BMW zdobywa dublet w wyścigu kwalifikacyjnym

Ekipa Vita4One nie dała dziś szans rywalom
18.08.1218:54
Łukasz Godula
7232wyświetlenia

Ekipa Vita4One zaliczyła imponujący dublet podczas wyścigu kwalifikacyjnego na Solvakiaringu. Załoga Buurman/Bartels od startu do mety nie pozwoliła sobie wyrwać prowadzenia, odpierając początkowy atak Mercedesa #38, a po postoju po prostu dowiozła pierwsze miejsce do mety.

Druga ekipa jadąca BMW Z4 stoczyła świetną walkę przed postojami z Mercedesami i pomimo słabszego pitstopu, przez co znaleźli się za dwoma maszynami Mercedesa, świetne tempo Meinhofa pozwoliło na wyprzedzenie kierowców zespołu All-Inkl i ukończyć zawody na drugiej lokacie.

Walka wewnątrz ekipy All-Inkl trwała do samego końca, jednak zwycięstwo wyszła z niej ekipa #38. Początkowo do walki o zwycięstwo chciało włączyć się Audi R8 zarówno #32 jak i #33, jednak w samochodzie Stipplera doszło do przebicia opony i marzenia o wygranej uciekły razem z powietrzem z feralnej gumy. Druga załoga mimo słabszego postoju starała się dorównać czołówce do samej mety i niemal wyprzedziła Mercedesa #37 w ostatnim zakręcie, ale Pastorelli nie dał się oszukać i dało to Audi 5 lokatę.

Weekendu na Słowacji do udanych nie zaliczy McLaren. Ekipa Hexis od piątku trapiona jest awariami swoich samochodów, co skutecznie utrudniło przygotowania do wyścigów powodując znacznie słabsze tempo od czołówki.

Warto odnotować niesamowity wysiłek zespołu Reiter Engineering, który był w stanie wystartować w dzisiejszym wyścigu kwalifikacyjnym samochodem #24 po tym, jak rano książę Albert von Thurn und Taxis doszczętnie rozbił swoje Lamborghini. Szef ekipy nie krył zadowolenia ze swojego mechanika, który przywiózł nowe podwozie z siedziby ekipy, mając na to zaledwie kilka godzin.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Yelmer Buurman (18)BMW E89 Z4291h00m32,9868
1Michael Bartels (18)BMW E89 Z4291h00m32,9868
2Mathias Lauda (17)BMW E89 Z429+0:03,2146
2Nikolaus Mayr-Melnhof (17)BMW E89 Z429+0:03,2146
3Markus Winkelhock (38)Mercedes SLS AMG GT329+0:12,7304
3Marc Basseng (38)Mercedes SLS AMG GT329+0:12,7304
4Thomas Jager (37)Mercedes SLS AMG GT329+0:13,7133
4Nicky Pastorelli (37)Mercedes SLS AMG GT329+0:13,7133
5Stephane Ortelli (32)Audi R8 LMS29+0:13,9962
5Laurens Vanthoor (32)Audi R8 LMS29+0:13,9962
6Darryl O'Young (24)Lamborghini Gallardo LP 60029+0:24,5341
6Peter Kox (24)Lamborghini Gallardo LP 60029+0:24,5341
7Toni Vilander (3)Ferrari 458 Italia GT329+0:42,046
7Filip Salaquarda (3)Ferrari 458 Italia GT329+0:42,046
8Stef Dusseldorp (1)McLaren MP4-12C GT329+0:43,285
8Frederic Makowiecki (1)McLaren MP4-12C GT329+0:43,285
9Alvaro Parente (2)McLaren MP4-12C GT329+0:51,693
9Gregoire Demoustier (2)McLaren MP4-12C GT329+0:51,693
10Francesco Castellacci (4)Ferrari 458 Italia GT329+0:56,829
10Enzo Ide (4)Ferrari 458 Italia GT329+0:56,829
11Stefan Rosina (25)Lamborghini Gallardo LP 60029+1:59,542
11Albert von Thurn und Taxis (25)Lamborghini Gallardo LP 60029+1:59,542
Niesklasyfikowani
12Oliver Jarvis (33)Audi R8 LMS7
12Frank Stippler (33)Audi R8 LMS7
Nie wystartowali
13Andreas Zuber (11)Ford GT0
13Milos Pavlovic (11)Ford GT0

KOMENTARZE

15
pablonzo
19.08.2012 10:19
@Mahilda111 Dzięki wielkie.
Mahilda111
19.08.2012 10:14
@pablonzo gt1world.com - tam jest dosyć konkretna transmisja live
pablonzo
19.08.2012 10:10
Nie wie ktoś może gdzie to można będzie obejrzeć? Bo w TV nie będzie...
Lukas
19.08.2012 07:04
@marcin_114 to akurat jest oczywiste, nie było kasy na samochody GT1 i chcieli jakoś ratować serię, co z tego wyszło widzimy wszyscy wyraźnie...
Sar trek
18.08.2012 10:05
@Darth ZajceV Czyli znowu się wygłupiłem:) No cóż, coś mi to nazwisko kojarzyło się z GT, ale bardziej bym powiedział, że to kierowca. Może mi się z Bartelsem pomyliło.
marcin_114
18.08.2012 09:17
To ja mam pytanie. Dlaczego w GT1 Championship jeżdżą samochody GT3??
Adakar
18.08.2012 08:39
@Mr President Exim Bank już w Portugalii wystawił tylko 1 auto. Kasa. Valmon tylko się kompromitował z poziomiem Rosjan w stawce.
Darth ZajceV
18.08.2012 08:33
@Sar trek, Ratel to za dużo na ten temat raczej nie powie. On jest szefem serii...
Sar trek
18.08.2012 07:37
Rozmawialiście z Villanderem? To powiedźcie, jak to jest, bo zawsze, gdy słyszałem w Telewizji Fina, który mówi po Angielsku, Fiński akcent był tak wyraźny, że w niektórych przypadkach trudno było zorientować się, że mówi po Angielsku. Wiem, że każdy ma jakiś swój akcent, którego się kiedyś nauczył i trudno to zmienić, ale Finów wydaje mi się on wyjątkowo wyraźny. Co do wywiadu ze Stephanem Ratelem, to interesuje mnie, jaka jest róźnica między autami GT1, a GT 3. Regulamin techniczny każdy zobaczyć może, ale ciekawi mnie, jak tę różnicę odczuwają zawodnicy. Ciekawi mnie również, jak on wyobraża sobie wyścigi GT, coś w stylu wymarzone wyścigi GT, to znaczy format, dystans itp. Jak będziecie mieli mało pytań, to zapytajcie także, czy woli jechać na pierwszej, czy na drugiej zmianie, jaki jest jego ulubiony tor, na którym jeździł, a o którym marzy, żeby się po nim przejechać.
Mr President
18.08.2012 07:17
Wiecie być może, dlaczego podczas tej rundy nie ma Porsche ekipy Exim Bank? A co dzieje się z Valmon Racing, podobno mieli przygotowywać nowego Astona, a nawet Andreas Zuber od nich "uciekł"? Przez ich absencję to był chyba rekord GT1 - najmniej samochodów na starcie.
Lukas
18.08.2012 06:20
Z byście chcieli? :) Gadaliśmy dziś z Vilanderem, ale on jak to Fin, specyficznie odpowiadał :)
Mahilda111
18.08.2012 06:13
@krzysiek_aleks Planować to można sobie z całą stawką, a móc przeprowadzić to co innego ;)
krzysiek_aleks
18.08.2012 06:04
@Lukas No nieźle, nieźle. A jakieś inne wywiady w planach macie?
Lukas
18.08.2012 05:54
Mamy jutro wywiad z Stephanem Ratelem, jeśli macie propozycje pytań to chętnie wysłuchamy :)
Witek
18.08.2012 05:35
Książę Albert von Thurn und Taxis :) Ciekawe, czy są weekendy wyścigowe, kiedy się nie rozbija?