Durksen wygrywa na zakończenie sezonu F2

Invicta Racing wygrywa w klasyfikacji zespołów.
07.12.2511:33
Jakub Ziółkowski
254wyświetlenia


Joshua Durksen kończy sezon 2025 wygraną w głównym wyścigu na torze Yas Marina. Drugi był Roman Stanek, którego zespół Invicta Racing zdobyło tytuł zespołów. Podium uzupełnił Gabriele Mini.

Na starcie ustawiło się 21 kierowców. Laurens van Hoepen wycofał się z wyścigu jeszcze przed jego rozpoczęciem. Powodem była usterka techniczna. Co więcej, startujący z drugiego pola Crawford jeszcze przed startem otrzymał karę 10 sekund. Prace w bolidzie Amerykanina zostały zbyt późno zakończone przed startem wyścigu.

Stanek dobrze ruszył i utrzymał się przed Crawfordem. Beganovic wskoczył na trzecią pozycję przed Fornaroliego. Włoch stracił kilka pozycji i był piąty. Crawford natychmiast zjechał do alei serwisowej, aby odbyć karę. Oznaczało to, że za Stankiem jechali Beganovic oraz Durksen, który wskoczył o pięć pozycji. Dziesiątke uzupełniali: Fornaroli, Goethe, Mini, Lindblad, Montoya, Martins i Dunne.

Na drugim okrążeniu Dunne zaatakował Martinsa po wewnętrznej siódmego zakrętu. Ten manewr nie miał prawa się udać. Obaj kierowcy obrócili się. Martins zdołał uciec na pobocze, jednak bolid Dunne'a znalazł się na linii wyścigowej. Większość kierowców zdążyła ominąć samochód Rodin Motorsport, jednak Cian Shields zbyt późno zareagował i z całym impetem wjechał w stojącego w poprzek toru Dunne'a. Wszyscy trzej kierowcy wycofali się z wyścigu. Co więcej, Dunne otrzymał karę dziesięciu sekund za spowodowanie kolizji. W tym sezonie już na pewno nie będzie miał szansy na jej odbycie...

Safety car zjechał z toru pod koniec piątego okrążenia. Stanek dobrze przeprowadził restart i odjechał od stawki. W pierwszym zakręcie Villagomez odważnym manewrem wyprzedził Browninga i awansował na dziewiątą lokatę.

Na ósmym kółku Stanek i Fornaroli zjechali na zmianę opon. Walkę na pit stopy wygrali mechanicy Invicta Racing i Czech wyjechał przed Szwedem. Beganovic natychmiast spróbował zaatakować Stanka po wyjeździe z alei serwisowej. Udało mu się to i kierowca Hitecha awansował o jedno miejsce. W tym czasie do alei serwisowej zjechał Durksen. Paragwajczyk wykorzystał walkę liderów i wyjechał na tor przed Beganoviciem, Stankiem i Goethe. Prowadzenie w wyścigu objął Fornaroli.

Na dziesiątym okrążeniu Sebastian Montoya zatrzymał się na torze. W tym czasie na postój zjechał Miyata, który wyjechał na tor za Oliverem Goethe. Japończyk popełnił jednak błąd i stracił pozycję na rzecz Villagomeza. Wyścig został wirtualnie zneutralizowany, aby porządkowi mogli zepchnąć z toru bolid Montoyi. Powtórki pokazały, że Kolumbijczyk obrócił się na krótko przed wycofaniem z wyścigu.

Bolid Premy był na tyle trudny do zepchnięcia z toru, że sędziowie zdecydowali się na zmianę wirtualnej neutralizacji na wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Fornaroli prowadził przed Lindbladem i Bennettem. Za nimi jechali: Verschoor, Crawford, Tsołow, Stenshorne i Inthraphuvasak. Pierwsza ósemka musiała jeszcze zjechać na zmianę opon. Reszta stawki, której przewodzili Dukrsen, Beganovic i Stanek mieli już ten obowiązek z głowy.

Bernd Maylander zjechał z toru pod koniec 14. okrążenia. Crawford natychmiast wyprzedził Tsołowa i awansował na piątą lokatę. Durksen awansował tymczasem na ósmą lokatę. Tymczasem Beganovic i Browning zostali ukarani za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Obaj dostali pięciosekundową karę. Lindblad zaczął zbliżać się do Fornaroliego. Włoch popełnił błąd podczas restartu, blokując jedno koło. Uszkodzona opona wpłynęła na jego tempo. Lindblad spróbował zaatakować Fornaroliego po zewnętrznej w "dziewiątce", jednak była to dość ambitna próba. Za ich plecami Crawford wyprzedził Bennetta w walce o czwartą lokatę. Jadący na ósmym miejscu Durksen miał za to problemy wyprzedzeniem Stenshorne'a.

Paragwajczyk w końcu zaatakował i wskoczył na siódme miejsce na 19. okrążeniu. Przed nimi Tsołow wyprzedził Bennetta, który ewidentnie nie miał dobrego tempa. Na 20. okrążeniu Fornaroli ponownie zablokował koło i ściął szykanę. Lindblad natychmiast zbliżył się do Włocha. Za ich plecami Crawford wyprzedził Verschoora i awansował na trzecią lokatę. Na 21. kółku Lindblad wyprzedził Fornaroliego, jednak Włoch sprytnie przejechał szykanę, nabrał prędkości i po chwili odebrał prowadzenie od Lindblada. Na następnym kółku przyszłoroczny kierowca Racing Bulls spróbował i późnym manewrem zaskoczył Fornaroliego. Brytyjczyk objął prowadzenie.

Po kilku okrążeniach Crwaford zbliżył się do Fornaroliego. Po pierwszym manewrze Amerykanina Fornaroli obronił drugie miejsce. Z tyłu Durksen cierpliwie i powoli wspinał się w klasyfikacji. Na 25. okrążeniu wyprzedził Tsołowa i wskoczył na piątą lokatę. Na następnym okrążeniu Crawford wyprzedził Fornaroliego.

Na cztery kółka przed końcem do alei serwisowej wreszcie zaczęli zjeżdżać ci, którzy nie zmienili jeszcze opon. Pod koniec 30. okrążenia na zmianę opon zjechali Lindblad i Fornaroli. Powtórki pokazały, że Lindblad popełnił błąd w alei serwisowej i omyłkowo zjechał na złe stanowisko. Brytyjczyk szybko naprawił swój błąd, jednak sędziowie zainteresowali się tym incydentem. Crawford objął prowadzenie przed Verschoorem i Durksenem. Paragwajczyk jeszcze przed postojem Holendra wyprzedził go na torze i wrócił na prowadzenie po postoju Crawforda. Drugi był Beganovic, jednak Szwed miał na koncie pięciosekundową karę. Za jego plecami o trzecie miejsce walczyli Stanek i Mini.

Tymczasem Joshua Durksen wygrał ostatni wyścig sezonu 2025. Beganovic przekroczył linię mety na drugim miejscu, jednak spadł na czwarte miejsce. Za Durksenem na podium stanęli Stanek i Mini. Piąty był Goethe, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili: Villagomez, Maini, Miyata, Lindblad i Crawford, który wyprzedził Browninga w ostatnim zakręcie wyścigu. Zespół Invicta Racing został mistrzem klasyfikacji zespołów.

Klasyfikacje końcowe

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Joshua Durksen (20)Dallara F2 2024331h01m24,42925
2Roman Stanek (2)Dallara F2 202433+0:05,50518
3Gabriele Mini (10)Dallara F2 202433+0:06,05715
4Dino Beganovic (8)Dallara F2 202433+0:06,33912
5Oliver Goethe (5)Dallara F2 202433+0:12,34910
6Rafael Villagomez (25)Dallara F2 202433+0:16,1688
7Kush Maini (12)Dallara F2 202433+0:16,8986
8Ritomo Miyata (15)Dallara F2 202433+0:17,4134
9Arvid Lindblad (4)Dallara F2 202433+0:24,4482
10Jak Crawford (11)Dallara F2 202433+0:25,7891
11Leonardo Fornaroli (1)Dallara F2 202433+0:26,625
12Nikola Tsolov (3)Dallara F2 202433+0:30,710
13Richard Verschoor (6)Dallara F2 202433+0:33,738
14Luke Browning (7)Dallara F2 202433+0:37,380
15Martinius Stenshorne (23)Dallara F2 202433+0:38,432
16John Bennett (24)Dallara F2 202433+0:42,986
17Tasanapol Inthraphuvasak (23)Dallara F2 202433+0:52,498
Niesklasyfikowani
18Sebastian Montoya (9)Dallara F2 20248
19Alexander Dunne (17)Dallara F2 20241
20Victor Martins (14)Dallara F2 20241
21Cian Shields (21)Dallara F2 20241
Nie wystartowali
22Laurens van Hoepen (22)Dallara F2 20240
Pole position: Roman Stanek - 1:36,836 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Jak Crawford - 1:38,818 na 33 okrążeniu (+1 pkt.)