Coca-Cola nowym sponsorem tytularnym McLarena?
Vodafone rozważa podobno zmniejszenie zaangażowania w sponsoring sportowy.
09.07.1215:29
2953wyświetlenia

Wedle najnowszych plotek Coca-Cola zamierza wejść do Formuły, 1 jako sponsor tytularny McLarena.
Popularny producent napojów nigdy wcześniej nie był zaangażowany we wspieranie finansowe żadnego z zespołów F1, choć w 2005 roku był bliski zawarcia takiego porozumienia w odniesieniu do całej serii. Bernie Ecclestone zaniechał jednak tej idei obawiając się, że wpłynie ona na relacje z wieloma innymi sponsorami królowej sportów motorowych.
Coca-Cola planuje teraz podobno nawiązać współpracę z jedną z drużyn, przy czym bardzo wielu obserwatorów jest niemal pewnych, że chodzi w tym wypadku o McLarena, którego obecny sponsor tytularny - Vodafone ogłosił niedawno, że dokona analizy wspierania finansowego imprez oraz światowego sportu. Choć producent napojów nie podjął jeszcze żadnych konkretnych decyzji, przeprowadzone przez niego badania rynku wykazały korzyści jakie zyskują inne firmy z branży, udzielające się w sporcie. W analizę tę zaangażowany jest również sam szef działu sportu i marketingu rozrywkowego - Emmanuel Seuge, co dodatkowo zwiększa wagę ewentualnych ofert.
Z całą pewnością marka ta ma odpowiednie zaplecze finansowe do podpisywania kolejnych, lukratywnych umów sponsorskich, ponieważ w ostatnim roku odnotowała zyski na poziomie 8,6 miliarda dolarów, przy przychodach na poziomie 46,5 miliarda dolarów. Coca-Cola sponsoruje już na tę chwilę wiele innych imprez sportowych, w tym Letnie Igrzyska Olimpijskie (co podobno w czteroletnim cyklu ich rozgrywania kosztuje ją 64 miliony funtów) oraz mistrzostwa UEFA EURO i FIFA World Cup.
Z całą pewnością ewentualne wejście producenta do Formuły 1 nie zostanie przyjęte z zadowoleniem przez inne firmy z branży, takie jak Red Bull, Lucozade czy Monster Energy, którzy konkurują z napojem energetyzującym Coca-Coli o nazwie Relentless - szczególnie na rynku amerykańskim.
Źródło: thef1times.com
KOMENTARZE