Właściciele Force India planują budowę nowej fabryki

Obecna placówka jest zbyt ciasna, by pomieścić wszystkie działy oraz pracowników
29.09.1813:08
Mateusz Szymkiewicz
1555wyświetlenia
Embed from Getty Images

Otmar Szafnauer ujawnił, że nowi właściciele Force India planują rozbudowę dotychczasowej fabryki lub wybudowanie nowoczesnej siedziby.

Obecna placówka ekipy znajduje się na wprost toru Silverstone i wszelkie prace rozwojowe odbywają się w niej od wczesnego okresu istnienia Jordan Grand Prix. Największym problemem Force India są rozmiary fabryki, ponieważ stu zatrudnionych aerodynamików pracuje w biurach wokół starego tunelu oddalonego o siedem mil. Ponadto zespół planuje zwiększenie produkcji, do czego wymagana będzie większa przestrzeń.

Zarząd ekipy ma mieć gotowy projekt rozbudowy aktualnej fabryki, lecz póki co nie zapadła żadna decyzja, ze względu na fakt, iż brana jest pod uwagę możliwość przeniesienia się w inne miejsce oraz wybudowanie nowego budynku. Jak potwierdził szef Force India - Otmar Szafnauer, nowa fabryka jest jednym z celów konsorcjum Lawrence'a Strolla.

Rozglądamy się po obszarach będących w okolicy - powiedział Amerykanin. Wokół fabryki Force India znajduje się kilka terenów na sprzedaż. Nowi udziałowcy chcą wybudować fabrykę, ponieważ wierzą, że zebranie wszystkich pracowników pod jeden dach wpłynie pozytywnie na nasze osiągi na torze. W tej chwili stu naszych aerodynamików znajduje się w innym miejscu. Mają biura przy tunelu aerodynamicznym, co ma sens, lecz obecnie prowadzimy prace rozwojowe gdzieś indziej i nie możemy ich do siebie sprowadzić. Wokół siebie mamy wolne trzy akry terenu i możemy zakupić dodatkowe siedem, co łącznie da nam już dziesięć. To wszystko powinno być ukończone w ciągu dwóch i pół roku.

Szafnauer dodał, że póki co nie zapadła decyzja, czy w razie wybudowania nowej fabryki aktualna posłuży jako baza produkcyjna lub zostanie zburzona. Chcemy mieć wszystkich pod jednym dachem lub po prostu starą fabrykę zamienić w ośrodek produkcyjny, a nową siedzibę wykorzystać jako miejsce do pracy. Produkcja w jednym miejscu w stylu McLarena i Williamsa byłaby bardzo dobra.

Szef Force India zapytany na koniec o możliwość przeniesienia się w zupełnie inne miejsce, odpowiedział: Moglibyśmy to zrobić. Wszystko jest jeszcze na etapie ustaleń. To zależy jaka opcja będzie najlepsza. Jeżeli ceny terenów wokół nie będą rozsądne, możemy przenieść się gdzieś indziej. Kluczowe będzie pozostanie w okolicy, ponieważ nie chcesz wpłynąć na pracowników. Jeżeli tunel aerodynamiczny będzie potrzebny, wówczas zbudujemy go. Jest to jednak drogie narzędzie, kosztuje od 50 do 100 milionów funtów w zależności od specyfikacji. Jeżeli FIA oraz FOM myślą o redukcji czasu pracy w tunelu, to jaki jest cel, by w ciągu dwóch lat wydać 50 milionów i nie móc z tego skorzystać?