Taffin: Bolidy w sezonie 2014 mogą być szybsze

Francuz również zapewnia, iż Formuła 1 pozostanie głośną serią wyścigową
05.08.1310:06
Mateusz Szymkiewicz
2071wyświetlenia

Dyrektor operacyjny Renault Sport F1 - Remi Taffin, stwierdził, że Formuła 1 nie zwolni radykalnie w sezonie 2014.

W przyszłym roku wchodzą do Formuły 1 nowe silniki V6, o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem oraz mocniejszym Systemem Odzyskiwania Energii (ERS). Zdaniem Remi Taffina, Formuła 1 wciąż pozostanie głośną serią wyścigowa i niekoniecznie wolniejszą.

Nie sądzę, abyśmy bardzo zwolnili - stwierdził Francuz. Formuła 1 to Formuła 1 i wciąż chcemy mieć najszybsze samochody. Pozostaną one szybkie. Myślę, iż na początku będą one wolniejsze niż obecnie, ale w drugiej połowie sezonu mogą być nawet szybsze. Tak było podczas przejścia z V10 na V8, a także podczas dużych zmian w aerodynamice w 2009 roku. Słyszeliście samochody GP3? Jeżeli będziesz podczas wyścigu w pit lane, to będzie mało prawdopodobne, abyś wytrzymał bez zatyczek do uszu. Tak, dźwięk silników będzie całkowicie inny w 2014 roku, ale wciąż będzie głośno.

Taffin również ujawnił, że widać postępy przy negocjacjach odnośnie przedłużenia umów na dostawy silników Lotusowi oraz Caterhamowi. Fakt, iż do tej pory jeszcze nie podpisaliśmy umów, nie znaczy, że nie będziemy z nimi współpracować w 2014 roku. Podpisanie umowy nie jest proste. Mówimy tu o sprawach technicznych, marketingowych oraz finansach. Wiemy, że rozmowy zakończą się pozytywnie, aczkolwiek pewne pytania pozostają bez odpowiedzi.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

4
jpslotus72
05.08.2013 06:34
Charlie Whiting prorokuje:[quote]Myślę, że czasy na okrążenie będą od 2 do 3 sekund słabsze niż w chwili obecnej.[/quote](wypowiedź z początku lipca: http://f1news.autoroad.cz/novinky/44886-whiting-vozy-budou-pristi-rok-az-o-3-sekundy-pomalejsi-palivo-jim-na-trati-nebude-dochazet/). Nieco katastroficzna wizja... Przy czym, dzięki nowym systemom odzyskiwania energii (ERS), moc miałaby pozostać na podobnym poziomie, a może nawet lekko się zwiększyć. Jeśli chodzi o dźwięk, to pierwsze próbki nie są zbyt zachęcające (moim zdaniem)...
Kamikadze2000
05.08.2013 01:39
Pierwszy sezon zawsze wprowadza zawirowania i osłabia możliwości maszyn. Ale wraz z kolejnymi sezonami osiągi wzrosną. RB7 z 2011r. bił rekordy torów m.in. w Australii. Jest więc nadzieja, że na niektórych obiektach różnica będzie minimalna. :) Zresztą każdy będzie miał tak samo, więc nie ma się co spinać. ;)
rno2
05.08.2013 08:45
Co ciekawe, od tego roku GP3 ma nowe mocniejsze silniki i na torze samochody są głośniejsze niż GP2 :-) Co do szybkości - wątpię, żeby zrównali się czasami z obecnymi samochodami (a na pewno jeszcze nie w pierwszym sezonie nowych silników). Aerodynamika też ma być trochę okrojona w stosunku do tegorocznej i też będzie to miało wpływ na spowolnienie aut...
akkim
05.08.2013 08:18
Aleś mnie "uspokoił", nie ma co. [quote]Jeżeli będziesz podczas wyścigu w pit lane, to będzie mało prawdopodobne, abyś wytrzymał bez zatyczek do uszu.[/quote] to znaczy, za na trybunach będziemy nasłuchiwać kiedy nadjadą bolidy?