FIA potwierdza plany zmian w przepisach technicznych

Federacja odniosła się także do innych kwestii związanych z regulacjami sportu.
24.02.1614:20
Nataniel Piórkowski
3141wyświetlenia


Międzynarodowa Federacja Samochodowa ujawniła szczegóły najnowszej propozycji dotyczącej zmian w przepisach technicznych mających obowiązywać w F1 od sezonu 2017.

Chociaż według nieoficjalnych doniesień Mercedes, Red Bull oraz Toro Rosso miały zagłosować przeciwko propozycji McLarena, mówiącej o 25-procentowym zwiększeniu docisku, zmiany zyskały wystarczające poparcie, aby przejść pozytywnie przez obrady Komisji Formuły 1.

W przypadku zgłoszenia alternatywnej propozycji, na co pozostawiono czas do 30 kwietnia, jej wprowadzenie będzie zależne od jednomyślnego poparcia. W przeciwnym wypadku w życie wejdą zmiany proponowane w obecnym kształcie, które przedstawiają się następująco:

Przepisy techniczne: obecne i proponowane
Obszar20162017
Szerokość przednich opon245mm305mm
Szerokość tylnych opon325mm405mm
Szerokość przedniego skrzydła1650mm1800mm
Szerokość tylnego skrzydła750mm950mm
Wysokość tylnego skrzydła950mm800mm
Szerokość karoserii1400mm1600mm
Waga bolidu702 kg722 kg + opony
Szacuje się, że dzięki zmianom bolidy F1 staną się o maksymalnie trzy sekundy szybsze na okrążeniu w porównaniu do konstrukcji z 2016 roku, a generowane siłą docisku obciążenia zmieszczą się w optymalnych parametrach wymaganych przez oficjalnego dostawcę ogumienia.

Silniki

FIA oraz producenci jednostek napędowych kontynuują prace zmierzające do redukcji kosztów i zagwarantowania wszystkim zespołom stawki dostaw silników. W sprawie wciąż mają pojawiać się różnice zdań co do ustalenia konkretnej liczby klientów przypadających na producenta oraz tego jak zapewnić pokrycie się osiągów różnych jednostek napędowych. Kontynuowane są także prace ukierunkowane na dalszą poprawę dźwięku generowanego przez hybrydowe "V6".

Ochrona kokpitu

FIA potwierdziła, że koncepcja aureoli jest przygotowywana do wprowadzenia w sezonie 2017. Komisja F1 potwierdziła zamiar wprowadzenia pewnej formy ochrony kokpitu począwszy od sezonu 2017. Wszystkie zaangażowane strony współpracują w celu realizacji idei, przy czym preferowaną obecnie opcją jest koncepcja aureoli. Inne opcje, takie jak całkowita ochrona kokpitów będą w dalszym ciągu poddawane ocenie - głosi oświadczenie Federacji.

Testy nowego ogumienia

Organ zarządzający oraz zespoły kontynuują rozmowy z koncernem Pirelli dotyczące przeprowadzenia testów nowego ogumienia F1, mającego wejść do użytku w 2017 roku. FIA, zespoły oraz oficjalny dostawca ogumienia będą kontynuować rozmowy mające w perspektywie znalezienie najlepszego rozwiązania dla testów nowych opon, wymaganych jako część nowych regulacji.

KOMENTARZE

5
mariusz0608
28.02.2016 10:12
Ja się i tak cieszę z 722 kg, bo mogło być np. 1722 kg. To pienkna F1, ja chcem ją oglonadć. This beautiful F1. This wonderfull... Im ciężej, tym fajniej i szybciej...
marios76
24.02.2016 05:41
Jezeli rozstaw osi bedzie bez zmian, to mamy powrot do pierwszej polowy lat 90. Bodaj w 97mym zwężono bolidy o 20cm:( Mi sie wtedy bardziej podobaly;)
Kamikadze2000
24.02.2016 03:42
Lepiej, żeby utyła, niż znacznie zwolniła. ;) Liczę na przewrót w stawce. ;)
Pavlos Le Paul
24.02.2016 02:35
No cóż przez ostatnie 15 lat nam już Formuła utyła o 122 kg. Coś myślę że Borowczyk by stwierdził że to z myślą o tych wysokich kierowcach co są za ciężcy.
fitipaldi666
24.02.2016 02:30
Wszystko pięknie i ładnie ale na boga 722kg ?