Standardowe hamulce nie zostaną wprowadzone do F1 w sezonie 2021
FIA anulowała przetarg ze względu na obawy wyrażane przez zespoły.
27.09.1911:40
595wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA odwołała przetarg mający wyłonić dostawcę standardowych hamulców oraz systemów hamulcowych od sezonu 2021.
Organ zarządzający analizował, w jaki sposób wprowadzenie standardowych części może doprowadzić do cięć kosztów przygotowania konstrukcji F1. Zespoły wyraziły jednak obawy dotyczące jakości nowej generacji hamulców w przypadku wzrostu potencjału bolidów.
W oświadczeniu FIA zaznaczyła, że plan wprowadzenia standardowych hamulców został odroczony, a nie zupełnie porzucony.
Uważa się, że faworytem przetargu była firma Brembo.
W oświadczeniu FIA dodała:
FIA odwołała przetarg mający wyłonić dostawcę standardowych hamulców oraz systemów hamulcowych od sezonu 2021.
Organ zarządzający analizował, w jaki sposób wprowadzenie standardowych części może doprowadzić do cięć kosztów przygotowania konstrukcji F1. Zespoły wyraziły jednak obawy dotyczące jakości nowej generacji hamulców w przypadku wzrostu potencjału bolidów.
W oświadczeniu FIA zaznaczyła, że plan wprowadzenia standardowych hamulców został odroczony, a nie zupełnie porzucony.
W celu umożliwienia dalszej oceny rzeczywistych osiągów bolidów F1 na sezon 2021, FIA postanowiła opóźnić potencjalny debiut wyłącznego dostawcy materiałów ciernych i elementów układu hamulcowego.
Znaczące zmiany przepisów i ich interpretacja przez zespoły wpłyną na wiele aspektów bolidów na sezon 2021. Mając na uwadze kluczową rolę hamulców zarówno na płaszczyźnie bezpieczeństwa jak i osiągów, FIA postanowiła anulować zarówno proces wyboru dostawcy układów hamulcowych jak i materiałów ciernych do momentu, aż podjęte zostaną dalsze analizy.
Uważa się, że faworytem przetargu była firma Brembo.
W oświadczeniu FIA dodała:
Pragniemy podziękować wybranemu oferentowi - Brembo, za dostarczenie rzetelnej i solidnej propozycji, opartej na dostarczonych specyfikacjach. Niemniej w świetle powyższych rozważań dotyczących osiągów bolidów podjęliśmy decyzję o ponownej ocenie sytuacji w 2021 roku.