Verschoor zwycięża w głównym wyścigu Formuły 2

Holender zrobił znakomity użytek z alternatywnej strategii.
20.04.2517:49
Maciej Wróbel
444wyświetlenia


Richard Verschoor odniósł zwycięstwo w głównym wyścigu F2 w Dżuddzie i został nowym liderem klasyfikacji generalnej. Holender zaliczył bezbłędny wyścig i, korzystając z alternatywnej strategii, zdołał odebrać pozycję lidera Jakowi Crawfordowi pod sam koniec zmagań. Amerykanin finiszował jako drugi, a najniższy stopień podium wywalczył Victor Martins.

Kierowcy ruszający z pierwszych pozycji zaliczyli dobry start, zatem na samym początku obyło się bez większej dramaturgii - zdobywca pole position, Crawford, prowadził przed Martinsem, Fornarolim i Browningiem. Ten ostatni przez chwilę był naciskany przez Arvida Lindblada, lecz zdołał się obronić przed juniorem Red Bulla, którego w tym zamieszaniu wyprzedził Alex Dunne. Na początku kolejnego kółka Lindblada wyprzedził również Pepe Marti. Czołową dziesiątkę uzupełniali Mini, Verschoor i Stanek.

Verschoor, który wybrał na ten wyścig alternatywną strategię, od początku prezentował mocne tempo, utrzymując swoją pozycję a później uczestniczył w walce z kierowcami z przodu, trzymając się blisko Gabriele Miniego. Na piątym kółku błąd na dohamowaniu popełnił zaś Fornaroli, przez co Włoch w ciągu kilkunastu sekund stracił dwie pozycje - najpierw na rzecz Browninga, a później Dunne'a. Fornaroli i Marti na siódmym kółku jako pierwsi zawitali w boksach.

W tym samym czasie przednie skrzydło na dohamowaniu do ostatniego zakrętu uszkodził John Bennett. Skrzydło to później rozpadło się Brytyjczykowi na kawałki, gdy ten zmierzał do alei serwisowej, przez co na torze, w dość newralgicznym miejscu, znalazło się mnóstwo odłamków. Do boksów zjechał w międzyczasie Crawford, a na prowadzenie naturalnie wysunął się drugi Martins. Francuz swoją wizytę u mechaników odbył okrążenie później i po powrocie na tor znalazł się tuż przed Crawfordem.

Co zastanawiające, dopiero po dwóch okrążeniach od incydentu z udziałem Bennetta, dyrekcja podjęła decyzję o wprowadzeniu stanu wirtualnej neutralizacji, która zakończyła się na 10. kółku. Tuż po wznowieniu rywalizacji Jak Crawford przypuścił atak na Martinsa, który początkowo skutecznie się bronił, lecz Amerykanin był zbyt szybki i na początku dwunastego okrążenia powrócił na pozycję lidera.

Nieco wcześniej dwie pozycje zyskał Fornaroli, który wyprzedził walczących ze sobą Dunne'a i Browninga. Irlandczyk wypchnął przy tym juniora Williamsa z toru, za co później otrzymał karę doliczenia pięciu sekund. Na prowadzeniu znajdowała się w tym momencie - rzecz jasna - grupa kierowców realizujących alternatywną strategię z Verschoorem na czele. Holender od półmetka wyścigu znacząco podkręcił tempo i jechał o ponad pół sekundy na okrążeniu szybciej niż Crawford czy Martins, stając się tym samym poważnym pretendentem do odniesienia wygranej w wyścigu.

Wyścig był - jak na standardy toru Jeddah Corniche - bardzo spokojny i nie dochodziło do żadnych incydentów. Verschoor przeciągnął swój stint aż do 24. kółka, zbudowawszy do tego momentu przewagę aż 26 sekund nad Jakiem Crawfordem. Po powrocie na tor kierowca MP Motorsport znalazł się tuż przed Victorem Martinsem, który próbował kilkakrotnie zaatakować Verschoora, lecz bezskutecznie. Ponadto, Holendrowi w bardzo krótkim okresie udało się dogrzać supermiękkie opony i teraz jego celem było już nie dowiezienie do mety drugiej pozycji, ale dogonienie lidera - Crawforda.

Crawford przyspieszył, jednak to było za mało na mającego dużą przewagę ogumienia Verschoora, który bez większych trudności wyprzedził Amerykanina na początku ostatniego kółka, po czym pomknął po piąte w karierze zwycięstwo w Formule 2. Crawford zajął drugie miejsce, zdobywając pierwsze punkty po nienajlepszym początku kampanii. Trzeci był Martins, który pod koniec musiał jeszcze bronić się przed Leonardo Fornarolim.

Za Włochem finiszował Marti, a kolejne punktowane pozycje zajęli Browning, Lindblad, Dunne, Mini i Maini.

Dzisiejsza wygrana pozwoliła doświadczonemu Verschoorowi na awans na pozycję lidera mistrzostw. 25-latek ma obecnie dwanaście punktów przewagi nad drugim Pepe Martim i trzynaście nad Leonardo Fornarolim.

Klasyfikacje generalne

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Richard Verschoor (6)Dallara F2 2024280h51m33,92925
2Jak Crawford (11)Dallara F2 202428+0:01,70118
3Victor Martins (14)Dallara F2 202428+0:05,85215
4Leonardo Fornaroli (1)Dallara F2 202428+0:06,57412
5Josep Maria Marti (3)Dallara F2 202428+0:09,99210
6Luke Browning (7)Dallara F2 202428+0:10,6078
7Arvid Lindblad (4)Dallara F2 202428+0:15,4206
8Alex Dunne (17)Dallara F2 202428+0:16,3764
9Gabriele Mini (10)Dallara F2 202428+0:19,5182
10Kush Maini (12)Dallara F2 202428+0:19,6041
11Joshua Durksen (20)Dallara F2 202428+0:19,867
12Roman Stanek (2)Dallara F2 202428+0:20,654
13Dino Beganovic (8)Dallara F2 202428+0:25,492
14Oliver Goethe (5)Dallara F2 202428+0:26,399
15Amaury Cordeel (16)Dallara F2 202428+0:27,313
16Ritomo Miyata (15)Dallara F2 202428+0:27,947
17Rafael Villagomez (25)Dallara F2 202428+0:33,771
18Max Esterson (23)Dallara F2 202428+0:33,930
19Cian Shields (21)Dallara F2 202428+0:50,274
20John Bennett (24)Dallara F2 202427+1 okr.
Niesklasyfikowani
21Sebastian Montoya (9)Dallara F2 202423
22Sami Meguetounif (22)Dallara F2 20247
Pole position: Jak Crawford - 1:43,579 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Richard Verschoor - 1:45,806 na 27 okrążeniu (+1 pkt.)