Lotus pojedzie z nowym tylnym skrzydłem w Singapurze
Ma ono poprawić działanie DRS
17.09.1213:38
2306wyświetlenia

Lotus zaprezentuje nowe tylne skrzydło podczas weekendu w Singapurze, które powinno poprawić efektywność działania DRS.
Ekipa z Enstone chce powrócić do walki o podium, po rozczarowującym weekendzie we Włoszech. Zespół jest przekonany, że wymogi wysokiego docisku w Singapurze będą lepiej pasowały do mocnych stron ich bolidu. Nowe skrzydło powinno pozwolić na maksymalny docisk w zakrętach bez poświęcania prędkości na prostych, gdy DRS będzie aktywny.
Dyrektor techniczny Lotusa, James Allison powiedział:
Mamy nową podłogę i nowe tylne skrzydło. Nowe tylne skrzydło daje taki sam docisk jak te używane w Monako, ale poprawia działanie DRS. Oznacza to, że skrzydło lepiej przełącza się na DRS z położenia maksymalnego docisku. Uważamy, że wyprodukowaliśmy skrzydło, które daje maksymalny docisk, jednak jest w stanie uwydatnić potencjał z DRS, co jest trudne do osiągnięcia przy wysokich współczynnikach docisku. Interesująco będzie je zobaczyć w akcji na torze.
Nowe skrzydło zostało rozwinięte bez powiązania z podwójnym DRSem Lotusa, który powinien powrócić do bolidu podczas GP Japonii. Szef zespołu, Eric Boullier wyjaśnił dlaczego urządzenie nie będzie używane w Singapurze:
Nie będzie pasowało do charakterystyki toru. System powinien powrócić w Japonii. Mimo to mamy kilka poprawek na Singapur i powinny dać trochę dodatkowych osiągów.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE