FIA potwierdza plany zmian w przepisach technicznych
Federacja odniosła się także do innych kwestii związanych z regulacjami sportu.
24.02.1614:20
3141wyświetlenia

Międzynarodowa Federacja Samochodowa ujawniła szczegóły najnowszej propozycji dotyczącej zmian w przepisach technicznych mających obowiązywać w F1 od sezonu 2017.
Chociaż według nieoficjalnych doniesień Mercedes, Red Bull oraz Toro Rosso miały zagłosować przeciwko propozycji McLarena, mówiącej o 25-procentowym zwiększeniu docisku, zmiany zyskały wystarczające poparcie, aby przejść pozytywnie przez obrady Komisji Formuły 1.
W przypadku zgłoszenia alternatywnej propozycji, na co pozostawiono czas do 30 kwietnia, jej wprowadzenie będzie zależne od jednomyślnego poparcia. W przeciwnym wypadku w życie wejdą zmiany proponowane w obecnym kształcie, które przedstawiają się następująco:
Przepisy techniczne: obecne i proponowane | |||
Obszar | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|
Szerokość przednich opon | 245mm | 305mm | |
Szerokość tylnych opon | 325mm | 405mm | |
Szerokość przedniego skrzydła | 1650mm | 1800mm | |
Szerokość tylnego skrzydła | 750mm | 950mm | |
Wysokość tylnego skrzydła | 950mm | 800mm | |
Szerokość karoserii | 1400mm | 1600mm | |
Waga bolidu | 702 kg | 722 kg + opony |
Silniki
FIA oraz producenci jednostek napędowych kontynuują prace zmierzające do redukcji kosztów i zagwarantowania wszystkim zespołom stawki dostaw silników. W sprawie wciąż mają pojawiać się różnice zdań co do ustalenia konkretnej liczby klientów przypadających na producenta oraz tego jak zapewnić pokrycie się osiągów różnych jednostek napędowych. Kontynuowane są także prace ukierunkowane na dalszą poprawę dźwięku generowanego przez hybrydowe "V6".
Ochrona kokpitu
FIA potwierdziła, że koncepcja aureoli jest przygotowywana do wprowadzenia w sezonie 2017. Komisja F1 potwierdziła zamiar wprowadzenia pewnej formy ochrony kokpitu począwszy od sezonu 2017.
Wszystkie zaangażowane strony współpracują w celu realizacji idei, przy czym preferowaną obecnie opcją jest koncepcja aureoli. Inne opcje, takie jak całkowita ochrona kokpitów będą w dalszym ciągu poddawane ocenie- głosi oświadczenie Federacji.
Testy nowego ogumienia
Organ zarządzający oraz zespoły kontynuują rozmowy z koncernem Pirelli dotyczące przeprowadzenia testów nowego ogumienia F1, mającego wejść do użytku w 2017 roku.
FIA, zespoły oraz oficjalny dostawca ogumienia będą kontynuować rozmowy mające w perspektywie znalezienie najlepszego rozwiązania dla testów nowych opon, wymaganych jako część nowych regulacji.
KOMENTARZE