Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA
W kolejnych tygodniach Liberty Media dokona wyboru dostawcy opon dla F1 na sezony 2020-23.
21.09.1811:20
4420wyświetlenia
Embed from Getty Images
Międzynarodowa Federacja Samochodowa zatwierdziła aplikacje dwóch koncernów ubiegających się o podpisanie umowy na dostawy ogumienia dla Formuły 1 w sezonach 2020-2023.
Pirelli oraz Hankook otrzymały od organu zarządzającego potwierdzenie, że ich zgłoszenia spełniają wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i kwestii technicznych określonych w przetargu.
Kolejnym etapem procedury będzie analiza ofert komercyjnych, którą przeprowadzi Formula One Group. W rozmowie z portalem racefans.net rzecznik Formuły 1 powiedział:
Hankook nie był nigdy zaangażowany w F1. W ostatnich latach zwiększył jednak swoją obecność w sportach motorowych. Obecnie południowokoreańska firma dostarcza opony dla DTM oraz europejskiej F3.
Nowy producent będzie zobligowany do przygotowania dwóch typów ogumienia. Na sezon 2020 zespołom mają zostać dostarczone opony w obecnej specyfikacji, dostosowane do 13-calowych felg. Od 2021 roku ogumienie będzie musiało już odpowiadać 18-calowym obręczom. Ponadto producent będzie musiał spełnić wytyczne dotyczące wysokiej degradacji ogumienia, co ma sprzyjać widowisku na torze.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa zatwierdziła aplikacje dwóch koncernów ubiegających się o podpisanie umowy na dostawy ogumienia dla Formuły 1 w sezonach 2020-2023.
Pirelli oraz Hankook otrzymały od organu zarządzającego potwierdzenie, że ich zgłoszenia spełniają wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i kwestii technicznych określonych w przetargu.
Kolejnym etapem procedury będzie analiza ofert komercyjnych, którą przeprowadzi Formula One Group. W rozmowie z portalem racefans.net rzecznik Formuły 1 powiedział:
Mogę potwierdzić, że prowadzimy rozmowy o kwestiach komercyjnych z dwoma potencjalnymi dostawcami ogumienia.
Hankook nie był nigdy zaangażowany w F1. W ostatnich latach zwiększył jednak swoją obecność w sportach motorowych. Obecnie południowokoreańska firma dostarcza opony dla DTM oraz europejskiej F3.
Nowy producent będzie zobligowany do przygotowania dwóch typów ogumienia. Na sezon 2020 zespołom mają zostać dostarczone opony w obecnej specyfikacji, dostosowane do 13-calowych felg. Od 2021 roku ogumienie będzie musiało już odpowiadać 18-calowym obręczom. Ponadto producent będzie musiał spełnić wytyczne dotyczące wysokiej degradacji ogumienia, co ma sprzyjać widowisku na torze.
KOMENTARZE