Ferrari zaniepokojone wyciekiem informacji o drugim sensorze

Arrivabene przekonuje, że zwiększona kontrola FIA nie ma wpływu na ostatni spadek formy Scuderii.
05.10.1817:31
Nataniel Piórkowski
3222wyświetlenia
Embed from Getty Images

Szef Ferrari - Maurizio Arrivabene wyraził zaniepokojenie ujawnieniem informacji o zamontowaniu przez FIA drugiego sensora kontrolującego pracę jednostki napędowej w bolidach SF71H.

W rozmowie z niemiecką telewizją RTL Arrivabene potwierdził doniesienia mediów, dodając, że dodatkowy sensor został zamontowany na prośbę organu zarządzającego.

Nasz układ baterii jest dość skomplikowany. Na prośbę FIA zgodziliśmy się współpracować i umożliwić im działanie poprzez dodanie drugiego sensora. Nie wpłynęło to w żaden sposób na osiągi naszego bolidu.

Wydaje mi się, że to nieco dziwne, iż wszyscy wiedzą o drugim sensorze. Jak już powiedziałem nasz układ baterii jest dość złożony, ale stanowi własność intelektualną Ferrari. Mam nadzieję, że w przyszłości nikt nie będzie poinformowany o naszych projektach. To mogłaby być poważna sprawa.

Sugerowano, że dodanie drugiego sensora mogło negatywnie wpłynąć na formę Ferrari, które w ostatnich wyścigach nie było w stanie nawiązać walki z Mercedesem. Arrivabene podkreślał jednak, że osiągi na prostych nie uległy zmianie. W ogóle do tego nie doszło. Mamy dane, które to potwierdzają.

W Singapurze mieliśmy dużą przewagę, a w Rosji znajdowaliśmy się mniej więcej na poziomie Mercedesa. Traciliśmy czas w wolnych zakrętach - podsumował głównodowodzący pracami Scuderii.

KOMENTARZE

12
teambuktu
06.10.2018 10:51
@beret bardzo chętnie skończę jak Alonso. Dalej nie wiem o co ci chodzi 🤔 Jak piszesz o nietrafnych stwierdzeniach to podaj przykłady bo inaczej jest trochę śmiesznie.
bartoszcze
06.10.2018 07:57
[quote="mariusz0608"]W przypadku Ferrari chodzi o wykorzystywanie dodatkowej mocy /energii/ z systemu ERS, której wielkość jest limitowana na jedno okrążenie regulaminem technicznym przez FIA. Ferrari znalazło sposób, który im pozwalał na znacznie WIĘKSZE dostarczanie energii z ERS na okrążenie, niż wynika to z limitu określonego regulaminem technicznym, poprzez niezwykle skomplikowany układ baterii. Mogli dzięki temu, niemalże w sposób nie do wykrycia, korzystać ze znacznie większego doładowania mocą silnika spalinowego na każdym okrążeniu z układu ERS, niż wynika to z limitu regulaminowego. [/quote] Pomieszanie z poplątaniem. Regulamin limituje następujące parametry ERS: - ilość energii przekazywanej z MGUK do baterii na okrążeniu - ilość energii przekazywanej z baterii do MGUK na okrążeniu - pojemność baterii - moc MGUK. Nie ma żadnych limitów w ilości energii przekazywanej w ramach ERS do MGUH, z MGUH do MGUK z pominięciem baterii i z ERS do turbo.
beret
06.10.2018 04:48
@teambuktu Wyrzucasz z siebie potok mysli, czesto nietrafnych.Jesli bedziesz zbyt arogancki skonczysz jak Alonso. Chyba nie chcialbys tak skonczyc jak on? Wtedy, 11 lat temu tez byli tacy jak ty. Ja swoje napisalem rano, ten news pojawil sie wieczorem. Pozdrawiam
zgf1
06.10.2018 02:33
Szkoda, ze fani Mercedesa nie pamietają o spalaniu oleju. Ale w sumie jest OK. :) Wazne, ze Rosberg pokonal Hamiltona :)
teambuktu
05.10.2018 10:46
@mariusz0608 I znowu muszę się w pełni zgodzić ;) Podoba mi się też tłumaczenie, że nie stracili prędkości na prostych ale tracą w zakrętach. A dlaczego tracą? Czy nie dlatego, że mają mniejszy docisk żeby być szybcy na prostych? Stąd też problemy z oponami. Ale w sumie lubię te gierki :)
mariusz0608
05.10.2018 08:40
Ok. Rozumiem, sorry... Ferrari znalazło niemal genialne rozwiązanie. Genialne dla głąbów w FIA. W tym konkretnym przypadku nie chodziło o innowacyjność, która nie narusza regulaminu, bo to DNA F1 i tak powinno być dla jej rozwoju Tutaj Ferrari znalazło "sposób" trudny, ale jak się okazuje nie niemożliwy do wykrycia "wałek", na znacznie większe doładowanie energią z ERS niż limituje to regulamin. To są wielkości cyfrowe i dające się mierzyć. A to już nie jest fajne, bo to zwykłe oszustwo. Jest limit mocy/okrążenie i kropka. Wszystko ponad jest nielegalne i nie ma znaczenia w jaki sposób osiągnięte.
teambuktu
05.10.2018 08:30
@mariusz0608 ale ja wiem. Nigdzie nie pisałem, że chodzi o spalinowy. Nie wiem jaki był udział merca i renault ale generalnie wszystko co napisałeś się zgadza.
mariusz0608
05.10.2018 08:21
@ teambuktu: silniki spalinowe tutaj nie mają NIC do rzeczy. W przypadku Ferrari chodzi o wykorzystywanie dodatkowej mocy /energii/ z systemu ERS, której wielkość jest limitowana na jedno okrążenie regulaminem technicznym przez FIA. Ferrari znalazło sposób, który im pozwalał na znacznie WIĘKSZE dostarczanie energii z ERS na okrążenie, niż wynika to z limitu określonego regulaminem technicznym, poprzez niezwykle skomplikowany układ baterii. Mogli dzięki temu, niemalże w sposób nie do wykrycia, korzystać ze znacznie większego doładowania mocą silnika spalinowego na każdym okrążeniu z układu ERS, niż wynika to z limitu regulaminowego. Wykrycie tego wałka Ferrari przerastało możliwości FIA. Mercedes i Renault pomogło FIA ogarnąć się w temacie, i ci zastosowali dodatkowy czujnik przepływu NADMIAROWEJ, POZAREGULAMINOWEJ energii, wspomagającej silnik spalinowy. Od kiedy drugi czujnik stosuje FIA na autach Ferrari ich konkurencyjność nagle spadła... Przypadek ? Bynajmniej.
teambuktu
05.10.2018 07:11
@beret czyli to nie Hans tylko kto? Szpieg z krainy deszczowcow pod plaszczykien FIA, działający z ramienia Mercedesa sprawił, że od kwalifikacji w Singapurze Ferrari jest wolniejsze od merca? Serio, nie wiem co chcesz powiedzieć :). Dałem Ci link do w miarę sensownego wyjaśnienia o co chodzi kwestii silnikowej. Jak nie ma to dla ciebie sensu bo wolisz historie szpiegowskie to trudno.
kumien
05.10.2018 06:44
@Pawcioco Nie ma co ukrywać, że system mają bardzo dobry i dzięki temu nadrobili różnicę w mocy do Mercedesa, więc obawa, ze taka wiedza może wyciec jest niefajna. Co do spadku formy to Ferrari nie jest w stanie ogarnąć opon i pytanie tylko czy oni mają jakiś spadek formy, czy może Mercedes nauczył się lepiej nimi zarządzać.
beret
05.10.2018 05:21
@teambuktu jak tam czuje sie twoj Hans Kloss?
Pawcioco
05.10.2018 04:54
Nie ma to wpływu na spadek osiągów, a niepokoją się wyciekiem?