Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Meksyku

Mimo śliskiej nawierzchni czas pole position jest lepszy o ponad 2 sekundy od tego z 2016 roku.
28.10.1723:32
informacja prasowa
1204wyświetlenia
Embed from Getty Images

Mexico City, 28 października 2017 - Sebastian Vettel z Ferrari uzyskał najlepszy czas w kwalifikacjach w Mexico City, na ultramiękkich oponach. Poprawił zeszłoroczny czas pole position o ponad dwie sekundy i po raz 50. w karierze wystartuje z pierwszego pola.

Ekipy Ferrari i Red Bull jako jedyne skorzystały w Q1 tylko z supermiękkich opon (wybrały mniej zestawów ultramiękkich niż Mercedes). Począwszy od Q2, korzystano jedynie z mieszanki ultramiękkiej (poza Stoffelem Vandoorne'em z McLarena, który założył supermiękkie ogumienie, ale nie uzyskał czasu okrążenia.

Kwalifikacje rozegrano w temperaturze otoczenia na poziomie 24 stopni Celsjusza, natomiast nawierzchnia była rozgrzana do 44 stopni. Podczas jutrzejszego wyścigu mają panować podobne warunki, a jeśli degradacja utrzyma się na niskim poziomie, to najbardziej prawdopodobną strategią będzie jeden pit stop.

Zapowiedzią odmiennej strategii związanej z oponami była także decyzja Fernando Alonso z McLarena, który mimo imponującej formy w Q1 zdecydował się nie wziąć udziału w sesji Q2, oszczędzając ogumienie na wyścig - jutro po karze zostanie przesunięty w końcowe rejony stawki.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Warunki na torze znacznie się poprawiły od wczoraj, ale poziom przyczepności nadal był generalnie niski - przy braku docisku w rozrzedzonym powietrzu na dużej wysokości. Większość kierowców korzystała z opon ultramiękkich, by w kwalifikacjach uzyskać możliwie największą przyczepność mechaniczną. Kluczowym czynnikiem było dogrzanie opon i czasami najlepsze rezultaty osiągano po jednym albo dwóch pomiarowych okrążeniach. Degradacja ma pozostać na niskim poziomie, więc najbardziej prawdopodobną strategią na wyścig będzie jeden pit stop.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
• Ultramiękkie „fioletowe”: Wykorzystywane przez większość kwalifikacji, pierwsza dziesiątka ruszy na nich do wyścigu.
• Supermiękkie „czerwone”: Tylko ekipy Ferrari i Red Bull korzystały z nich w Q2.
• Miękkie „żółte”: Nieobecne w kwalifikacjach.

TRZECI TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Verstappen 1.17,113 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Hamilton 1.17,188 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Vettel 1.17,230 ULTRAMIĘKKIE NOWE

KWALIFIKACJE - PIERWSZA DZIESIĄTKA
Vettel 1.16,488 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Verstappen 1.16,574 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Hamilton 1.16,934 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Bottas 1.16,958 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Raikkonen 1.17,238 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Ocon 1.17,437 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Ricciardo 1.17,447 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Hulkenberg 1.17,466 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Sainz 1.17,794 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Perez 1.17,807 ULTRAMIĘKKIE NOWE

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Raikkonen 25
SUPERMIĘKKA Hartley 29
ULTRAMIĘKKA Hamilton 38

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Ricciardo 1.18,769
SUPERMIĘKKA Verstappen 1.17,630
ULTRAMIĘKKA Vettel 1.16,488

KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG