Auer zwycięzcą niedzielnego wyścigu DTM na Lausitzringu

Dla Austriaka jest to pierwsza wygrana w popularnej niemieckiej serii.
05.06.1617:09
Nataniel Piórkowski
2359wyświetlenia


Lucas Auer doborowo wykorzystał pole position i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii DTM, jako pierwszy przekraczając linię mety niedzielnego wyścigu na Lausitzringu.

Auer niemal przez cały wyścig pewnie utrzymywał prowadzenie - jedynym momentem, w którym spadł poza czołową piątkę był okres zjazdów to boksów. Austriak zaliczył bardzo udany start, szybko odbijając samochodem w swoją lewą stronę, aby uniemożliwić swoim rywalom: Timo Glockowi i Robertowi Wickensowi, wykorzystanie wewnętrznej w pierwszym zakręcie.

Chociaż na pierwszych okrążeniach Kanadyjczyk utrzymywał się około sekundę za Auerem, w kolejnych minutach rywalizacji stracił tempo. Na piętnastym okrążeniu Wickens i Glock jako pierwsi kierowcy z czołówki zjechali do alei serwisowej na obowiązkową wymianę ogumienia.

Kółko później mechaników odwiedził Garry Paffet, który powrócił na tor przed byłym kierowcą Formuły 1. Siedemnaste okrążenie przyniosło pit stop Auera, a prowadzenie w wyścigu przeszło do rąk Mattiasa Ekstroma, starającego się zyskać na zastosowaniu strategii późnego zjazdu do boksów.

Taktyka Szweda dała mu realną szansę włączenia się w walkę o podium. Krótko po tym, jak Jamie Green uporał się z Paffettem w pierwszym zakręcie, dwukrotny mistrz DTM wyprzedził kierowcę Mercedesa dokładnie w tym samym miejscu. Dosłownie chwilę później Ekstrom awansował także przed Greena, obejmując trzecie miejsce. W tym samym czasie niezagrożony Auer kontrolował rywalizację, ciesząc się już pięciosekundowym prowadzeniem nad Wickensem, który stracił swoją drugą pozycję zaledwie dwa okrążenia przed metą, wyprzedzony przez korzystającego z DRS Ekstroma.

Piąte miejsce na mecie zajął rozczarowany Paffet, przed Marco Wittmannem i Christianem Vietorisem, który stracił miejsce w pierwszym rzędzie przez karę cofnięcia o pięć pozycji za blokowanie rywali podczas kwalifikacji. Opóźniony postój pomógł Nico Mullerowi minąć flagę w szachownicę na ósmym miejscu, podczas gdy czołową dziesiątkę uzupełnili Bruno Spengler i Glock.

Wyścigu nie ukończyła czwórka kierowców. Augusto Farfus uszkodził swój samochód uderzając w betonową ścianę przy prostej startowej, po kontakcie do jakiego doprowadził Miguel Molina. Max Gotz i Daniel Juncadella zderzyli się ze sobą mniej więcej na półmetku zmagań, powodując przez wprowadzenie na krótki czas strefy wolnej jazdy. Paul di Resta z kolei wycofał się z wyścigu na pięć okrążeń przed metą z powodu problemów technicznych.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Lucas Auer (22)Mercedes-AMG C63 DTM461h02m11,26125
2Mattias Ekström (5)Audi RS5 DTM46+0:03,76318
3Robert Wickens (6)Mercedes-AMG C63 DTM46+0:06,38615
4Jamie Green (53)Audi RS5 DTM46+0:06,77012
5Gary Paffett (2)Mercedes-AMG C63 DTM46+0:12,29210
6Marco Wittmann (11)BMW M4 DTM46+0:16,8398
7Christian Vietoris (8)Mercedes-AMG C63 DTM46+0:17,3556
8Nico Muller (51)Audi RS5 DTM46+0:18,0994
9Bruno Spengler (7)BMW M4 DTM46+0:21,8722
10Timo Glock (16)BMW M4 DTM46+0:24,8651
11Tom Blomqvist (31)BMW M4 DTM46+0:34,033
12Edoardo Mortara (48)Audi RS5 DTM46+0:34,173
13Maxime Martin (36)BMW M4 DTM46+0:36,394
14Antonio Felix da Costa (13)BMW M4 DTM46+0:36,827
15Esteban Ocon (34)Mercedes-AMG C63 DTM46+0:41,508
16Timo Scheider (10)Audi RS5 DTM46+0:42,387
17Mike Rockenfeller (99)Audi RS5 DTM46+0:45,110
18Martin Tomczyk (100)BMW M4 DTM46+0:51,198
19Miguel Molina (17)Audi RS5 DTM46+1:04,337
20Adrien Tambay (27)Audi RS5 DTM46+1:14,175
21Paul di Resta (3)Mercedes-AMG C63 DTM41+5 okr.
Niesklasyfikowani
22Daniel Juncadella (12)Mercedes-AMG C63 DTM33
23Maximilian Gotz (84)Mercedes-AMG C63 DTM30
24Augusto Farfus (18)BMW M4 DTM8
Pole position: Lucas Auer - 1:16,861 Najszybsze okrażenie: Jamie Green - 1:17,840 na 26 okrążeniu