Verva Racing Team wystartuje w tym sezonie w Porsche Supercup

Kierowcy polskiej ekipy zapowiadają walkę o czołowe lokaty
27.03.1314:45
Inf. prasowa
7839wyświetlenia

Na początku maja już po raz czwarty VERVA Racing Team stanie do rywalizacji z zespołami z całego świata w prestiżowej serii Porsche Supercup. Kuba Giermaziak i Patryk Szczerbiński, bogatsi o cenne doświadczenia z poprzedniego sezonu oraz doskonale przygotowani, ruszają do walki o podium. Przyświeca im tylko jeden cel - zwycięstwo!

W tym sezonie obsługą polskiej ekipy zajmie się zespół Lechner Racing, który może poszczycić się wieloma sukcesami w Porsche Supercup, w tym mistrzostwem wraz z Rene Rastem. Nic więc dziwnego, że oczekiwania wobec nadchodzącego sezonu są duże.

Wierzę, że doświadczenie, które zdobyłem do tej pory w Porsche Supercup przyniesie VERVA Racing Team upragnione zwycięstwa, a Polakom wiele niezapomnianych chwil. Po 3 sezonach już wiem, że to właśnie z samochodami GT chcę związać swoją przyszłość. W tym roku zamierzam skupić się na zwycięstwach w Porsche Supercup. Jednocześnie postanowiłem kontynuować karierę w najlepszych seriach samochodów GT, które są bardzo rozwojowe i cieszą się dużą popularnością. Mam nadzieję, że moje starty w nich przypadną do gustu również polskiej publiczności - wyjaśnił Kuba Giermaziak.

VERVA Racing Team przez ostatnie 3 lata gwarantował wszystkim kibicom moc wyścigowych emocji. Nie inaczej zapowiada się tegoroczny sezon, który będzie jeszcze ciekawszy oraz jeszcze szybszy od poprzednich. Wszystko za sprawą zmian w kalendarzu startów oraz przede wszystkim dzięki nowej odsłonie legendarnego modelu 911. W tym sezonie organizator serii postanowił wprowadzić znaczące zmiany w swoich wyścigówkach. Najnowsza pucharowa wersja Porsche 911 GT3 Cup bazuje na siódmej już generacji tego modelu i jest najszybszą i najmocniejszą jego wersją w historii. Napędzana 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,8 litra daje moc aż 460 KM! Tegoroczne auto bardzo różni się od poprzedników. Największą niespodzianką jest zupełnie nowa sekwencyjna skrzynia biegów, w której biegi zmienia się za pomocą łopatek przy kierownicy. Modyfikacji poddana została też sylwetka auta, dzięki której większy wpływ na wyniki wyścigów będzie miała aerodynamika.

Dla obu kierowców zmiany są korzystne i powinny pozytywnie wpłynąć na ich wyniki.

Podobnie jak pozostali kierowcy w Porsche Supercup, ja również nie miałem jeszcze okazji jeździć nowym autem. Po raz pierwszy usiądziemy w nim dopiero podczas oficjalnych testów na początku kwietnia. Jednak wszystko wskazuje na to, że nowe Porsche przypadnie mi do gustu. Karierę zaczynałem w bolidach, więc zmiana biegów za pomocą łopatek oraz większe znaczenie aerodynamiki będą dla mnie niewątpliwie dużym plusem - zdradził Patryk Szczerbiński z VERVA Racing Team.

Najnowsza wersja Porsche 911 GT3 Cup będzie miała swój wyścigowy debiut podczas inauguracyjnej rundy rozgrywanej w ramach Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya pod Barceloną na początku maja tego roku. Oznacza to, iż nadchodzący sezon rozpocznie się trochę później niż zazwyczaj i do tego wyścigiem na torze europejskim. Zabraknie bowiem w tym roku rundy rozgrywanej na pustynnym torze Sakhir w Królestwie Bahrajnu. Porsche Supercup nie zawita również do Walencji. Po wyścigu na ulicach Monte Carlo, zespół VERVA Racing Team czeka czterotygodniowa przerwa, po której ruszą na podbój toru Silverstone, a następnie do Niemiec. Tradycyjnie następne rundy Porsche Supercup odbędą się podczas Grand Prix Formuły 1 na Węgrzech, w Belgii oraz we Włoszech. Po siedmiu wyścigach w Europie Porsche Supercup przeniesie się do Azji, gdzie zakończy sezon podwójną rundą na torze Yas Marina w Abu Zabi na początku listopada 2013 roku.

Dla Kuby Giermaziaka Porsche Supercup nie będzie jedyną serią, w której wystartuje. Polak pojawi się na starcie Europejskiej Serii Le Mans oraz być może w kilku wyścigach ALMS. Kuba nie ograniczy się jedynie do jazdy wyścigowym Porsche, gdyż w ELMS pojawi się za kierownicą Audi R8.

Źródło: Informacja prasowa

KOMENTARZE

4
Saruto
27.03.2013 07:20
Lechner to wielka firma i wszystkie auta przygotowują topowo. Przecież nie wywalą takiej kasy na GP3 ;)
Mr President
27.03.2013 04:24
Czy obsługa przez ekipę Lechnera nie oznacza, iż polski team będzie traktowany podrzędnie względem ich głównego zespołu? Myślę, że trudno liczyć na postęp Verva Racing. Dla Giermaziaka będzie to już czwartyk rok, co oznacza, iż powoli staje się "wyjadaczem" serii, a kolejny krok naprzód w jego karierze, czyli starty w ALMS stoją pod znakiem zapytania. Nie ma co przesadzać, jak to prestiżowy jest PSC, gdyż to ciągle puchar monomarkowy, który nie ma szans dorównania seriom, w których występują różne modele. Kto stoi w miejscu, ten się cofa.
kamil_zmc
27.03.2013 03:32
Szkoda Patryka. Myślałem że poważnie myśli o F1 i na ten sezon będzie w GP3. Dobrze że Kuba zrozumiał, że single-seatery nie są dla niego. Oby powodziło mu się w autach GT.
Kamikadze2000
27.03.2013 03:25
A mnie zaskoczyli... ;) Szkoda mi Patryka. Miał marzenia o F1... niech o nich zapomni... ;)