Verschoor zwycięża w głównym wyścigu Formuły 2
Holender zrobił znakomity użytek z alternatywnej strategii.
20.04.2517:49
444wyświetlenia
VERSCHOOR GETS THE W 🎉🎉
— Formula 2 (@Formula2) April 20, 2025
FROM P9 TO P1 😮💨
WHAT A DRIVE by the Dutchman to clinch the Feature Race victory 💪#F2 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/OsUAqrGxQJ
Richard Verschoor odniósł zwycięstwo w głównym wyścigu F2 w Dżuddzie i został nowym liderem klasyfikacji generalnej. Holender zaliczył bezbłędny wyścig i, korzystając z alternatywnej strategii, zdołał odebrać pozycję lidera Jakowi Crawfordowi pod sam koniec zmagań. Amerykanin finiszował jako drugi, a najniższy stopień podium wywalczył Victor Martins.
Kierowcy ruszający z pierwszych pozycji zaliczyli dobry start, zatem na samym początku obyło się bez większej dramaturgii - zdobywca pole position, Crawford, prowadził przed Martinsem, Fornarolim i Browningiem. Ten ostatni przez chwilę był naciskany przez Arvida Lindblada, lecz zdołał się obronić przed juniorem Red Bulla, którego w tym zamieszaniu wyprzedził Alex Dunne. Na początku kolejnego kółka Lindblada wyprzedził również Pepe Marti. Czołową dziesiątkę uzupełniali Mini, Verschoor i Stanek.
Verschoor, który wybrał na ten wyścig alternatywną strategię, od początku prezentował mocne tempo, utrzymując swoją pozycję a później uczestniczył w walce z kierowcami z przodu, trzymając się blisko Gabriele Miniego. Na piątym kółku błąd na dohamowaniu popełnił zaś Fornaroli, przez co Włoch w ciągu kilkunastu sekund stracił dwie pozycje - najpierw na rzecz Browninga, a później Dunne'a. Fornaroli i Marti na siódmym kółku jako pierwsi zawitali w boksach.
W tym samym czasie przednie skrzydło na dohamowaniu do ostatniego zakrętu uszkodził John Bennett. Skrzydło to później rozpadło się Brytyjczykowi na kawałki, gdy ten zmierzał do alei serwisowej, przez co na torze, w dość newralgicznym miejscu, znalazło się mnóstwo odłamków. Do boksów zjechał w międzyczasie Crawford, a na prowadzenie naturalnie wysunął się drugi Martins. Francuz swoją wizytę u mechaników odbył okrążenie później i po powrocie na tor znalazł się tuż przed Crawfordem.
Co zastanawiające, dopiero po dwóch okrążeniach od incydentu z udziałem Bennetta, dyrekcja podjęła decyzję o wprowadzeniu stanu wirtualnej neutralizacji, która zakończyła się na 10. kółku. Tuż po wznowieniu rywalizacji Jak Crawford przypuścił atak na Martinsa, który początkowo skutecznie się bronił, lecz Amerykanin był zbyt szybki i na początku dwunastego okrążenia powrócił na pozycję lidera.
Nieco wcześniej dwie pozycje zyskał Fornaroli, który wyprzedził walczących ze sobą Dunne'a i Browninga. Irlandczyk wypchnął przy tym juniora Williamsa z toru, za co później otrzymał karę doliczenia pięciu sekund. Na prowadzeniu znajdowała się w tym momencie - rzecz jasna - grupa kierowców realizujących alternatywną strategię z Verschoorem na czele. Holender od półmetka wyścigu znacząco podkręcił tempo i jechał o ponad pół sekundy na okrążeniu szybciej niż Crawford czy Martins, stając się tym samym poważnym pretendentem do odniesienia wygranej w wyścigu.
Wyścig był - jak na standardy toru Jeddah Corniche - bardzo spokojny i nie dochodziło do żadnych incydentów. Verschoor przeciągnął swój stint aż do 24. kółka, zbudowawszy do tego momentu przewagę aż 26 sekund nad Jakiem Crawfordem. Po powrocie na tor kierowca MP Motorsport znalazł się tuż przed Victorem Martinsem, który próbował kilkakrotnie zaatakować Verschoora, lecz bezskutecznie. Ponadto, Holendrowi w bardzo krótkim okresie udało się dogrzać supermiękkie opony i teraz jego celem było już nie dowiezienie do mety drugiej pozycji, ale dogonienie lidera - Crawforda.
Crawford przyspieszył, jednak to było za mało na mającego dużą przewagę ogumienia Verschoora, który bez większych trudności wyprzedził Amerykanina na początku ostatniego kółka, po czym pomknął po piąte w karierze zwycięstwo w Formule 2. Crawford zajął drugie miejsce, zdobywając pierwsze punkty po nienajlepszym początku kampanii. Trzeci był Martins, który pod koniec musiał jeszcze bronić się przed Leonardo Fornarolim.
Za Włochem finiszował Marti, a kolejne punktowane pozycje zajęli Browning, Lindblad, Dunne, Mini i Maini.
Dzisiejsza wygrana pozwoliła doświadczonemu Verschoorowi na awans na pozycję lidera mistrzostw. 25-latek ma obecnie dwanaście punktów przewagi nad drugim Pepe Martim i trzynaście nad Leonardo Fornarolim.
Klasyfikacje generalne
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Richard Verschoor (6) | Dallara F2 2024 | 28 | 0h51m33,929 | 25 | |
2 | Jak Crawford (11) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:01,701 | 18 | |
3 | Victor Martins (14) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:05,852 | 15 | |
4 | Leonardo Fornaroli (1) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:06,574 | 12 | |
5 | Josep Maria Marti (3) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:09,992 | 10 | |
6 | Luke Browning (7) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:10,607 | 8 | |
7 | Arvid Lindblad (4) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:15,420 | 6 | |
8 | Alex Dunne (17) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:16,376 | 4 | |
9 | Gabriele Mini (10) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:19,518 | 2 | |
10 | Kush Maini (12) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:19,604 | 1 | |
11 | Joshua Durksen (20) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:19,867 | ||
12 | Roman Stanek (2) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:20,654 | ||
13 | Dino Beganovic (8) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:25,492 | ||
14 | Oliver Goethe (5) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:26,399 | ||
15 | Amaury Cordeel (16) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:27,313 | ||
16 | Ritomo Miyata (15) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:27,947 | ||
17 | Rafael Villagomez (25) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:33,771 | ||
18 | Max Esterson (23) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:33,930 | ||
19 | Cian Shields (21) | Dallara F2 2024 | 28 | +0:50,274 | ||
20 | John Bennett (24) | Dallara F2 2024 | 27 | +1 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
21 | Sebastian Montoya (9) | Dallara F2 2024 | 23 | |||
22 | Sami Meguetounif (22) | Dallara F2 2024 | 7 |
Pole position: Jak Crawford - 1:43,579 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Richard Verschoor - 1:45,806 na 27 okrążeniu (+1 pkt.)