Informacja Pirelli po treningach przed GP Singapuru
Na tym etapie wszystkie trzy mieszanki dzieli różnica ponad dwóch sekund.
16.09.1622:05
622wyświetlenia

Marina Bay, 16 września 2016 - Najlepszy czas w piątkowych treningach uzyskał Nico Rosberg z Mercedesa, osiągając na ultramiękkiej mieszance rezultat 1.44,152 podczas drugiej sesji.
W bardziej reprezentatywnych i nieco chłodniejszych warunkach, panujących podczas drugiego treningu - rozpoczętego przy temperaturze nawierzchni wynoszącej 33 stopnie Celsjusza - kierowcy mogli skupić się na symulacjach przejazdów kwalifikacyjnych oraz pracach pod kątem wyścigu, sprawdzając reakcje swoich samochodów przy różnym obciążeniu paliwem i na różnych oponach, na bezustannie ewoluującej nawierzchni.
Różnica w osiągach pomiędzy ultramiękką i supermiękką mieszanką wynosi obecnie około 0,9 sekundy, a pomiędzy supermiękką i miękką - około 1,3 sekundy. To oznacza, że na tym etapie cała gama trzech mieszanek mieści się w nieco ponad dwóch sekundach.
Tor Marina Bay jest bardzo wymagający pod kątem trakcji, więc kierowcy muszą szczególnie uważać, by nie przegrzewać miększych mieszanek. Ultramiękkie opony nie pojawiały się nigdy wcześniej w Singapurze i mają odegrać ważną rolę w kwalifikacjach, więc priorytetem podczas sesji treningowych było zebranie jak największej ilości informacji na ich temat.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Podczas pierwszego treningu wiele zespołów eksperymentowało z różnymi rozwiązaniami technicznymi, a w drugiej sesji prace skoncentrowano bardziej na przygotowaniach do kwalifikacji i wyścigu. Na torze o takiej charakterystyce strategia może odegrać bardzo ważną rolę, więc z pewnością na niej zespoły skupią się podczas wieczornych analiz, rozważając najlepszą taktykę na wyścig, w którym możemy spodziewać się wielu pit stopów. Sposób ewolucji nawierzchni w Singapurze znacznie się różni od wyścigów rozgrywanych za dnia, a dzisiaj zespoły miały dobrą okazję do oceny schematu zużycia oraz degradacji w miarę upływu czasu. To bardzo istotne informacje pod kątem reszty weekendu.
NAJLEPSZE CZASY DNIA
Trening 1:
1. M. Verstappen (Red Bull) 1.45,823 ultramiękkie nowe
2. D. Ricciardo (Red Bull) 1.45,872 ultramiękkie nowe
3. S. Vettel (Ferrari) 1.46,287 ultramiękkie nowe
Trening 2:
1. N. Rosberg (Mercedes) 1.44,152 ultramiękkie nowe
2. K. Raikkonen (Ferrari) 1.44,427 ultramiękkie nowe
3. M. Verstappen (Red Bull) 1.44,532 ultramiękkie nowe
PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.46,426
SUPERMIĘKKIE F. Massa (Williams) 1.48,044
ULTRAMIĘKKIE M. Verstappen (Red Bull) 1.45,823
DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.46,933
SUPERMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.45,275
ULTRAMIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.44,152
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY DNIA
MIĘKKIE E. Ocon (Manor) 21 okrążeń
MIĘKKIE S. Vettel (Ferrari) 21 okrążeń
SUPERMIĘKKIE D. Kwiat (Toro Rosso) 23 okrążenia
SUPERMIĘKKIE K. Magnussen (Renault) 23 okrążenia
SUPERMIĘKKIE C. Sainz (Toro Rosso) 23 okrążenia
ULTRAMIĘKKIE E. Ocon (Manor) 23 okrążenia
MINIMALNE CIŚNIENIE W OPONACH: 20,0 psi (przód); 17,5 psi (tył)
FAKT DNIA PIRELLI
Sztuczne oświetlenie wokół toru jest mniej więcej cztery razy mocniejsze niż na stadionie piłkarskim. Samochody generują takie siły na nawierzchnię, że pokrywy studzienek na ulicznym torze muszą zostać przyspawane przed rozpoczęciem wyścigowego weekendu. Te siły oraz wysoka wilgotność powietrza sprawiają, że kierowcy mogą stracić do czterech kilogramów masy ciała podczas morderczych dwóch godzin: tyle z reguły trwa walka w Grand Prix Singapuru.
GOŚĆ W PADOKU
Chase Carey. Nowy prezes Formula One Group pojawił się w Singapurze, by przyjrzeć się najnowszemu nabytkowi Liberty Media po niedawnej sprzedaży sportu.