Kanał S Ferrari budzi pierwsze kontrowersje w padoku F1
Rozwiązanie ma zapewnić lepszą optymalizację przepływu powietrza w sekcjach bocznych.
23.02.2309:23
2275wyświetlenia
Embed from Getty Images
Ferrari znalazło się na celowniku rywali w związku z innowacyjną koncepcją wprowadzoną w bolidzie SF-23.
W konstrukcji zastosowano rozwiązanie określane mianem kanału S, którego celem jest skierowanie powietrza z obszaru deflektorów w kierunku tyłu bolidu a w szczególności charakterystycznej niecki, która wyróżnia projekt Scuderii.
Złożoność tego projektu oraz jego głęboka integracja z koncepcją aerodynamiczną Ferrari, oznacza, że rywale mogą nie mieć możliwości zastosowania u siebie tego typu rozwiązania w sezonie 2023.
Portal The Race stwierdza w swojej analizie technicznej:
Według portalu Formu1a.uno, FIA otrzymała już wnioski o potwierdzenie legalności kanału S przygotowanego przez inżynierów z Maranello.
Należy mieć na uwadze, że podczas prezentacji zespoły ukrywają najczęściej najbardziej ambitne elementy swych projektów. Niewykluczone więc, że podczas testów i w trakcie pierwszych weekendów sezonu toczone będą spory na temat legalności określonych rozwiązań technicznych.
Ferrari znalazło się na celowniku rywali w związku z innowacyjną koncepcją wprowadzoną w bolidzie SF-23.
W konstrukcji zastosowano rozwiązanie określane mianem kanału S, którego celem jest skierowanie powietrza z obszaru deflektorów w kierunku tyłu bolidu a w szczególności charakterystycznej niecki, która wyróżnia projekt Scuderii.
Złożoność tego projektu oraz jego głęboka integracja z koncepcją aerodynamiczną Ferrari, oznacza, że rywale mogą nie mieć możliwości zastosowania u siebie tego typu rozwiązania w sezonie 2023.
Portal The Race stwierdza w swojej analizie technicznej:
Jednym z najciekawszych rozwiązań w nowych bolidach jest kanał w sekcji bocznej, który ujrzeliśmy w Ferrari SF-23.
Zapewne nie będzie on łatwy do skopiowania przez inne zespoły. Jego współpraca z zagłębieniem w nadwoziu Ferrari zdaje się idealna, by generować siłę docisku i zapewniać przepływ powietrza z większą energią. Gorące powietrze wyrzucane z otworów wentylacyjnych ma bowiem niską energię w porównaniu do strumienia zimnego powietrza.
Według portalu Formu1a.uno, FIA otrzymała już wnioski o potwierdzenie legalności kanału S przygotowanego przez inżynierów z Maranello.
Należy mieć na uwadze, że podczas prezentacji zespoły ukrywają najczęściej najbardziej ambitne elementy swych projektów. Niewykluczone więc, że podczas testów i w trakcie pierwszych weekendów sezonu toczone będą spory na temat legalności określonych rozwiązań technicznych.