Kompetencja aerodynamiczna w F1 i samochodach seryjnych
Wygląd F1.08 jest podporządkowany przede wszystkim optymalizacji osiągów samochodu
04.03.0810:22
3144wyświetlenia

Rzucający się w oczy projekt BMW Sauber F1.08 sprawia, że nie można pomylić go z żadnym innym. Mario Theissen tłumaczy, że wygląd samochodu jest podporządkowany przede wszystkim optymalizacji osiągów F1.08.
Nick Heidfeld był od razu pod wrażeniem F1.08.
To jest najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek widziałem.- powiedział kierowca BMW Sauber F1 Team podczas prezentacji F1.08 w Monachium.
Z zewnątrz bolid na 2008 rok różni się wyraźnie od poprzednika. Modyfikacje aerodynamiczne były odpowiedzialne za wyjątkowy wygląd nowego samochodu. Mario Theissen:
Oczywiście wygląd samochodu jest wynikiem osiągów aerodynamicznych. Duży krok naprzód z F1.07 do F1.08 odzwierciedla większą możliwość rozwoju aerodynamicznego auta - i okazję wykorzystania swoich zasobów w maksimum.
Tradycyjnie, BMW wykorzystuje te zasoby nie tylko do sportu motorowego. Na kompetencji inżynierów i ultranowoczesnych komputerach od Oficjalnego Partnera Korporacyjnego, Intela, korzysta również produkcja seryjna.
Bliski związek symulacji komputerowych i testowania stał się kluczową dziedziną inżynierii w przemyśle motoryzacyjnym - nie tylko w Formule 1 i nie tylko w aerodynamice.- mówi szef BMW Motorsport.
Bliski związek BMW Motorsport i produkcji seryjnej sprawia, że wszyscy kierowcy BMW korzystają z rozwoju aerodynamiki, niezależnie czy jadą F1.08 w Grand Prix Australii, czy na najbliższy wyścig Formuły 1 w BMW serii 3.
Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
KOMENTARZE