Honda dokonała postępów z najnowszą specyfikacją silnika

Franz Tost nie ukrywa, że celem Toro Rosso musi być awans do Q3.
05.10.1812:28
Nataniel Piórkowski
2565wyświetlenia
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Hondy w F1 - Toyoharu Tanabe zapewnia, że jego koncern dokonał dużego postępu w przygotowaniu najnowszej specyfikacji silnika do debiutu w wyścigu.

Trzecia ewolucja jednostki RA618H została po raz pierwszy wykorzystana w bolidach Toro Rosso podczas treningów przed GP Rosji. W kwalifikacjach i wyścigu Pierre Gasly i Brendon Hartley korzystali już jednak z silników w starszej specyfikacji. Honda zdecydowała się na takie posunięcie pragnąc dokładniej zbadać w swojej bazie w Sakurze niepokojące zjawisko wibracji.

W treningach przed GP Japonii Honda przeprowadziła kolejne testy. Przyniosły one pozytywne rozstrzygnięcia: Hartley zakończył drugi trening na dziesiątym miejscu, a Gasly wykręcił trzynasty czas nawet pomimo tego, iż stracił ponad godzinę sesji ze względu na problem z układem paliwowym.

Dobrze jest wrócić na tor w domowym wyścigu. Testy najnowszej wersji jednostki napędowej, która po raz pierwszy została użyta w Soczi, zapewniły nam dzisiaj obiecujące dane - powiedział Tanabe.

Możemy mówić o dużym postępie będącym wynikiem prac dostosowawczych, wykonanych przez naszych inżynierów po GP Rosji. Niestety po południu Pierre stracił trochę czasu na torze ze względu na usterkę układu paliwowego. Na szczęście na tym etapie weekendu nie ma ona aż tak wielkiego znaczenia.

Pomimo awarii Gasly dzielił się pozytywnymi wrażeniami po piątkowych jazdach. W pierwszym treningu bolid spisywał się dobrze. Później nie miałem już mniej powodów do zadowolenia. Nie chcę wyciągać wielkich wniosków z 15 minut, jakie spędziliśmy na torze w FP2, ale jednostka napędowa pracowała całkiem nieźle. Po raz kolejny korzystaliśmy z niej w ostrożnym trybie. Nie chcieliśmy podejmować ryzyka. Jutro nieco podkręcimy osiągi. Mam nadzieję, że od soboty zaczniemy ostro naciskać.

Szef Toro Rosso - Franz Tost zaznaczył, że najnowsza wersja silnika musi umożliwić jego kierowcom awans do czołowej dziesiątki kwalifikacji. Dzięki trzeciej ewolucji silnika musimy być w Q3. Musimy być przez Sauberem, bo wywierają na nas dużą presję w klasyfikacji konstruktorów.