Leclerc otwiera weekend z najlepszym czasem
Mercedes jednak nie użył miękkich opon w drugiej części treningu
27.09.1911:32
3553wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zaledwie tydzień po wyścigu w Singapurze Formuła 1 udała się do największego kraju świata - Rosji. Czy tym razem weekend, który zazwyczaj należy do nudnych zaskoczy nas? Tego dowiemy się dopiero w niedzielę, a póki co zespoły zabrały się za przygotowania do Grand Prix.
Pierwszy czas po kilkunastu minutach wykręcił Lance Stroll, a chwilę później Sergio Perez. Były to wyniki na poziomie 1:40. Reszta zespołów nie śpieszyła się z wyjazdem na okrążenie pomiarowe. Standardowo więcej akcji rozpoczęło się po 25 minutach, gdy zbliżał się czas oddania pierwszego kompletu opon. Gdy na czele meldował się Leclerc z czasem 1:37,593, na torze zatrzymał się Danii Kwiat, powodując wirtualną neutralizację. Rosjanin zatrzymał się w miejscu, gdzie porządkowi nie mieli problemu z usunięcie uszkodzonej maszyny, więc zielona flaga zawitała na torze chwilę później.
Niemal wszyscy kierowcy na pierwszym przejeździe korzystali z miękkich opon. Nieco eksperymentował McLaren, używając pośrednich i twardych. Na czele tymczasem zameldował się Mercedes, z przewagą niemal pół sekundy na Ferrari. Tor jak zwykle w piątkowy poranek był bardzo śliski, co mocno odczuło kilku kierowców, wypadając na pobocze.
Po pierwszych przejazdach na czele pozostał Mercedes, a z reszty stawki najlepszy był Hulkenberg, tracąc do Hamiltona sekundę.
Ewolucja toru w Soczi jak zwykle była niesamowita i już na kolejnych przejazdach Ferrari było w stanie kręcić okrążenia na poziomie 1:34, przy okazji wychodząc na prowadzenie. Mercedes tymczasem postanowił w tym czasie sprawdzić pośrednie ogumienie. Bardzo dobrym czasem popisał się również Verstappen, meldując się tuż za Leclerkiem, co miejmy nadzieję zwiastuje walkę trzech zespołów o zwycięstwo w ten weekend.
Pierwsza sesja w Soczi nie obfitowała w wiele wydarzeń, więc ciężko wnioskować o dokładnej formie poszczególnych zespołów. Dodatkowo gumowanie się nawierzchni będzie powodowało znaczne zmiany w osiągach samochodów. Póki co można powiedzieć to co zwykle, czołowa trójka jest blisko siebie. W środku stawki tymczasem na mocne wygląda Renault.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
Zaledwie tydzień po wyścigu w Singapurze Formuła 1 udała się do największego kraju świata - Rosji. Czy tym razem weekend, który zazwyczaj należy do nudnych zaskoczy nas? Tego dowiemy się dopiero w niedzielę, a póki co zespoły zabrały się za przygotowania do Grand Prix.
Pierwszy czas po kilkunastu minutach wykręcił Lance Stroll, a chwilę później Sergio Perez. Były to wyniki na poziomie 1:40. Reszta zespołów nie śpieszyła się z wyjazdem na okrążenie pomiarowe. Standardowo więcej akcji rozpoczęło się po 25 minutach, gdy zbliżał się czas oddania pierwszego kompletu opon. Gdy na czele meldował się Leclerc z czasem 1:37,593, na torze zatrzymał się Danii Kwiat, powodując wirtualną neutralizację. Rosjanin zatrzymał się w miejscu, gdzie porządkowi nie mieli problemu z usunięcie uszkodzonej maszyny, więc zielona flaga zawitała na torze chwilę później.
Niemal wszyscy kierowcy na pierwszym przejeździe korzystali z miękkich opon. Nieco eksperymentował McLaren, używając pośrednich i twardych. Na czele tymczasem zameldował się Mercedes, z przewagą niemal pół sekundy na Ferrari. Tor jak zwykle w piątkowy poranek był bardzo śliski, co mocno odczuło kilku kierowców, wypadając na pobocze.
Po pierwszych przejazdach na czele pozostał Mercedes, a z reszty stawki najlepszy był Hulkenberg, tracąc do Hamiltona sekundę.
Ewolucja toru w Soczi jak zwykle była niesamowita i już na kolejnych przejazdach Ferrari było w stanie kręcić okrążenia na poziomie 1:34, przy okazji wychodząc na prowadzenie. Mercedes tymczasem postanowił w tym czasie sprawdzić pośrednie ogumienie. Bardzo dobrym czasem popisał się również Verstappen, meldując się tuż za Leclerkiem, co miejmy nadzieję zwiastuje walkę trzech zespołów o zwycięstwo w ten weekend.
Pierwsza sesja w Soczi nie obfitowała w wiele wydarzeń, więc ciężko wnioskować o dokładnej formie poszczególnych zespołów. Dodatkowo gumowanie się nawierzchni będzie powodowało znaczne zmiany w osiągach samochodów. Póki co można powiedzieć to co zwykle, czołowa trójka jest blisko siebie. W środku stawki tymczasem na mocne wygląda Renault.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF90 | 1:34,462 | 20 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB15 | 1:34,544 | 0,082 | 0,082 | 25 | |
3 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF90 | 1:35,005 | 0,543 | 0,461 | 20 | |
4 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:35,198 | 0,736 | 0,193 | 28 | |
5 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:35,411 | 0,949 | 0,213 | 22 | |
6 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB15 | 1:35,484 | 1,022 | 0,073 | 22 | |
7 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.19 | 1:35,740 | 1,278 | 0,256 | 21 | |
8 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.19 | 1:36,287 | 1,825 | 0,547 | 20 | |
9 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP19 | 1:36,321 | 1,859 | 0,034 | 27 | |
10 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-19 | 1:36,516 | 2,054 | 0,195 | 23 | |
11 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL34 | 1:36,523 | 2,061 | 0,007 | 28 | |
12 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR14 | 1:36,538 | 2,076 | 0,015 | 25 | |
13 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-19 | 1:36,596 | 2,134 | 0,058 | 21 | |
14 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP19 | 1:36,714 | 2,252 | 0,118 | 26 | |
15 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C38 | 1:36,770 | 2,308 | 0,056 | 22 | |
16 | Lando Norris (4) | McLaren MCL34 | 1:36,844 | 2,382 | 0,074 | 30 | |
17 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C38 | 1:37,328 | 2,866 | 0,484 | 18 | |
18 | George Russell (63) | Williams FW42 | 1:38,520 | 4,058 | 1,192 | 27 | |
19 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR14 | 1:38,550 | 4,088 | 0,030 | 5 | |
20 | Robert Kubica (88) | Williams FW42 | 1:38,670 | 4,208 | 0,120 | 29 |
107% najlepszego czasu: 1:41,074