Jean Eric Vergne - wywiad dla Wyprzedź Mnie!

"W F1 zawsze jest dużo presji"
17.09.1216:54
Łukasz Godula
4241wyświetlenia

Podczas ostatniej imprezy Verva Street Racing zawitał do nas jeden z młodych talentów Red Bulla - Jean-Eric Vergne.

Kierowcy w trakcie takich pokazów zawsze są bardzo zajęci promowaniem swojej marki i udzielaniem mnóstwa wywiadów. Jednak Jean znalazł dla nas chwilę czasu, dzięki czemu mogliśmy zadać mu kilka pytań. Zapraszamy do poznania opinii Francuza na temat Helmuta Marko, czy obecnej formy Toro Rosso.

Jak się czujesz po ostatnim wypadku na Monzy, już wszystko w porządku?

Tak, już nic nie boli.

Jednak forma waszego zespołu mimo to nie należy do najlepszych, skąd taki spadek osiągów?

Rok temu byliśmy około dwóch sekund za liderami, a teraz około półtorej, ale stawka jest bardzo ciasna, więc mimo że jesteśmy bliżej, to poprzez zbicie stawki jesteśmy dalej w klasyfikacji. Nie byliśmy w stanie wprowadzić dobrych poprawek w bolidzie w czasie sezonu. W Australii dobrze rozpoczęliśmy sezon, mieliśmy dobry bolid, tak samo w Malezji, ale potem inni mocno poszli do przodu, a my zostaliśmy nieco w tyle, ale mamy nowego dyrektora technicznego, który wniesie nowe pomysły i z pewnością to dobry krok dla zespołu i zobaczymy dzięki temu poprawę osiągów.


Będziesz w Toro Rosso w przyszłym sezonie?

Jak na razie nie wiemy, ale priorytetem na ten rok jest nauka, a na przyszły wykorzystanie tego z lepszym bolidem, ale jak na razie nie martwię się przyszłym sezonem. Chcę wykonać dobrą robotę do końca tego sezonu, a jeśli to się uda to jestem pewny, że nie będę miał problemów z miejscem w przyszłym roku.

Czujesz presję ze strony zespołu?

Zawsze czujesz presję, chcesz jechać jak najlepiej. Nawet jeśli powiedzą, że na pewno będę jeździł z nimi w przyszłym roku to nic się nie zmieni. Jeśli pojadę kilka ostatnich wyścigów naprawdę źle to ekipa mnie po prostu zwolni, dlatego staram się tym nie przejmować i po prostu chcę wykonać jak najlepszą pracę.

Gdybyś był Helmutem Marko, twoja polityka odnośnie młodych kierowców byłaby taka sama?

Tak, myślę że byłaby taka sama. Jest dla mnie miły, ale oczywiście bardzo twardy. Nakłada dużą presję ale to normalne w F1, zawsze jest tu dużo presji.


Jak dostałeś się do programu młodych kierowców Red Bulla?

Jeździłem wtedy w francuskiej Formule Renault Campus, którą wygrałem. Mogłem dzięki temu wziąć udział w testach z Red Bullem, gdzie brało udział około 15 do 20 kierowców, a Helmut Marko wybierał spośród nich dwóch najlepszych. Byłem to ja i Daniel Ricciardo.

Jesteś młody, a już osiągnąłeś wiele sukcesów, który jest dla ciebie najważniejszy?

Myślę, że tytuł w Brytyjskiej Formule 3.

Miałeś jakieś problemy z przejściem z bolidu FR3.5 do F1?

Nie, tak naprawdę nie było z tym wiele kłopotów.

Dziękujemy za rozmowę!

Również dziękuję.

KOMENTARZE

8
Darth ZajceV
18.09.2012 07:52
@lakeman, we wszystkich niższych seriach wywiad można dostać praktycznie od ręki, nawet z gościem powiązanym z F1 (np. Bianchi). Idziesz, zagadujesz PRowca i robisz wywiad. W przypadku F1 trzeba brać takie rzeczy z wyprzedzeniem i męczyć osobę od kontaktów z mediami. Żeby pogadać z Verniem trzeba było rozmawiać na ten temat z organizatorami VSR. Na torze trzeba uderzać do PRowca ekipy, który czasem może chcieć poczytać listę pytań, czy też szybkie info o serwisie, bo jeszcze go nie zna.
lakeman
18.09.2012 06:06
@Lukas Mam pytanie od strony "technicznej" - jak się "załatwia" taki wywiad? Czy to jest próba dodzwonienia się do menadżera zawodnika/osoby od PR i prośba o wywiad? Jak jest przydzielany czas na takie coś - na zasadzie: "dobra, o 12.30 macie 5 minut"? Jestem ciekaw i będę wdzięczny za odpowiedź. Przy okazji gratuluję - "własne" wywiady to coś imponującego dla mnie, czytelnika f1wm.pl
Asmodeus
18.09.2012 12:25
@Aeromis Heh, nawet został za to potem zwyzywany przez radio w stylu Montoyi, to aż było nie podobne do Nicemana :) F**ing idiot! ;))))
Aeromis
17.09.2012 10:40
Fajny wywiad, ale troszkę jakiejś szpileczki zabrakło, w stylu - co sądzisz o karze dla Grosjeana :) W końcu sam wrypał się w Kovalainena nie gorzej.
Bronze
17.09.2012 04:29
Dzięki za zadanie mojego pytania :)
Carolius
17.09.2012 04:17
@Lukas To się rozumie ale uważam, że kilka zadanych przez was pytań jest osiągnięciem :) Oby tak dalej :)
Lukas
17.09.2012 03:38
Oczywiście chciałoby się porozmawiać dłużej i dogłębniej na różne tematy, ale ramy czasowe były nieubłagane :)
Carolius
17.09.2012 03:30
:) Fajnie, że czysty wywiad made in F1WM. Spory progres i ciekawa rozmowa :D Chciałbym być na miejscu redaktora :D