Chevrolet odejdzie z WTCC po sezonie 2012

Decyzja nie wpłynie w żaden sposób na przebieg obecnego sezonu.
04.07.1217:47
Nataniel Piórkowski
5798wyświetlenia

W wyniku przeprowadzenia przeglądu strategicznego, Chevrolet podjął decyzję o zamknięciu projektu startów w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych wraz z końcem bieżącego sezonu.

Chevrolet wszedł do WTCC przed ośmioma laty, dwukrotnie zdobywając tytuły mistrzowskie kierowców i konstruktorów oraz wygrywając w sumie pięćdziesiąt dziewięć wyścigów. W ostatnich trzech latach marka wystawiała zmodyfikowaną wersję modelu Cruze, który zdominował wyścigowe tory.

W oświadczeniu prasowym możemy przeczytać, iż tak wczesne ogłoszenie decyzji zarządu ma posłużyć kierowcom i członkom zespołu na zaplanowanie dalszej przyszłości ich karier. Jednocześnie Chevrolet zapewnia, że ogłoszenie odejścia ze sportu nie wpłynie na wysiłki ukierunkowane na wywalczenie kolejnego podwójnego mistrzostwa WTCC. Amerykański koncern motoryzacyjny będzie również obecny w innych seriach, takich jak IndyCar czy mistrzostwa samochodów klasy GT.

KOMENTARZE

46
FlyeThemoon
06.07.2012 12:38
Chętnie na ich miejce bym zobaczył Renault :D a model......Laguna 3 gena Alain Menu będzię miał Deja Vu
Kamikadze2000
05.07.2012 08:01
@Simi - to kwestia przyzwyczajenia. ;) NASCAR to typowo amerykańska seria wyścigowa, tak jak Indy Car, a także inne sporty - Baseball, Futbol amerykański, Lacross. Jak Amerykanie to kochają, to nikt im nie broni.
korekPL
05.07.2012 04:37
Ciekawe czy zostaną z prywatnym zespołem (Bamboo Engineering) jak BMW i SEAT czy totalnie się zwiną.
Adakar
05.07.2012 10:48
a najlepsze jest to, że wtej chwili najbardziej prestiżową serią stanie się właśnie BTCC ... tam o tytuł walczy oficjalnie dwóch konstruktorów (MG i Honda). Jak był jeszcze Aon Arena Ford, z nową generacją Focusa było ich trzech. Tam są Audice A4, Toyoty Avensis, Focusy II generacji, Hondy dwóch generacji, MG, Proton, stare Vauxhalle, VW Golf, BMW serii 3 i do niedawna Vauxhall Insignia. To dopiero są mistrzostwa "producentów" Był jeszcze do zeszłego sezonu Chevy z RML Silverline. Nie zdziwię się jak Aon Arena wróci na stare śmieci. Może i Menu powróciłby do BTCC, Bordman z STR Seat... who knows.
Simi
05.07.2012 08:09
Cóż, wystarczyło im to. Zrobili co mieli zrobić i pchanie kasy w WTCC może zaczęło mijać się z celem. Tak to jest z tymi producentami.
Mr President
05.07.2012 07:35
@Simi Wielkich zmian w regulaminie technicznym na 2013 na pewno nie będzie. W ten sposób można co najwyżej wyeliminować ze stawki leciwe BMW. Stąd wniosek, iż nikt w przyszłym roku nie miałby szans z Chevroletem. Do odejścia skłonił ich zatem strach, że zaczną przegrywać, podczas gdy przez kilka lat seryjnych zwycięstw nie było, a dalsze starty to obietnica przynajmniej jednego, czwartego już podwójnego tytułu?
kibic sribic
04.07.2012 10:20
@Simi jest takie zdanie "Reklama dźwignią hanldu" a Chevy reklamę tutaj ma taką, że ja p.....
Simi
04.07.2012 07:56
@Mr President Wiesz dlaczego teraz? Z prostego powodu: Nie wiadomo co będzie w 2013. Na razie są dominującą siłą i w haśle reklamowym mogą ogłosić - "Chevrolet - dominator w WTCC teraz także dla Ciebie!" Przez to mają potencjalnie dość wysoką wartość. Gdyby w WTCC zaczęli przegrywać, i ta wartość po trosze, by spadła. Wiadomo, nie zawsze idzie to w parze i nie zawsze ma taki przekład, ale jakiś procent - na pewno.
Witekb
04.07.2012 07:38
[quote="krzysiek_aleks"][/quote] Niewiem czemu sie czepiasz tego nissana, wiesz ze pomomo swojej nazwy w dtm jezdzilo kiedys alfa romeo czyli samochod nie niemiecki. A tak czy owak dtm to niemieckie wyscigi samochodow turystycznych a nie wyscigi samochodow niemieckich
Mr President
04.07.2012 06:52
Decyzja Chevroleta jest IMHO nielogiczna/niezrozumiała, albowiem kończy on swój udział w WTCC w momencie, kiedy droga do zdominowania mistrzostw stoi przed ekipą otworem. Po co w ogóle marka angażowała się w mistrzostwa, skoro plan przewidywał odejście będąc "na fali"? Chevy początkowo nie był w stanie podjąć rywalizacji z Seatem i BMW, właściwie dopiero silnik 1.6T pozwolił im wykorzystać wsparcie fabryki. Można było spodziewać się, że to koncern z Bawarii zaprzestanie udostępniania starych 320, a tu takie "hiobowe wieści" długo przed końcem sezonu. Oby nie oznaczało to upadku serii.
Ferrarif1
04.07.2012 06:34
Ale panowie Pier******* głupoty. Zostaną zespoły niefabryczne które odkupią obecne maszynki, wrócił Seat także jest impreza, idzie Ford, Łada, BMW też mamy w stawce, może znajdą się nowi szaleńcy np. VW (mają silnik do Polo WRC, no i Seatowski :D) itd.
Karol26
04.07.2012 06:16
Szkoda, bo są obecnie najlepsi i odchodzą...
Saruto
04.07.2012 06:07
Zastanówmy się jak wyglądają w tym roku wyścigi bez Chevy? Odpowiedź prosta, równie dobrze jak w BTCC i o niebo lepiej niż w DTMach(no chyba, że pada).
adamo342
04.07.2012 05:55
W V8 Supercars też są prawie sami Australijczycy,ale uważam że jest to bardzo interesująca w stawce jest bardzo duża ilość samochodów a jak przyjdzie Nissan wzrośnie jeszcze bardziej.Uważam że odejście chevroleta może pomóc tej serii tak jak Vauxhalla w BTCC.Miałem już dość trzech chevroletów na podium tak to będzie większa walka na torze i właśnie odejście chevroleta może przyciągnąć nowych producentów zapobiec upadku tej serii. Zdecydowanie z wyścigów samochodów turystycznych wolę oglądać DTM BTCC i V8 Supercars przynajmniej jest tam walka bo w WTCC Tarquini i Coronel i reszta walczą po prostu z wiatrakami.BARBP- Przecież dawniej w DTM jeździła Alfa Romeo i nawet w 1993 Larini zdobył jej tytuł.Przecież już w pierwszych latach serii tytuł zdobywali zawodnicy spoza Niemiec.Ale po części się z tobą zgadzam że seria jest mało niemiecka i mi to odpowiada bo chciałbym żeby doszli jacyś producenci spoza Niemiec i seria mogłaby nawet zająć miejsce WTCC
Ralph1537
04.07.2012 05:51
oni chyba wstydu nie maja
Dante
04.07.2012 05:44
@Adakar -Wywiad z kierowcą podczas okrążenia rozgrzewkowego - to jest coś. :) A poza tym chciałbym żeby WTCC było takie jak Brytyjska wersja - może odejście Chevroleta w czymś pomoże? Choć to tylko marzenia, każdy wie, że będzie zapewne źle.
BARBP
04.07.2012 05:29
Simi W latach 80 w DTMie nie było do pomyślenia żeby ktoś inny jeździł w tej serii niż niemiec. A dziś? Nikogo to nie dziwi, ta seria w sumie tylko z nazwy i producentów jest niemiecka choć to ostatnie też nie będzie wieczne. BMW już dawno zrozumiało że WTCC jest bez przyszłości plus porażki z producentami aut z którymi na rynku aut "cywilnych" nie wypada im przegrywać sprawiły że przejście do DTMu okazało się strzałem w dziesiątke. Walczą z swojej klasie premium z Audi i Mercedesem, mało tego potrafią wygrać, zdobywać miejsca w 3 i w tej chwili są wyżej w nieoficjalnej generalce marek przed Audi co należy uznać za ogromny sukces.
Simi
04.07.2012 05:13
Upss... Coś marnie widzę przyszłość tej serii. W sumie trochę szkoda, nie była przecież słaba pod względem emocji na torze. Odejście Alfy, Seata i BMW sprawiało jednak, że zaczynała się klapa. DTM jest o wiele mocniejsze i koniec. Może teraz w WTCC będą prywaciarze, ale to z pewnością odejmie dużo z prestiżu. Po prostu, dziw powiedzieć, że to (teoretycznie) najwyższe rangą - mistrzostwa świata. @BARBP Mnie jednolitość narodowa w NASCAR i BTCC nie przeszkadza wcale. Wręcz przeciwnie - jakoś trudno mi sobie wyobrazić Europejczyków w NASCAR. Ok, był na przykład Max Papis, ale tak jakoś nie pasował... ;) Co innego Brazylijczycy, Kolumbijczycy czy Australijczycy, ale jak dla mnie do NASCAR najbardziej pasują Amerykanie i tak powinno zostać.
adnowseb
04.07.2012 04:50
@Adakar Dzięki! O to właśnie chodziło:))
Kamikadze2000
04.07.2012 04:41
Zdobyli, co chcieli, wypromowali markę i pora zmykac ze "studni bez dnia" o nazwie sport motorowy. ;]
Adakar
04.07.2012 04:39
@adnowseb http://www.youtube.com/watch?v=gRNbGmoiC8A&feature=g-u-u&context=G2aaedf7FUAAAAAAACAA Race 03 z Donington ... WTCC, patrz i ucz się. dojazd do zakrętu nr 1 i już CZWARTY LIDER ! :=] wyścigi wydają się SZYBSZE, "full contact" i ciekawsze. Ciągle coś się dzieje bumper to bumper. Manewry ...
krzysiek_aleks
04.07.2012 04:38
@Adakar No w Ameryce to raczej Waszyngtończyk, Ilionoiczyk, Nowy Orleańczyk, Teksańczyk itp. :P
Adakar
04.07.2012 04:33
@BARBP dla mnie to nie jest problem ;) zresztą dla Brytyjczyków albo Amerykanów, nie każdy Brytyjczyk i Amerykanin, jest "taki sam" ;) To dla nas, są tacy sami. Oni tam widzą, Szkotów, Walijczyków, Anglików, Północnych Irlandczyków, Irlandczyków itd ... :) W USA to samo.
gornik
04.07.2012 04:33
Co do Nissana to nie jestem taki pewien czy nie nie wykorzystają nadarzającej się okazji czyli zostawienie ekipy RML która wystawiała fabryczne chevrolety i nie zlecą im tego. Zresztą ostatnio był news że się interesują WTCC i rozważają gdzie mogli by uczestniczyć. http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7833
krzysiek_aleks
04.07.2012 04:31
Ja mam pobrane wyścigi tegoroczne z Brands Hatch
adnowseb
04.07.2012 04:29
@BARBP Szkoda:( Naprawdę ''emocjonujące''zawody. Kilka obejrzanych wyścigów i się wciągniesz. Polecam. @Adakar podesłał mi kiedyś link do niesamowitego wyścigu.Adam zamieść go jeszcze raz:))
BARBP
04.07.2012 04:25
adnowseb A ja tam nie mogę się przekonać do BTCC zresztą podobnie jak do Nascara choć wiem że te serie są interesujące ale właśnie tu się problem zaczyna, generalnie większyć kibiców tych serii pochodzi z USA i Wlk. Brytanii z prostego powodu, narodowości kierowców a raczej ich brak. W BTCC prawie wszyscy to brytole a w Nascarze choć w mniejszym stopniu to amerykanie. Niby to normalne ale mało atrakcyjne.
Adakar
04.07.2012 04:23
@krzysiek_aleks http://www.v8supercars.com.au/championship/newsarticle/official-nissan-to-join-v8-supercars-championship/tabid/70/newsid/12124/default.aspx http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7191 Nissan Altima Foto: http://www.fullboost.com.au/content/news/2012/nissan_1202_v8supercar_02b.jpg Sądzę, że max 3 ekipy poprowadzą w pierwszym roku Nissany. Na pewno Kelly Racing Podoba mi się odpowiedz Holden'a na zapowiedz powrotu Nissan do serii : "Bring it on!" :-) http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7192
krzysiek_aleks
04.07.2012 04:22
@Adakar A z jakim modelem (chodzi o V8S)
leni93
04.07.2012 04:21
Szczerze mówiąc to tylko czekałem na taką informacje. Spełnili cały plan firmy, więc nie ma sensu dalej wydawać kasy
krzysiek_aleks
04.07.2012 04:20
@IceMan11 No jak kiedyś był tam Ford, Alfa Romeo, Toyota chyba to może i teraz by coś weszło tam, ale tak jak napisałem wyżej - prędzej ktoś z Niemiec.
adnowseb
04.07.2012 04:15
@Adakar No właśnie dlatego zachwalam BTCC (ok,teraz widzę ,ze chodziło Ci o mój pierwszy komentarz dotyczący ''odejścia''.)
IceMan11
04.07.2012 04:12
@BARBP Myślałem, że tylko niemieckie marki mogą w tym uczestniczyć. Jutro konferencja kierowców jest o 16?
SkC
04.07.2012 04:10
Wreszcie skończy się ich dominacja, najlepiej jakby w WTCC nie było fabrycznych zespołów. Niefabryczne BMW, Chevrolety, Seaty, Fordy, Hondy i jeszcze parę innych marek i wtedy wyścigi byłyby ciekawe.
Adakar
04.07.2012 04:08
@BARBP Hand i Werner to raczej "Gran Turismowcy" ... najlepsze, że Yokohama 2 tygodnie temu klapnęła umowę na kolejne 3 lata z WTCC Do WTCC mooooże powróci Honda, Łada, Seat (?) Spodziewam się nawet, że AON Arena Ford też wyciągnie wtyczkę po tym roku, tak jak Volvo z Polestar Znikną fabryczne Chevy to i pewnie znikną oficjalnie z STCC z Rydelem i Nykierem. STCC też upadła, razem z DTC (Scandinavia cup). Rozwalił ich split i powstanie skandynawskiego DTM, serii TTA
dan193t
04.07.2012 04:07
WTCC się zarżneło... dopóki była to seria ETCC było wspaniale... potem zaczeli jeździć w coraz większych zadupiach i teraz nie ma tam już nikogo...
Adakar
04.07.2012 04:06
@adnowseb @Artur2406 akurat tu się nie zgodzę. w przypadku BTCC odejście Vauxhalla domunującego URATOWAŁO serię, a teraz ma się lepiej niż kiedykolwiek z mnogością aut tam startujących. Co więcej "pomysł" BTCC na wyscigi aut turystycznych jest doprowadzony do perfekcji. W przeciwieństwie do WTCC. Wyścigi są dłuższe, jest ich TRZY i jest tam faktyczna walka na torze, taka jaka jest tylko w turystykach. WTCC to turystyki "for pussys". Taka prawda.
adnowseb
04.07.2012 04:05
Pozostanie nam zachwycac się BTCC:))
Adakar
04.07.2012 04:04
@Artur2406 Artur ... NISSAN od następnego roku powraca do V8 Supercars w Australii
PoleP1
04.07.2012 04:00
@IceMan11 wiesz kto wygrywał w tej serii?
BARBP
04.07.2012 04:00
A mnie to nie dziwi. Ileż można się ze sobą własnym ścigać? :) Odejście Seata i na końcu BMW było ostatnim gwoździem do trumny. Pytanie co dalej w WTCC? Jaki jest sens rozgrywania WTCC w sezonie 2013? Czy aż tak cieżko było zobaczyć że DTM pnie się w górę a ani wręcz odwrotnie? Mullera widziałbym w Audi w DTMie, potrzebują takiego kierowcy ale czy będzie chociaż w połowie tak się prezentować jak w WTCC? Jego dalsze udziały w tej serii już nie mają sensu a DTM to nowe wyzwanie na wyższym poziomie. Huffa również widziałbym w Audi choć BMW też wydaje się dobrą opcją ale oni mają dwóch świetnych kierowców jak Tomczyk czy Spengler i dwóch "turystów" jak Hand i Werner. Menu... hm... i tu zaczyna się problem? Do DTMu ciężko będzie mu się dostać. Prawdopodobnie pozostanie w WTCC w prywatnym zespole albo seria GT co uważam za stopień niżej. IceMan11 Myślę że gdyby producent z poza niemiec chciałby do nich dołączyć to nie byłoby wielkiego problemu a i wiekszą atrakcyjność by ta seria zyskała. Zresztą pojawiały się takie plotki już... Artur2406 I bardzo dobrze że DTM będzie się liczyć. Normalny format kwalifikacji, niedzielny wyścig i pozycje startowe ustalane dzięki kwal. a nie miejscom zajętym w wyścigu. Tak jak w F1 i taka seria ma jaja a nie zwycieśtwo kogoś bo zajął 8 miejsce a przez ok 12 okrążeń bez pit stopów da się je utrzymać :)
IceMan11
04.07.2012 03:58
@Artur2406 Wiesz co oznacza skrót DTM?
krzysiek_aleks
04.07.2012 03:56
@Artur2406 Do DTM? Prędzej Volkswagen lub Opel wróci.
adnowseb
04.07.2012 03:54
Ale jaja. Narzekałem na ich dominację,a teraz będę trzymał kciuki ,aby nie doszło do odejścia,a co za tym idzie tragedii i końca WTCC
Artur2406
04.07.2012 03:51
No to oznacza moim zdaniem upadek WTCC. Teraz tylko DTM będzie się liczyć. Niech jeszcze Nissan tam wejdzie i będzie bajka.
TommyYse
04.07.2012 03:50
Tego się nie spodziewałem.