. Ciekawe kiedy na bolidach pojawią się reklamy środków na hemoroidy...
Wolek
07.02.2012 02:15
Widać, że niektóre zespoły dbają o włosy i skórę głowy. xD Williams - Head and Shoulders, Lotus - Clear. :D
Anderis
07.02.2012 02:13
@Karol26 Ja nie mówię, że FW34 to złoto, czy się świeci, czy coś takiego. Śmieszą mnie tylko narzekania ludzi, że za konserwatywny bolid albo że coś tam. A tak naprawdę wygląda na to, że nikt z wystosowujących takie twierdzenia nie ma wystarczająco wiedzy i obycia by nawet solidnie przeanalizować cały bolid i wysnuć na tyle wartościowe wnioski, na ile się da oglądając zdjęcia w internecie. Nie mówię, że FW34 będzie bardzo dobry, ale wróżenie jak będzie się spisywał po tym, że komuś wydaje się konserwatywny, że za proste przednie skrzydło itp... A najlepsze, że to akurat tutaj jest najwięcej narzekających na ten bolid, przeglądając zagraniczne fora znacznie częściej spotykam się z pozytywnymi, niż z negatywnymi komentarzami odnośnie pierwszych wrażeń nt. FW34.
marios76
07.02.2012 01:45
Brzydki=szybki? Mam nadzieję ;)
Karol26
07.02.2012 12:57
@Anderis Nie wszystko złoto co się świeci. Fajne zapowiedzi nie zawsze wróżą sukces. Chciałbym by im w końcu poszło szczególnie Bruno ale nie widzę tego jak na razie...
Anderis
07.02.2012 12:04
Mam dobrą wiadomość dla fotelowych ekspertów piszących, że to konserwatywne auto. Na forum f1technical raczej przeważają opinie, że FW34 to najbardziej "agresywnie" zaprojektowany bolid z dotychczas pokazanych. Jest tam wiele ciekawych rozwiązań, tylko nie wszystkie widać na pierwszy rzut oka. ;) [quote="Karol26"] Ehh nie wygląda to na bardzo obiecujące auto. Bardzo wcześnie umieszczony wydech chyba ani grama spalin nie wykorzystają... [/quote] Naprawdę myślisz, że Coughlan i spółka po miesiącach badań w CFD i tunelu obrali złe rozwiązanie, bo Tobie się tak na pierwszy rzut oka wydaje, że to będzie nieefektywne? A najlepsze, że rok temu też były komentarze pt. "zero agresywności". A potem ukazała się analiza o bardzo ekstremalnych rozwiązaniach w tylnej części bolidu. Szkoda, że nie wystarczyły do uczynienia FW33 konkurencyjnym.
leni93
07.02.2012 11:21
Mogli zostać przy zeszłorocznym malowaniu bo to jest obrzydliwe
Kajt
07.02.2012 10:54
Rzeźbiony siekierą bardziej niż Ferrari...
Menuna
07.02.2012 09:34
Przedni spoiler jest za to niezwykle ciekawą konstrukcją. Może być to ich "tajna broń" w walce z konkurencją. Ten centymetrowej długości łącznik jest baaardzo sprytnym zabiegiem upoważniającym do zastosowania deflektorów pod nosem. Dodatkowo mam szczerą nadzieję, że tak krótkie trzymanie, pozwoli "dopasowywać" się skrzydłu do skrętów bolidu i zmiany prędkości jazdy. Co do wydechu, lepiej tak jak teraz niż, peryskopy jak podczas testów młodych kierowców :) A tak poważnie, to zwróćcie uwagę, że cały tył poprowadzony został tak, aby prowadził powietrze wprost do "dolnej poprzeczki" tylnego skrzydła. Jest to jak pamiętam stary patent, który został zapomniany po 2008.
Karol26
07.02.2012 09:27
Ehh nie wygląda to na bardzo obiecujące auto. Bardzo wcześnie umieszczony wydech chyba ani grama spalin nie wykorzystają...
PatrykW
07.02.2012 08:52
Błąd jest na początku :) Powinno być Williams zademonstrował w wtorek a nie poniedziałek :P
IcemanF1
07.02.2012 08:28
szczerze williams wyglada dosc konserwatywnie a takie podejscie do sprawy to wiadomo jak sie konczy! uwazam tak jak poprzednicy niczego nie osiagna w tym marnym skladzie:P
PatrykW
07.02.2012 08:21
Wiem dlaczego jest takie przednie skrzydło :) Tuż to przecież są ostrza Gillette :D
Anderis
07.02.2012 08:13
[quote="PatrykW"]A co do malowania to ostateczne , czy te barwy tylko na testy ? [/quote] Pewnie ostateczne, bo te na testy z reguły były calutkie granatowe, a tu mamy nieco białego. [quote="kumien"] Przednie skrzydło jest strasznie proste :/ [/quote] 1. Może i proste, ale skuteczne, bo coraz więcej rywali idzie podobną ścieżką (łącznie z Ferrari), a Force India to nawet żywcem zerżnęło te elementy u góry. 2. Przednie skrzydło z prezentacji bolidu rzadko pojawia się podczas pierwszego wyścigu sezonu.
sebastian1234567893
07.02.2012 08:10
ale daleko maja wydech od tylnego skrzydła i to przednie skrzyło takie marne coś mi się zdaje że w tym roku będzie tak samo czyli poza 10
SF1stak
07.02.2012 08:06
@sebastian1234567893 W tv nie będzie transmisji, a relacja pisemna + zdjęcia będą prowadzone np. na tej stronie ;)
Ferrarif1
07.02.2012 08:05
lekko puknie i po skrzydle przecież ono trzyma się na kawałku elementa oj jejciu może i przy porządnym wstrząsie urwać
sebastian1234567893
07.02.2012 07:58
o której sie testy zaczynają i czy będzie gdzieś transmisja w tv
Aquos
07.02.2012 07:53
Cóż, porywająco to raczej nie wygląda...
kumien
07.02.2012 07:50
Przednie skrzydło jest strasznie proste :/ Mam dziwne przeczucie, że Williams dalej będzie dojeżdżał w drugiej dziesiątce, a nawet pod jej koniec :(
PatrykW
07.02.2012 07:50
I Williams ma garb nosa :/ A co do malowania to ostateczne , czy te barwy tylko na testy ?
Michal13
07.02.2012 07:49
Pastor z McDonaldu będzie reklamował Gillette jak teraz Lewandowski xD