Renault otrzyma dodatkowe pieniądze z FOM?

Mogłoby do tego dojść, gdyby Francuzi wrócili z fabrycznym zespołem
22.07.1522:23
Paweł Zając
1944wyświetlenia


Zdaniem magazynu Autosport, w razie powrotu fabrycznej ekipy Renault Francuzi otrzymaliby dodatkową płatność z FOM z racji bycia zespołem historycznym. W ostatnim czasie przyszłość dostawcy silników dla Red Bulla i Toro Rosso po sezonie 2016 stoi pod znakiem zapytania - mówi się, że Renault zastanawia się z jednej strony nad odejściem, a z drugiej nad przywróceniem ekipy fabrycznej.

Okazuje się teraz, że druga opcja mogłaby wiązać się z otrzymaniem dodatkowych funduszy, gdyż przy ponownym pojawieniu się fabrycznej ekipy zostałaby ona uznana za zespół historyczny - podobnie jak Ferrari, Mercedes, McLaren, Williams oraz Red Bull, które dostają z tego tytułu dodatkowe pieniądze od właściciela praw komercyjnych.

Obecnie FOM rozdziela 65% zysków pomiędzy 10 zespołów, z czego tak zwane ekipy historyczne dzielą 15% pomiędzy siebie. W rozmowie z Autosportem Bernie Ecclestone zdradził, że taka płatność należałaby się również Renault. Jeśli przejmą Lotusa i zrobią dokładnie to, co Mercedes oraz Red Bull, to mogłoby tak być. Gdyby doszłoby do takiej sytuacji to fajnie byłoby mieć ich na pokładzie - stwierdził szef F1.

Dyrektor zarządzający Renault Sport, Cyril Abiteboul dodał, że słowa Ecclestona mogą być jednym z czynników podczas podejmowania decyzji. Wiemy dość o tym sporcie, jesteśmy w nim 38 lat. Bez odpowiednich funduszy nie ma osiągów. Musimy pamiętać o tym, że potrzebne będą środki finansowe, które zaspokoją potrzeby jazdy w czołówce. Nie mamy zamiaru tylko dostawiać dodatkowych samochodów na starcie. Biorąc pod uwagę nasze dziedzictwo w sporcie, projekt Renault w F1 musi być w czołówce. Uznanie wartości Renault jako zespołu na pewno pomoże. Nie chodzi tylko o pieniądze, gdyż są też inne problemy, jednak są one niezbędne. Słowa Berniego są więc dla nas pozytywne.

KOMENTARZE

8
kabans
23.07.2015 02:20
[quote="LH44fan"].[/quote]Merc jest historyczny pewnie dlatego że robi silniki praktycznie od 25 lat. Tak samo renault w f1 przejechało jako niezależny zespół 15 sezonów z groszami ale silniki tego producenta są nieprzerwanie wykorzystywane od praktycznie 40 lat. [quote="Mexi"]...[/quote]Jest bardziej historyczny niż 90% stawki przez 50 wygranych wyścigów, ponad 50PP, 4MS i 4MK.
LH44fan
23.07.2015 12:53
Tylko, ze obecny Mercedes to ten sam właściciel co w latach 50. Z Hondą ma tyle wspólnego, że zajmują ich byłą fabrykę, to tak jak by mówić żeRed Bull ma cos wdpolnego z Fordem. Z kolei obecny Lotus to zwykła podszywka pod Lotusa Chapmana.
ENDR
23.07.2015 06:17
@Yurek Też nie. Współczesny Merc historycznie ma więcej wspólnego z Hondą, niż z Mercedesem z lat 50. Obecny Lotus to też Lotus tylko z nazwy - właściciel inny, siedziba całkiem inna... Pierwotne wcielenie tego zespołu (Toleman) nawet ścigało się (ok, jeździło razem po torze) z prawdziwym Lotusem aż ten się wycofał a Toleman przeobraził się w Benettona, potem Renault a potem... Lotusa :|
Pieczar
23.07.2015 05:36
@ENDR I co z tego. Wcześniej byli Renault i Benettonem, to choćby i z tego tytułu też by im się należało. Ale wiadomo, Bernie dba tylko o najbogatszych.
Yurek
23.07.2015 05:21
[quote="ENDR"]TEN Lotus to już nie jest TAMTEN Lotus[/quote] Znowu to samo. A czy TEN Mercedes to jest, czy nie jest TAMTEN Mercedes? Co świadczy o NIETAMTENOŚCI TEGO Lotusa? Właściciel? Zamiana wyrazów "Team" i "Lotus" w nazwie? Proszę. Lotus to Lotus. Co do Saubera, absolutnie się zgadzam. Utrzymaj prywatny zespół środka stawki przez ponad 20 lat. Oczywistym jest, że tzw. historyczne zespoły to bujda na resorach. Nie chodzi o żadną historię.
ENDR
22.07.2015 09:44
@Pieczar TEN Lotus to już nie jest TAMTEN Lotus. Natomiast Sauber jest ciągle ten sam (mimo chwilowej fuzji z BMW) i to dwa razy dłużej od Red Bulla. Do tego wygrali Le Mans. A puszki co? Trafili na dobrą falę (zmiana w przepisach), wygrali ile mogli (a czasem przegrali co się dało...) a teraz kiszka i grożą odejściem z F1. Taki to "historyczny" zespół...
Mexi
22.07.2015 09:12
Zwłaszcza ten Red Bull jest historyczny jak cholera ;)
Pieczar
22.07.2015 08:41
"Historyczne zespoły" - czyli jak jeszcze bardziej zróżnicować stawkę finansowo :) A tak swoją drogą to z jakiej racji RBR jest "historycznym zespołem"? Czy w takim razie Sauber i FI też nimi są? I dlaczego nie jest nim Lotus?