Norris na czele tabeli w pierwszym treningu w Hiszpanii
Brytyjczyk o włos był szybszy od Verstappena.
21.06.2414:30
1874wyświetlenia
Embed from Getty Images
Runda w Hiszpanii już historycznie jest momentem, w którym zespoły na szeroką skalę wprowadzają liczne poprawki w swoich samochodach. Kiedyś był to początek rundy europejskiej, teraz po prostu zgrywa się z harmonogramem rozwojowym ekip. Nie inaczej było w tym roku, tak więc pierwszy trening został poświęcony na sprawdzenie skuteczności nowych części.
By to osiągnąć na początku sesji zdecydowano się w stawce na użycie twardej i pośredniej mieszanki opon Pirelli. Na twardym ogumieniu najszybszy w początkowej fazie sesji był George Russell. Czasy jednak ulegały poprawie i wynik Anglika przebił chwilę później Max Verstappen. Holender meldował się z czasem 1:15,424. Co ciekawe, twardsza mieszanka wydawała się szybsza w tej fazie weekendu.
Mniej więcej w połowie treningu kierowcy zaczęli używać miękkich opon i podkręcili dotychczasowe tempo. Pierwszy na górę tabeli wskoczył Verstappen, a ciut szybciej pojechał Norris. Znacznie mocniejsze czasy zaczęła też uzyskiwać pośrednia mieszanka i w związku z dużym zużyciem opon na torze pod Barceloną, dawała całkiem dobre wyniki.
Do chwilowej czerwonej flagi doszło na 22 minuty przed końcem treningu. Samochód Alonso wyrzucił część samochodu w powietrze, a ta spadła na środku toru powodując zagrożenie. Dlatego też by bezpiecznie ją usunąć, zdecydowano się ściągnąć wszystkie samochody do garażów. Sesja jednak szybko została wznowiona i kierowcy kontynuowali przejazdy.
Do końca sesji nikt nie pokonał czasu Norrisa, a kierowcy bardziej skupili się na testowaniu twardego ogumienia, które w dalszej części weekendu będzie zdecydowanie ważniejszym wyborem od miękkiej mieszanki. Odpowiedzi co do tempa na dłuższych przejazdach spodziewać się należy w drugim treningu, który odbędzie się o godzinie 17.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 11,4 km/h
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
Runda w Hiszpanii już historycznie jest momentem, w którym zespoły na szeroką skalę wprowadzają liczne poprawki w swoich samochodach. Kiedyś był to początek rundy europejskiej, teraz po prostu zgrywa się z harmonogramem rozwojowym ekip. Nie inaczej było w tym roku, tak więc pierwszy trening został poświęcony na sprawdzenie skuteczności nowych części.
By to osiągnąć na początku sesji zdecydowano się w stawce na użycie twardej i pośredniej mieszanki opon Pirelli. Na twardym ogumieniu najszybszy w początkowej fazie sesji był George Russell. Czasy jednak ulegały poprawie i wynik Anglika przebił chwilę później Max Verstappen. Holender meldował się z czasem 1:15,424. Co ciekawe, twardsza mieszanka wydawała się szybsza w tej fazie weekendu.
Mniej więcej w połowie treningu kierowcy zaczęli używać miękkich opon i podkręcili dotychczasowe tempo. Pierwszy na górę tabeli wskoczył Verstappen, a ciut szybciej pojechał Norris. Znacznie mocniejsze czasy zaczęła też uzyskiwać pośrednia mieszanka i w związku z dużym zużyciem opon na torze pod Barceloną, dawała całkiem dobre wyniki.
Do chwilowej czerwonej flagi doszło na 22 minuty przed końcem treningu. Samochód Alonso wyrzucił część samochodu w powietrze, a ta spadła na środku toru powodując zagrożenie. Dlatego też by bezpiecznie ją usunąć, zdecydowano się ściągnąć wszystkie samochody do garażów. Sesja jednak szybko została wznowiona i kierowcy kontynuowali przejazdy.
Do końca sesji nikt nie pokonał czasu Norrisa, a kierowcy bardziej skupili się na testowaniu twardego ogumienia, które w dalszej części weekendu będzie zdecydowanie ważniejszym wyborem od miękkiej mieszanki. Odpowiedzi co do tempa na dłuższych przejazdach spodziewać się należy w drugim treningu, który odbędzie się o godzinie 17.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 11,4 km/h
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:14,228 | 27 | |||
2 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:14,252 | 0,024 | 0,024 | 27 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:14,572 | 0,344 | 0,320 | 31 | |
4 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:14,614 | 0,386 | 0,042 | 31 | |
5 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:14,692 | 0,464 | 0,078 | 28 | |
6 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:14,867 | 0,639 | 0,175 | 29 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:14,911 | 0,683 | 0,044 | 28 | |
8 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:15,086 | 0,858 | 0,175 | 30 | |
9 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:15,222 | 0,994 | 0,136 | 26 | |
10 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:15,417 | 1,189 | 0,195 | 25 | |
11 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:15,434 | 1,206 | 0,017 | 26 | |
12 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:15,472 | 1,244 | 0,038 | 24 | |
13 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:15,484 | 1,256 | 0,012 | 21 | |
14 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:15,512 | 1,284 | 0,028 | 28 | |
15 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:15,580 | 1,352 | 0,068 | 30 | |
16 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:15,616 | 1,388 | 0,036 | 24 | |
17 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:15,644 | 1,416 | 0,028 | 30 | |
18 | Logan Sargeant (2) | Williams FW46 | 1:15,752 | 1,524 | 0,108 | 25 | |
19 | Oliver Bearman (50) | Haas VF-24 | 1:15,865 | 1,637 | 0,113 | 29 | |
20 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:15,916 | 1,688 | 0,051 | 21 |
107% najlepszego czasu: 1:19,423