FIA wyznaczyła strefę DRS na torze Sakhir

Zgodnie z przewidywaniami kierowcy będą mogli aktywować system na prostej startu/mety.
17.04.1220:44
Nataniel Piórkowski
3544wyświetlenia

FIA podjęła decyzję o wyznaczeniu tylko jednej strefy aktywacji DRS podczas wyścigu o Grand Prix Bahrajnu.

Punkt pomiaru będzie znajdował się tuż przed średnio-szybkim zakrętem numer 14, prowadzącym na długą prostą zmierzającą ku ostatniemu wirażowi obiektu. Strefa aktywacji będzie rozciągać się na około 650 metrach prostej startowej, a kierowcy będą mogli rozpocząć korzystanie z DRS 270 metrów po zakręcie numer 15.

KOMENTARZE

14
shaq
18.04.2012 02:28
@marrcus tu jest właściwa mapa toru w bahrajnie http://pl.wikipedia.org/wiki/Bahrain_International_Circuit
marrcus
18.04.2012 02:25
gdzie wy macie zakret nr 15 ??? bo ostatni to jest 12 http://www.f1wm.pl/tory/?id=bahrain
antek01013
18.04.2012 01:11
Dobrze, że nie będzie dwóch stref...
fordern
18.04.2012 12:33
@Mexi - spójrz na mapkę toru z F1wm - na niej się opierałem przy numeracji zakrętów. Proponuję to, co ty napisałeś, tylko użyłem innej numeracji - zgodną z mapką na stronie, żeby ktoś, kto ją widział, nie miał problemów ze zrozumieniem, o co mi chodzi. :p
Mexi
18.04.2012 08:09
Adakar, nie musisz mi tego tłumaczyć, przecież to napisałem...
shaq
18.04.2012 07:53
Ja bym jednak ustawił strefę na przedostatniej prostej, by kierowca mógł się zbliżyć i na prostej start-meta spróbować wyprzedzić bez drs-u, lub wyprzedzić w strfie drs i bronić się przed kontrą drugiego kierowcy.
Adakar
18.04.2012 07:18
@Mexi bo DRS daje najwięcej na prostych. Tego nie używa się w zakrętach. Uruchomienie DRS w Spoon albo na Eau Rouge = samobójstwo. Krótkie proste nawet z DRSem nic nie dają. Tzn. dają, ale jako "całość" na pełnym okrążeniu w kwalifikacjach. Mexi, co więcej, nazwa to Drag Reduction System, czyli redukowanie oporu powietrza, a największy opór jest przy największych prędkościach (czyt. na prostych 250-300 km/h) Ale to nie wszystko, potrzebujemy też ostrego hamowania, żeby było gdzie ten manewr omijania zakończyć.
ROOK
18.04.2012 07:16
[quote="Mexi"]Szkoda, że FIA wyznacza DRS na najdłuższych prostych, wygląda to na jedyne kryterium ;)[/quote] Albo raczej na prostych startowych – kryterium: VIP-y na głównej trybunie mają się nie nudzić! :)
Mexi
17.04.2012 09:51
@fordern: między 11 i 12 niewiele by to dało - wolne wyjście z zakrętu nie da szybkiego zysku z DRS a przed T12 nie ma mocnego dohamowania. Prędzej między T14 a T15 i tak jak pisałes, między T3 a T4. Szkoda, że FIA wyznacza DRS na najdłuższych prostych, wygląda to na jedyne kryterium ;)
corey_taylor
17.04.2012 09:32
popieram maiesky :) łatwiej by było ogarnąć
pepsi-opc
17.04.2012 09:21
To przeczytaj tego newsa, pisze wyraźnie : pkt pomiaru - ostatni zakręt, strefa DRS - prosta startowa.
maiesky
17.04.2012 07:38
Nie możnaby w wiadomości o wyznaczeniu DRS zamiast jakiegoś zdjęcia wstawiać mapkę z zaznaczonym obszarem i numeracją zakrętów? Mi numery nic nie mówią, muszę to zobaczyć.
fordern
17.04.2012 07:33
Osobiście wyznaczyłbym inaczej strefy DRS - ustawiłbym między zakrętami 11 i 12 przy pomiarze przed 11 (w punkcie pomiaru czasów sektora), oraz między zakrętami 3 i 4, z punktem pomiaru przed pierwszym zakrętem. Numery zakrętów wzięte z mapki toru z F1wm, żeby nie było niedomówień - bo numeracja z newsa jest zupełnie inna.
Adakar
17.04.2012 07:23
tutaj nawrot jest ciaśniejszy niż w Chinatown, więc manewrów będzie sporo...