Leclerc otwiera weekend z najlepszym czasem

Mercedes jednak nie użył miękkich opon w drugiej części treningu
27.09.1911:32
Łukasz Godula
3268wyświetlenia
Embed from Getty Images

Zaledwie tydzień po wyścigu w Singapurze Formuła 1 udała się do największego kraju świata - Rosji. Czy tym razem weekend, który zazwyczaj należy do nudnych zaskoczy nas? Tego dowiemy się dopiero w niedzielę, a póki co zespoły zabrały się za przygotowania do Grand Prix.

Pierwszy czas po kilkunastu minutach wykręcił Lance Stroll, a chwilę później Sergio Perez. Były to wyniki na poziomie 1:40. Reszta zespołów nie śpieszyła się z wyjazdem na okrążenie pomiarowe. Standardowo więcej akcji rozpoczęło się po 25 minutach, gdy zbliżał się czas oddania pierwszego kompletu opon. Gdy na czele meldował się Leclerc z czasem 1:37,593, na torze zatrzymał się Danii Kwiat, powodując wirtualną neutralizację. Rosjanin zatrzymał się w miejscu, gdzie porządkowi nie mieli problemu z usunięcie uszkodzonej maszyny, więc zielona flaga zawitała na torze chwilę później.

Niemal wszyscy kierowcy na pierwszym przejeździe korzystali z miękkich opon. Nieco eksperymentował McLaren, używając pośrednich i twardych. Na czele tymczasem zameldował się Mercedes, z przewagą niemal pół sekundy na Ferrari. Tor jak zwykle w piątkowy poranek był bardzo śliski, co mocno odczuło kilku kierowców, wypadając na pobocze.

Po pierwszych przejazdach na czele pozostał Mercedes, a z reszty stawki najlepszy był Hulkenberg, tracąc do Hamiltona sekundę.

Ewolucja toru w Soczi jak zwykle była niesamowita i już na kolejnych przejazdach Ferrari było w stanie kręcić okrążenia na poziomie 1:34, przy okazji wychodząc na prowadzenie. Mercedes tymczasem postanowił w tym czasie sprawdzić pośrednie ogumienie. Bardzo dobrym czasem popisał się również Verstappen, meldując się tuż za Leclerkiem, co miejmy nadzieję zwiastuje walkę trzech zespołów o zwycięstwo w ten weekend.

Pierwsza sesja w Soczi nie obfitowała w wiele wydarzeń, więc ciężko wnioskować o dokładnej formie poszczególnych zespołów. Dodatkowo gumowanie się nawierzchni będzie powodowało znaczne zmiany w osiągach samochodów. Póki co można powiedzieć to co zwykle, czołowa trójka jest blisko siebie. W środku stawki tymczasem na mocne wygląda Renault.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Charles Leclerc (16)Ferrari SF901:34,46220
2Max Verstappen (33)Red Bull RB151:34,5440,0820,08225
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF901:35,0050,5430,46120
4Valtteri Bottas (77)Mercedes W10 EQ Power+1:35,1980,7360,19328
5Lewis Hamilton (44)Mercedes W10 EQ Power+1:35,4110,9490,21322
6Alexander Albon (23)Red Bull RB151:35,4841,0220,07322
7Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.191:35,7401,2780,25621
8Daniel Ricciardo (3)Renault R.S.191:36,2871,8250,54720
9Sergio Perez (11)Racing Point RP191:36,3211,8590,03427
10Romain Grosjean (8)Haas VF-191:36,5162,0540,19523
11Carlos Sainz (55)McLaren MCL341:36,5232,0610,00728
12Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR141:36,5382,0760,01525
13Kevin Magnussen (20)Haas VF-191:36,5962,1340,05821
14Lance Stroll (18)Racing Point RP191:36,7142,2520,11826
15Kimi Raikkonen (7)Alfa Romeo C381:36,7702,3080,05622
16Lando Norris (4)McLaren MCL341:36,8442,3820,07430
17Antonio Giovinazzi (99)Alfa Romeo C381:37,3282,8660,48418
18George Russell (63)Williams FW421:38,5204,0581,19227
19Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR141:38,5504,0880,0305
20Robert Kubica (88)Williams FW421:38,6704,2080,12029
107% najlepszego czasu: 1:41,074