FIA wyczulona na przypadki wyjazdów kierowców poza tor

Sędziowie mają nie dawać taryfy ulgowej kierowcom zyskującym przez nie pozycje lub czas.
29.07.1209:09
Nataniel Piórkowski
1801wyświetlenia

Charlie Whiting poinformował zespół sędziów sportowych, aby ci byli szczególnie wyczuleni na przypadki zyskiwania przewagi przez wyjazd kierowców poza wyznaczony obręb toru.

Delegat techniczny i dyrektor wyścigów z ramienia FIA ostrzegł, że kierowcy opuszczający tor wszystkimi czterema kołami, nie będą mogli liczyć na taryfę ulgową, co zresztą potwierdziło się już wczoraj podczas popołudniowego wyścigu serii GP2, gdy Sergio Canamasas otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową, właśnie za takie przewinienie.

Co więcej, Whiting dał klarowny sygnał, że nie będzie badał wyłącznie przypadków zyskania pozycji, ale także wyjazdy poza tor w celu zyskania czasu, lub wzmocnienia działania systemu DRS, który przez charakterystykę toru Hungaroring nie pozwala kierowcom na podejmowanie zbyt prostych manewrów wyprzedzania.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

20
jpslotus72
29.07.2012 05:32
@katinka Nie wiem. :) Ta druga to jest być może ta szara z tego zbliżenia (fotka z Hungaro): http://motorsportpress.files.wordpress.com/2011/07/110036hun.jpg Ale liczy się ta biała od wewnętrznej. Tak jak na tej fotce z minionego piątku (biała, wewnetrzna linia jest ciągła - więc ta bardziej szara, zewnętrzna jest już tylko "dekoracyjna"): http://static2.flaker.pl/static/images/flaker/user_submitted/m_1119538_1343467595_0_755.jpeg
katinka
29.07.2012 11:53
JPS, no fotka idealna, dzięki :) Tylko w takim razie po co tam na torze Hungaro jest za tarką namalowana ta druga biała linia? Jest na tych fotach powyzej co tu dal @KORraN.
jpslotus72
29.07.2012 10:56
@Simi Granice toru wyznaczają białe linie - nie przyglądałem się pod tym względem wszystkim tarkom na wszystkich torach, ale np. na fotce z Hockenheim sprzed tygodnia widać, że tarka jest poza linią - więc poza torem: http://static2.flaker.pl/static/images/flaker/user_submitted/m_1119538_1342809684_0_755.jpeg O - widzę, że wyjaśnił to już @rolnik sam w dolinie - ja dodałem tylko ilustrację (którą wybrałem dla @katinki :). PS - a w tej chwili najlepiej zilustrował to Coulthard, tym razem wypowiadając się dla niemieckiego RTL - pokazał białą, ciągła linię i powiedział: "Wszystko jest bardzo proste - jesteś tutaj (stanął poza linią, na poboczu) - jesteś poza torem; jesteś tutaj (teraz stanął po drugiej stronie linii, na asfalcie) - wszystko jest ok"... Faktycznie - prościej już się tego nie da wytłumaczyć. :)
Simi
29.07.2012 10:26
Gdzieś czytałem, że kierowcy najeżdżając na tarki naginają przepisy, więc w takim razie nic dziwnego, że tarka nie jest uznawana za część toru. @katinka Wiesz, to zależy na jakim torze. Na niektórych stracisz wyjeżdżając na tarkę, a na niektórych zyskasz. Więc to taka ciężka sytuacja. EDIT: O, nie zauważyłem, że @benethor napisał o tym samym ;)
adnowseb
29.07.2012 10:22
@Adakar Przestań, Tylko Alonso by tam wygrywał,reszta na ścianie lub z przebitymi oponami,z zależności którą by zastosowali z Twoich rad:)) Adam a kiedy ukarze się Twój kolejny artykuł? Masz juz jakiś pomysł? Ten o Zanardim -mistrzostwo!
Adakar
29.07.2012 10:14
@Falarek regulamin też jest dla WSZYSTKICH, chyba o tym zapomniałeś. Białe linie oznaczają "zakres" toru. Oczywiście, wyjazd jeden czy dwa w trakcie wyścigu (błąd lub mniejsze trzymanie opon) nie będzie karane. Powinni postawić "ścianę mistrzów" na Hungaro, na ostatnim zakręcie. Jakiś metr od zewnętrznej krawędzi toru i po sprawie :D Albo zatopić gwoździe w asfalcie w odległości większej niż 1 metr od toru ;)
katinka
29.07.2012 10:12
@benethor, aha to nie wiedziałam, dzieki za info. Mam nadzieję, że chociaz takie niechcący wyjazdy poza tor, gdzie nic sie nie zyskuje, tylko traci, nie będą karane, bo to bez sensu by było.
rolnik sam w dolinie
29.07.2012 10:12
Tor wyznaczają białe ciągłe linie namalowane na asfalcie, jak widać tarka znajduje się za tymi liniami stąd nie jest uznawana za "tor". To jest najprostsze wytłumaczenie.
Sasilton
29.07.2012 10:02
tak jak w piłce nożnej strzał w słupek jest liczony jako strzał nie celny tak tarki to nie część toru :)
Aeromis
29.07.2012 09:56
Ostatnio zadałem pytanie, czy to odrabianie pracy domowej przez FIA czy początek regularności. Rozumiem nowe, lepsze podejście. Jednak ogłaszanie wszem i wobec, że regulamin ma być przestrzegany to zawsze i mała nagonka na tego, kto go złamał ostatnim razem. Po co?
jpslotus72
29.07.2012 09:35
I słusznie - F1 to wyścigi na torze, a nie rajdy przełajowe.
Falarek
29.07.2012 09:33
Tor jest taki sam dla wszystkich
benethor
29.07.2012 09:17
@katinka często tarka oznacza stratę, ale sa przypadki(jak tu na Hungaro osatni zakręt albo na Hickenheim tez ostatni, gdzie wyjazd na tarkę daje ci większą szybkość na wyjściu z zakrętu, czyli zysk
Ferrarif1
29.07.2012 09:04
[quote="slawek_s"]Tarka to też jest tor.[/quote] W takim razie, niewiem czy masz prawo jazdy czy nie, ale jeśli nie masz a będziesz je mieć to jeździj po krawężnikach a nie po ulicy.
katinka
29.07.2012 09:02
A myslałam, że ta tarka jest też częścią toru, bo chyba powinna być. Bez sensu. Rozumiem, gdy ukarac kierowcę, który wyjazdem poza tor zyskał pozycję lub ściął zakret. Ale nie wtedy, gdy pojechał za szeroko, przeciez to często się w qualu i wyścigu zdarza, chyba wtedy tracą kierowcy cenne sek., a nie zyskują. Tak jak np. w 2008 Robert Kubica w Melbourne, gdzie w Q3 w zakręcie nr 12 popełnił błąd, wyjechał na trawę i stracił PP, było tylko P2, ale nikt wtedy nie karał za takie pierdoły, ba nawet pewno nie pomyslano o tym.
Spandex
29.07.2012 08:57
@slawek_s Jak widać w regulaminie, który jest na stronie f1.com (http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8683/fia.html): [quote]20.2 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not. A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track. Should a car leave the track the driver may rejoin, however, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any advantage. A driver may not deliberately leave the track without justifiable reason.[/quote] Pogrubienie moje. :)
slawek_s
29.07.2012 08:48
fanem Vettela nie jestem, jednak na załączonych obrazkach dwa koła pozostają wciąż na torze. Tarka to też jest tor.
TommyYse
29.07.2012 07:50
@KORraN I co zatkało was, maniacy? Mam na myśli tych "kibiców" Vettel'a, którzy chcieli odebrać PP Alonso w Niemczech, gdy przesadził na dohamowaniu do nawrotu. Horner też o tym wspomniał... To jest śmiechu warte! O takim czymś FIA musi informować zespoły? Przecież taki jest regulamin, każdy zespół go (powinien) zna i akceptuje, skoro bierze udział w mistrzostwach.
KORraN
29.07.2012 07:20
No rzeczywiście: https://twitter.com/trwblanchard/status/229202196410015744/photo/1/large http://imgur.com/2l4Fx Wczorajsze kółko Vettela w Q3. I porównanie: http://i.imgur.com/ZPAEw.jpg
Patrick
29.07.2012 07:13
Jak na Hungaroringu w roku ubiegłym - tyle że w WTCC.